Ter Info: Wat is beter, een plasma of LCD scherm?
Collapse
X
-
Tja..........Als je het mij vraagd, op het moment wordt LCD steeds beter. Ik heb het dan wel over merken en niet over One, met alle respect....Wij hebben nu zelf 6 stuks Panasonic plasma en de oudste is nu 3 jaar en de jongste 2. Deze plasma's worden het meest gebruikt op beurzen, waar ze dus ook veel te lijden hebben. Tot dus ver hebben we geen uitval of noemenswaardige problemen gehad...Ook hebben we kleinere LCD schermen, het jammere daar van is dat de resolutie van die schermen niet verder komt dan 800*600...En dat zijn One's...Maar voor 'normaal' gebruik zijn die dingen goed en betaalbaar...
Het probleem voorheen met LCD was, dat het beeld niet snel genoeg was, maar dat wordt steeds beter. En LCD is goedkoper t.o. plasma....Maar naar mijn mening is plasma wel veel robuster...Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW** -
Zoals ook op die pagina staat: beide hebben voor- en nadelen.
Wat Olaf zegt is cker waar, maar een keuze maak je vaak ook afhankelijk van de toepassing. Voor video zou je minder snel voor LCD kiezen vanwege de snelheid, maar voor slideshows is het meer dan voldoende.
Keuze is per situatie verschillend!Comment
-
Tot op dit ogenblik blijft het simpel:
Gezien de beeldkwaliteit:
LCD voor videobeeld = zooi.
mvg,
Stijn Vanstiphout,
LVL Multimedia
België
Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displaysComment
Comment