Aankoop TV

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bksound
    • May 2012
    • 56

Aankoop TV

Beste collega's,

Voor zakelijke presentaties en het uitzenden van voetbal, videoclips, enz... zijn wij op zoek naar passende flatscreens. Kunnen jullie adviezen/tips formuleren waarmee ik rekening moet houden?

Kan ik bijvoorbeeld 2 led smart tv's van Samsung kopen voor elk €500 of ben ik er dan aan voor de moeite?
    Zoiets verdient zich natuurlijk wel sneller terug dan een heel duur model. Ikzelf heb veel ervaring in licht en geluid maar in video ben ik nog een leek. Tijd om er dus wat werk van te maken!

Alvast bedankt voor jullie vriendelijke feedback!

Benjamin
    BK SOUND
  • freek
    • Aug 2008
    • 238

Originally posted by bksound
    Beste collega's,

Voor zakelijke presentaties en het uitzenden van voetbal, videoclips, enz... zijn wij op zoek naar passende flatscreens. Kunnen jullie adviezen/tips formuleren waarmee ik rekening moet houden?
    Het verschil in proffesionele schermen en de consumenten schermen zit hem naast het uiterlijk voornamelijk in 2 dingen. Het aantal aansluitingen en het aantal nits. Je moet dus eerst bedenken wat je wilt aansluiten en of je het scherm alleen in donkere ruimtes plaatst (musea, theaters, etc.) of dat je ook wat wilt kunnen zien bij daglicht, bewolkt of zelfs direct zonlicht. Daarnaast hebben veel professionele schermen ook een mogelijkheid tot het maken van een vidi-wall oplossing en zitten er soms embedded media players in. Een ander kleiner verschil is dat professionele schermen vaak RS-232 poorten hebben. Dit wordt vaak gebruikt in musea en boardrooms om de schermen gestuurd aan en uit te kunnen zetten. Kortom, bedenken we je wilt, en daar een mooi scherm bij kiezen.
    Kan ik bijvoorbeeld 2 led smart tv's van Samsung kopen voor elk €500 of ben ik er dan aan voor de moeite?
    Sorry, wat is je vraag? Probeer het nog eens, maar dan in correct nederlands
    Zoiets verdient zich natuurlijk wel sneller terug dan een heel duur model. Ikzelf heb veel ervaring in licht en geluid maar in video ben ik nog een leek. Tijd om er dus wat werk van te maken!
    Klopt. Ook is het zo dat de schermen vele malen duurder worden als je steeds iets groter gaat. Wat ik bedoel is dat het verschil tussen en 32" en 42" veel kleiner is dan tussen 70" en 80" bijvoorbeeld. De meeste verhuurbedrijven gebruiken voor een simpel scherm op een paaltje tussen de 42" en 46".

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

Zoals Freek terecht aangeeft,
      bekijk goed wat jouw schermen moeten kunnen
      en voor welk gebruiksdoel je ze wilt kunnen inzetten.

Bij zakelijke presentaties komt wss iets meer kijken dan enkel
      2 schermen plaatsen?
      In een links rechts opstelling zul je ze willen koppelen,
      hoe doe je dit en met welke kabel (VGA over utp?).

Dan de aansturing; een MacBook is leuk en kan wel wat
      maar je zit al snel aan een Kramer vast omdat er een
      2e presentatie, een DVD etc. etc. bij komt.

Dan, even later, wil men ook camerabeelden direct weergeven,
      dit weer naast een DVD en presentatie.....

Zo dit geschreven hebbend, zul je je schermen toch ook
      wel zeer beschermd willen vervoeren? Er zijn hele mooie en slimme
      flightcases voor screens.

Dan wil je de screens ook nog op een voet hebben?
      Vogel heeft erg mooie floorstands, maar ook die kosten wel wat.

Al met al zaken om over na te denken, regeren is vooruitzien!

grtz

Nes
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• bksound
        • May 2012
        • 56

Beste collega's,

We hebben recentelijk 2 JVC GM-F520S toestellen aangekocht. Dit zijn 52" LCD FULL HD schermen op statief. Bedankt alvast voor jullie feedback. Ik kan meegeven dat we heel tevreden zijn met de schermen en dat voetbal een waar genot zal worden in juni.

Bedankt voor jullie hulp!

Comment

• freek
          • Aug 2008
          • 238

Beste collega's,

We hebben recentelijk 2 JVC GM-F520S toestellen aangekocht. Dit zijn 52" LCD FULL HD schermen op statief. Bedankt alvast voor jullie feedback.
          Dan is het ook wel interessant om te vertellen waarom je voor deze schermen hebt gekozen. Althans, daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Comment

• bksound
            • May 2012
            • 56

Originally posted by freek
            Dan is het ook wel interessant om te vertellen waarom je voor deze schermen hebt gekozen. Althans, daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
            Beste,

We hadden da kans deze aan te kopen aan een behoorlijk voordelige prijs. Ze zijn 24/7 betrouwbaar en zijn ontwikkeld voor professionele doeleinden. 52inch werkt behoorlijk indrukwekkend en kan ook op grote evenementen tot zijn recht komen.
            VGA, DVI aansluiten en doorlinken behoren ook tot de mogelijkheid. De LCD's zijn ook outdoor goed zichtbaar en kunnen onder grote hoek bekeken worden. FULL HD en een mooie betrouwbare metalen behuizing..

Dat zal het wel zowat zijn denk ik

Comment

Working...