EDIT
EDIT
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Dit is zelfgemaakte truss van 'The mix project'. Hobbyisten uit Dilsen-Stokkem. Veel meer weet ik hier niet van, mss staat er iets op de site... www.themixproject.be
greetz joAlles gaat ... als je maar genoeg betaald...Comment
-
Volgens mij heten die dingen harpen. Niks mis mee toch, die horen zelfs gebruikt te worden.
Over die truss kan ik maar 1 dingen zeggen, ik vind het een rot systeem. Heb er 1x mee gewerkt omdat een collega bedrijf het zo nodig vond die truss te huren, maar voor mij moet het het nimeer [)]
Daarbuiten vind ik het idee van die schuine poten er niet echt uitzien.CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2Comment
-
In de states (joe es of eee...) zie je heel veel truss met eindplaten en boutmoerverbindingen gebruikt worden.
Wij zijn hier verwend met "bommetjes", dat werkt stukkie sneller...
Ik snap het hele onderwerp eigenlijk niet zo goed, wat wil pe nou eigenlijk weten?
Ik lees een openingsvraag over de soort/ het merk truss en vervolgens geleuter over de manier waarop een gridje is opgehangen.
Wees ff duidelijk aub
vriendelijk advies aan dj mark: meelullen als je weet waar het over gaat, ander meelezen[:0]Comment
-
-
Hallo Pé,
grotendeels eens met de post van ralph
als jouw (levens-)motto is dat van alles wat je ziet meteen wil weten of/waar het te koop is, kom je ook met een hele berg rotzooi te zitten na een aantal jaren.
Dit soort truss en kubushoeken lijkt op wat Penn maakt
en het staat met bij dat "de winkel" waar Jo Vaes werkt ook een dergelijk eindplaten systeem heeft.
Ook al is het eindplaten systeem zo ongeveer de standaard in de VS, dat wil nog niet zeggen dat dit ook het beste is....
Vuistregel: eindplatenkoppelingen zijn de maar de helft van de sterkte van een vergelijkbare grootte van een mes-vork of conisch koppelingssysteem.
Kopen dus Pé, en wel meteen
want wil je met zoiets dan nog kunnen concureren met het in elk geval heeeeel erg goeiekoop zijn.
(alleen Pé hoor de rest van de forumleden raad ik aan nog even langer na te denken!)
Ik wed dat de lokale rolsteigerlasser niet eens zo slecht werk heeft afgeleverd, maar dat degene die dit ontworpen (?) en berekend (?) heeft in 10 minuten klaar was.
[Belastingstabellen hoeven toch niet voor zulke knusse dansfuiven?]een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
tja rinus sla mij niet dood met het volgende wat ik zeg. Ik weet dat er veel wordt geroddeld en gezeikt in de licht en geluid wereld, maar meen dat de prijs van zo een metertje truss iets van een 20€ is... zelfgemaakt uiteraard... ik heb het puur over rechte truss spreek niet van hoeken en speciale elementen...
Ik vraag me dan wel af waar je voor betaald? het aluminium sowieso, maar dit is toch juist een duur materiaal?
citaataarbuiten vind ik het idee van die schuine poten er niet echt uitzien.
mvg
ronnyniet zagen, gewoon doen!Comment
-
citaat:Geplaatst door CyberNBD
Volgens mij heten die dingen harpen. Niks mis mee toch, die horen zelfs gebruikt te worden.
als jij daar op die vage pic harpen denkt te herkennen so be it.
ik kom niet verder dan een vage vlek met een heel sterke hersen-oprisping,
dat ik een aluminium carabiner van het model HMS of Klettersteig denk te herkennen....
het zal toch niet waar zijn?
groeten
Rinuseen verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
Comment