Lijmklem rigging

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dabassman
    • May 2003
    • 172

Lijmklem rigging

Zoals je op deze foto kan zien wordt er nog steeds erg onprofesioneel
    gewerkt. http://groups.msn.com/_Secure/0RAD0AqkUFMzu1qcea5CKn4UIK18wK*W8kjoHSI8oIIziYeInT CZzqv!JlAp*54VKYpu6f6Sv1dHVKl4D0xpcTAHxnZK!Ki86GCP oeohe9LY/jammer.JPG?dc=4675490313457853993

Dit is een hardstyle feest voor ongeveer 1000 mensen aan de andere kant was een rondstrop met tiraps vast gemaakt aan het zelfde soort rooster als waar de lijmklem bijzit. Hier hing dus deze truss aan met ik dacht:4 4-barren en een strobe.
    Ik ga het bedrijf niet noemen.

Zoals jullie zien zit de haak van de spanband achter de lijmklem die geklemd zit op een stalen paal. Toen is er een knoopje ingelegd en naar de truss gehaald.

bericht bewerkt door Mod
    Door werken bolle je staat weer met je handen in je zakken!!!
  • arie
    • Feb 2003
    • 550

hoezo kompleet gestoord!!!!!!!!!!!!
    dit soort mensen moeten ze gelijk vastzetten die zijn nog gevaarlijker voor de maatschapij dan de grootste criminelen.

gr arie

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5430

ja de foto is niet best,
      maar wat is er nou qua rigging fout aan? [|)] [V] [}] [B)]

Deze company werkt vast geheel volgens het voor haar vastgelegde ISO 9001 kwaliteitsniveau. [)]

Dus waarom zou je geen company-naam kunnen geven. [:I]
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• dabassman
        • May 2003
        • 172

Ik had met een wegwerpcamera de foto gemaakt en ik heb vandaag een foto van die foto gemaakt met mijn digicam. Dus vandaar de beetje slechte kwaliteit foto.

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5430

Begin jij met het lijstje van verschrikkingen of laten we dat nou eens aan de andere forummers?
          Ik kan overigens niet goed zien wat er voor klodder (?) achter de oranje band en die klem zit tegen dat hek aan.

Comment

• dabassman
            • May 2003
            • 172

Volgens mij is dat de knoop die in de spanband gelegd is.

Begin jij met het lijstje van verschrikkingen of laten we dat nou eens aan de andere forummers.

Dit begrijp ik niet helemaal. Maar denk niet dat er veel over gediscusieerd hoeft te worden iedereen ziet dat het zo niet hoort. Gelukkig is er niks gebeurt.

Comment

• erik_gj
              • Jan 2004
              • 129

nou uuhm Rinus is meestal (lees altijd) degene die met punten komten waar het fout zit en waar het nog fouter zit

ik wil het wel doen... maar verder dan "klunswerk!" kom ik ook niet heb er geen verstand van en houd me maar aan de zijlijn.

wat ik me wel afvraag is: wat is nou het nut van die lijmklem? wat wilde ze daarmee bereiken.
              zoveel knoppen het lijkt wel lente!

Comment

• DJEM
                • Jul 2004
                • 254

Die lijmklem zal denk ik moeten voorkomen dat de spanband naar beneden zakt. Verder dit is een uiteinde... hoe zit het andere uiteinde vast? Daar hangt het meeste gewicht aan.

Het enige slechte wat ik 123 meen te zien is dat de band om de spijltjes zit gewikkelt. dit lijkt me niet echt geschikt. zulke spijltjes zijn volgens mij niet berekent op trekbelasting van zij. Kan het mis hebben doe ook maar een gok en correct me if i'am wrong
                Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• dabassman
                  • May 2003
                  • 172

Wat dacht je ervan als door de trilling van de subs die lijmklem losschiet? Of dat de haak van de spanband losschiet. Zijn nog maar simpele voorbeeldjes. En dat van die trekbelasting weet ik niet want ben niet zo'n rig fanaat.

Groeten Bas

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5430

Gaat ie:
                    1) lijmklem is geen hijsgereedschap of aanslagmiddel. De meeste Europese landen laten geen wrijvingsverbindingen toe als hijstoepassing....
                    2) de lijmklem is gezet op het puntje van de open haak van de platte band. De haak wordt daarmee verkeerd belast.
                    3) de hijsband is door een strekgaashek gefrummeld... en ik zie geen bescherming tegen scherpe randen... iets dat strekgaas nog wel eens wil hebben.
                    4) de oranje band is geknoopt = 100% verboden.
                    5) de oranhje band en de paarse band liggen deels koud in elkaar... eigenlijk niet toegelaten zonder reductie van de last ... (maar ja er hing geen drol).
                    6) de paarse band ligt zo op de vertikale wandstaven (eindstijlen) dat hierin een flink buigend moment optreedt = verboden.
                    7) de oranje en de paarse band zetten een forse afschuifkracht op de diagonalen en eindstijlen. Is niet toelaatbaar in het ontwerp van truss.
                    8) de harp lijkt me van het type "handelsmodel". mag je niet mee hijsen. Maar ja noem je dit solliciteren naar een gevangenisstraf nog hijsen. [als iemand met 300 km op de snelweg scheurt, noem hje dat ook geen rijden meer...]
                    9) de (Euro?-)truss lijkt erg scheef te hangen = alle last hangt aan één kant. Mag alleen als je de toelaatbare last verder reduceert.
                    10) er zit een witte vlek midden op de foto... stond daar sosm de naam van deze top-prutser? Dan had die niet wit gemaakt mogen worden. Aan de schandpaal met deze mafketels!

Ik denk dat ik maar een kliklijn ga openen voor rigging-knoeiwerk.

Overigens... dat wegglijden van die hijsband is niet met die klem vastgelegd - er zit in dat hek nog een dwarsbalk waar de band net boven ligt.

Comment

• dabassman
                      • May 2003
                      • 172

Er staat nergens op de truss, spanband of rondstrop of lijmklem de naam van het bedrijf. Die witte vlek is gekomen door de flits. Er hing idd niet veel belasting maar als je een truss op je kop krijgt ben je ook niet happy. Het was trouwens eerst de bedoeling dat er 2 Mac600's in de truss kwamen te hangen maar ze ware bang dat deze dan teveel ging bewegen.

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

citaat:Geplaatst door dabassman

Er staat nergens op de truss, spanband of rondstrop of lijmklem de naam van het bedrijf.
                        en dat vinden wij nou weer jammer..........

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

Ik wens het geen bezoeker toe maar wanneer gaan dit soort dingen nu gewoon eens goed fout zodat dit soort mensen de rest van hun leven krom liggen om hun eigen puinhoop. Laat ze dit eens lekker op hun eigen kop krijgen. Dit is toch geen verantwoord werk meer dit is echt... ik heb er geen worden voor [B)]

Comment

• Jasper-Lichtbron
                            • Jun 2001
                            • 2155

citaat:Geplaatst door dabassman

Er staat nergens op de truss, spanband of rondstrop of lijmklem de naam van het bedrijf. Die witte vlek is gekomen door de flits. Er hing idd niet veel belasting maar als je een truss op je kop krijgt ben je ook niet happy. Het was trouwens eerst de bedoeling dat er 2 Mac600's in de truss kwamen te hangen maar ze ware bang dat deze dan teveel ging bewegen.
                            Als jij er zoveel vanaf weet had je vast meer te maken met de organisatie daar? Waarom heb je er dan geen stokje voor gestoken? Wel zien dat het zo niet hoort, wel foto's posten, maar niet het lef hebben om er wat van te zeggen: dat zijn nog altijd de ergste dacht ik zo.

Voor de duidelijkheid: ik ben degene bij die dat bedrijf werkt. Maar wat hier niet verteld wordt is dat wij hier alleen de truss en de (LEGALE) paarse hijsband van een ton leverden, that's all. De rigging op deze manier is door de organisatie gedaan. Ik heb geen verstand van rigging, maar heb wel besloten hier geen licht in te hangen. De organisatie vond het prima zo, en nadat de brandweer zelfs inspectie kwam doen ging ik ervan uit dat het wel prima zou zijn. Heb uiteindelijk barverlichting en een stroboscoop ingehangen, wat neerkwam op 2 4barren en dat 1500W Showtec stroboscoopje.

Zoals mijn tandarts geen verstand heeft van kneuzingen heb ik geen verstand van rigging. Dabassman heeft dat blijkbaar wel, maar heeft op de dag zelf geen woord gerept over dit gevalletje: dus wie is hier dan onverantwoordelijk bezig vraag ik me af?

Kan me hier erg boos om maken; half Nederland roept dat het allemaal kut is, en wijst naar regeltjes: maar je bek opentrekken als het erop aankomt is er niet bij... te triest!

bericht bewerkt door Mod

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

Correct me if i'm wrong:

er was iemand die het maar k*t vond, maar niks zei,
                              er was brandweer ter plaatse, en die vonden dit niet gevaarlijk,
                              vervolgens is er dus gewoon mee doorgebeunhaast, omdat niemand er wat van zei.

Dus je mag met 180 km per uur door het rode licht rijden aan de linkerkant van de weg bij een school die net uitgaat, omdat niemand er wat van zegt.

gloeiendegloeiende, Rinus , hou me vast, anders bega ik ... ach, niemand die daar wat van zegt...toch?

bericht bewerkt door mod

Comment

Working...