QLab

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cees_
    • May 2010
    • 33

QLab

Hélokidoki,
    Ben aan het stoeien geweest met de gratis basis versie van QLab. Leuk programma. Doet exact wat ik ervan verwacht en nodig heb. Denk er over om de pro-licentie voor video aan te schaffen (of te gaan werken met een daglicentie).

Iets waar ik niet helemaal uit ben gekomen: als ik een Video Cue in de cue list heb zitten om een still als achtergrond te projecteren, wordt deze ook op het scherm van mijn pc getoond. Daarbij verdwijnt de workspace van QLab naar de achtergrond en kan ik niet meer zien wat er in QLab gebeurd.

Iemand enig idee hoe ik QLab altijd on screen kan houden zonder dat dit het beeld dat naar de projector gaat beinvloedt?

Dank
  • Dennis vd Dool
    • Jan 2007
    • 72

Kwestie van patchen gok ik! Heb er daadwerkelijk een 2e monitor oid aanhangen?

Comment

• Cees_
      • May 2010
      • 33

Volgens mij kan ik inderdaad het scherm van mijn laptop gebruiken als het eerste scherm en de projector als mijn tweede scherm patchen. Heb het nog niet geprobeerd, maar heb begrepen dat het zo zou kunnen werken.

Comment

• Dennis vd Dool
        • Jan 2007
        • 72

Idd, als je fysiek een 2e output aan je mac "hangt" patch je deze als "patch 1". Nu wordt alles wat je doet op deze output weergegeven en blijft je workspace intact.

Hoop dat je er wat mee kunt!

Comment

• Cees_
          • May 2010
          • 33

Nog enkele tips voor deze nitwit? Bv als het gaat om kwaliteit van pics en vids die ik wens te gebruiken? Kan niet goed beoordelen of iets wat op een laptop er acceptabel uit ziet, zo ook over komt op groot scherm in het theater.

Waar halen jullie je projecties vandaan? Misschien een website die je aan kunt raden?

Comment

Working...