EDIT

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pé
    • Dec 2004
    • 7

EDIT

EDIT
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

Dit is gewoon square truss toch?

Comment

• Pé
      • Dec 2004
      • 7

Da ik het niet weet ik zie alleen dat het met bouten in elkaar gezet is

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2139

ja en dan? Ken wel meer bedrijven die dit princiepe toepassen hoor... is niks mis mee uiteindelijk.

Is meestal zelfbouwtruss en ja die moet ook gekeurd worden...

mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• jo vaes
          • Jul 2002
          • 221

Dit is zelfgemaakte truss van 'The mix project'. Hobbyisten uit Dilsen-Stokkem. Veel meer weet ik hier niet van, mss staat er iets op de site... www.themixproject.be

greetz jo
          Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2139

ja ik was er over aan het twijfelen, maar nu ik die schuine trussen( die normaal als poot worden gebruikt) zie kan het wel kloppen.

Die trussen kunnen wel eens van the mix project zijn...

mvg
            ronny
            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Pé
              • Dec 2004
              • 7

EDIT

Comment

• Pé
                • Dec 2004
                • 7

EDIT

Comment

• Pé
                  • Dec 2004
                  • 7

EDIT

Comment

• CyberNBD
                    • Aug 2000
                    • 1318

Volgens mij heten die dingen harpen. Niks mis mee toch, die horen zelfs gebruikt te worden.

Over die truss kan ik maar 1 dingen zeggen, ik vind het een rot systeem. Heb er 1x mee gewerkt omdat een collega bedrijf het zo nodig vond die truss te huren, maar voor mij moet het het nimeer [)]
                    Daarbuiten vind ik het idee van die schuine poten er niet echt uitzien.
                    CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• ralph
                      Banned
                      • Aug 2000
                      • 2649

In de states (joe es of eee...) zie je heel veel truss met eindplaten en boutmoerverbindingen gebruikt worden.

Wij zijn hier verwend met "bommetjes", dat werkt stukkie sneller...

Ik snap het hele onderwerp eigenlijk niet zo goed, wat wil pe nou eigenlijk weten?
                      Ik lees een openingsvraag over de soort/ het merk truss en vervolgens geleuter over de manier waarop een gridje is opgehangen.
                      Wees ff duidelijk aub

vriendelijk advies aan dj mark: meelullen als je weet waar het over gaat, ander meelezen[:0]

Comment

• Jeroen de Goei
                        • Oct 2004
                        • 376

Het zag er wel geinig uit.
                        die mooie krullen op het uiteinde.

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5430

Hallo Pé,

grotendeels eens met de post van ralph

als jouw (levens-)motto is dat van alles wat je ziet meteen wil weten of/waar het te koop is, kom je ook met een hele berg rotzooi te zitten na een aantal jaren.

Dit soort truss en kubushoeken lijkt op wat Penn maakt
                          en het staat met bij dat "de winkel" waar Jo Vaes werkt ook een dergelijk eindplaten systeem heeft.
                          Ook al is het eindplaten systeem zo ongeveer de standaard in de VS, dat wil nog niet zeggen dat dit ook het beste is....
                          Vuistregel: eindplatenkoppelingen zijn de maar de helft van de sterkte van een vergelijkbare grootte van een mes-vork of conisch koppelingssysteem.
                          Kopen dus Pé, en wel meteen
                          want wil je met zoiets dan nog kunnen concureren met het in elk geval heeeeel erg goeiekoop zijn.
                          (alleen Pé hoor de rest van de forumleden raad ik aan nog even langer na te denken!)
                          Ik wed dat de lokale rolsteigerlasser niet eens zo slecht werk heeft afgeleverd, maar dat degene die dit ontworpen (?) en berekend (?) heeft in 10 minuten klaar was.
                          [Belastingstabellen hoeven toch niet voor zulke knusse dansfuiven?]
                          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• ronny
                            • Dec 2002
                            • 2139

tja rinus sla mij niet dood met het volgende wat ik zeg. Ik weet dat er veel wordt geroddeld en gezeikt in de licht en geluid wereld, maar meen dat de prijs van zo een metertje truss iets van een 20€ is... zelfgemaakt uiteraard... ik heb het puur over rechte truss spreek niet van hoeken en speciale elementen...

Ik vraag me dan wel af waar je voor betaald? het aluminium sowieso, maar dit is toch juist een duur materiaal?

citaataarbuiten vind ik het idee van die schuine poten er niet echt uitzien.
                            Valt wel mee, als het goed gedaan is. die poten die we toen meehadden waren slecht gelast en vlug afgewerkt(heb je trouwens zelf gezien). Twijfel er sterk aan als die "poten" nog sterk belastbaar zijn als ze toegepast worden gelijk op bovenstaande foto's...?

mvg
                            ronny
                            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5430

citaat:Geplaatst door CyberNBD

Volgens mij heten die dingen harpen. Niks mis mee toch, die horen zelfs gebruikt te worden.
                              Hoi Tom,
                              als jij daar op die vage pic harpen denkt te herkennen so be it.
                              ik kom niet verder dan een vage vlek met een heel sterke hersen-oprisping,
                              dat ik een aluminium carabiner van het model HMS of Klettersteig denk te herkennen....
                              het zal toch niet waar zijn?
                              groeten
                              Rinus
                              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...