Spanbanden etc >

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SpaceyDeeJ
    • Sep 2001
    • 876

Spanbanden etc >

Op het DJ forum staan fotos van een drive in show. Afgelopen week zijn er meerdere fotos besproken wat wel en niet kan qua rigging en gebruik van spanbanden etc ... Graag wil ik, ZONDER het bedrijf wat deze rigging heeft gedaan af te kraken, weten van jullie of dit wel en of niet mag, waarom eventueel niet en hoe dit opgelost of beter gedaan had kunnen worden zodat voor andere situaties een en ander een stuk duidelijker is ...

cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot
  • jadjong
    • Oct 2003
    • 654

Die gebruikte spanbandjes kunnen het gewicht misschien best dragen. Maar ZEKER WETEN doe je het niet. Als je gebruik maakt van een koppelstuk als deze:

Dan weet je wel zeker wat het ding kan dragen. Daarnaast is een spandband niet berekend op de hoge temperaturen die er rond een PAR zijn. Hier ben je dus ook niet zeker van je werk.

Bij gebruik van geteste apparatuur weet je waar je aan toe bent.

2) Steigerpalen zijn er om een tentdoek van een scheet en drie knikkers omhoog te houden. Als dit omwaait krijgen bezoekers een stoffen lapje op hun hoofd. Wanneer je iets aan die palen gaat hangen krijgen bezoekers een stuk truss en lampen op hun hoofd. En dan lijkt die 20KG die er naar beneden komt opeens heel wat meer dan 20KG.
    Dus gebruik apparatuur waar ze voor bedoelt zijn, niet waarvoor ze gebruikt kunnen worden.

Comment

• Roeltej
      • May 2001
      • 761

volgens mij weegt tentdoek wat meer dan een scheet en drie knikkers...
      tentje wat je meeneemt op vakantie haalt dat wel, maar dit soort tenten wegen iets meer :x
      Vitality Show

Comment

• daantje
        • Aug 2004
        • 265

volgens mij kan het met dit soort gewichten wel (een scheet en drie knikkers... )

maar beter is gewoon een koppelstukje. je maakt niet echt reclame voor jezelf als bedrijf

doei daniel zwaan
        can you feel the light [:)]

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

citaat:Geplaatst door jadjong

Dan weet je wel zeker wat het ding kan dragen. Daarnaast is een spandband niet berekend op de hoge temperaturen die er rond een PAR zijn.
          citaat:
          2) Steigerpalen zijn er om een tentdoek van een scheet en drie knikkers omhoog te houden.
          Als je niet weet waarover je praat... zwijgen!

Begint hier laatste tijd weer meer en meer voor te vallen dat degenen die 'iets' gelezen of gehoord hebben dit plots gaan veralgemenen, zonder verdere kennis van zaken.

Hijs of spanbanden die een bepaalde temperatuur niet kunnen verdragen, tentspanten die niet ontworpen zijn om een bepaalde massa te dragen... larie en apekool als je de specs niet hebt!

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• DJEM
            • Jul 2004
            • 254

Wat een spanband kan dragen staat op het label welk je vind bij de ratel en bij de haak van de band. Knopen, twisten, pluisjes of andere beschadigingen verzwakken de max last dermate.

Wat warmte betreft, ze kunnen wel wat hebben.

Verder spanbanden worden vaak gezien, net als ty-wrap en tape, als een wondermiddel welk iets oplost in nood situaties. Ik begrijp dat het in bovenstaande gaval meer regel dan uitzondering is... In dat geval zorg dat je iets goeds hebt.. slaapt ook lekker...
            Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

Ik vind het bijzonder knap dat iemand van deze foto kan afleiden dat hier een spanband is gebruikt.
              Ik zie dat er gebruik is gemaakt van een zwarte band die de truss tegen die tentpaal vastmaakt.

1. Geen id of het een spanband of een steelflex is!
              2. Een spanset hiervoor gebruiken is inderdaad onverstandig.
              3. De collega die dit heeft opgehangen heeft ws. contact gehad met de tentmeester en weet dus wat er aan die paal mag worden gehangen.
              4. Steigerpalen???? Ik zie een paal die het tentdoek omhoog houdt en geen steigerpaal!

Snap de paniek niet zo: Het gaat om de kiloos en de aangehouden veiligheidsfactor...

Knappe jongen als je op basis van deze foto een uispraak durft te doen dat het anders had gemoeten...
              Een vraag stellen over hoe het is gegaan is wel slim.
              Zo ben ik benieuwd wat er aan last mocht worden ingehangen in deze paal...iemand?

Comment

• martje
                • Nov 2000
                • 252

Als je goed kijkt zie je dat het spanbanden zijn, want je ziet de ratel zitten. Aan de rechterkant net onder de tent schoor. En links zit die net op de schoor.
                Groetjes,

Mark Vermeulen

Blussen noemen ze ook gecontroleerd uitlaten branden.......

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

Slotje door modje onder verwijzing naar de zoekmachine.
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...