LCD schermen doorlussen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peeterss
    • Mar 2009
    • 66

LCD schermen doorlussen

Eerste vraag: Ben even wezen zoeken op het forum, maar zit met een vraag. We hebben sinds kort wat LCD schermen opgenomen in de verhuur. Echter is mij de vraag, wat gebruiken jullie voor overdracht van beeld. LCD schermen (32" en 40") wordt zowel gebruikt voor karaoke shows, video en voor teksten.

Laptop -> HDMI -> HDMI(LCD2) -> HDMI (LCD3)
    Laptop -> VGA -> HDMI (LCD2) -> HDMI (LCD3)

Of andere mogelijkheden. De eerste kabel VGA/HDMI willen we op haspel +/- 30/40 mtr. Door lussen met kabels van 5-15 mtr.

Wat kunnen jullie ons adviseren ofwel wat is het meest gebruikelijke in de rental..

Tweede vraag: Zijn er nog ideeën m.b.t. snelle montage op truss. Standaard zit er achter op de LCD M6 2 boven en 2 onder, schroefdraad.

zie jullie reacties graag tegemoet.
    alvast bedankt
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

betreft de kabels:
    meest gebruikelijke is volgens mij over een BNC kabel deze zijn ook op haspels te krijgen, hier zet je een verloopje op naar Tulp in de meeste gevallen gezien LCD schermen vaak geen BNC aansluiting hebben.

Snelle montage op truss zijn volgens mij wel dingen voor te krijgen volgens VESA-standaard, wat ook een optie is (weet alleen niet of het rigging technisch helemaal mag) is een eenvoudige muurbeugel van de mediamarkt voor vlakke montage te gebruiken.

De muurbeugel zet je netjes vast op een houten plaatje en aan de andere kant van het houten plaatje monteer je op de juiste afstand van elkaar 2 half couplers. Plaatje zet je netjes vast op de truss, LCD-scherm er op hangen, veiligheidspin aanbrengen en hij hangt. Betreft het laatste weet ik niet hoe het rigging-technisch precies steekt dus zou ik nog wel even goed uitzoeken als ik jou was... (bij kleine drive-in's zie je dit toch regelmatig voorkomen, maar die doen wel meer....)

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Originally posted by stainz
      betreft de kabels:
      meest gebruikelijke is volgens mij over een BNC kabel deze zijn ook op haspels te krijgen, hier zet je een verloopje op naar Tulp in de meeste gevallen gezien LCD schermen vaak geen BNC aansluiting hebben.
      HDMI over een tulpje? Je vergist je met composiet denk ik.

Als je op alles HDMI hebt, dan zou ik voor HDMI splitters gaan, simpel recht toe rechtaan en (het beste) beeld. Ik weet niet of doorlussen met hdmi goed gaat, geen ervaring mee. (Kan dat dan op die schermen?)

Comment

• mrVazil
        • Mar 2010
        • 330

hdmi is redelijk beperkt in kabellengte geloof ik, er zijn wel leuke hdmi-to-ethernet convertors op de markt tegenwoordig

Comment

• Richnies2000
          • May 2008
          • 204

kijk eens op deze site rond

hier bijvoorbeeld een 1xhdmi naar 2x ethernet
          TP-551N - Transmitters - Kramer Electronics

en hier de andere helft

PT-572 - Receivers - Kramer Electronics

niet de goedkoopste oplossing wel een goede!

Comment

• Lj_Mouzer
            • Jan 2005
            • 125

Als het HD moet.
            Voor de verhuur zou ik voor HD SDI gaan en niet voor HDMI, omdat HDMI meer op consumenten gericht is.
            Je kan bijvoorbeeld een HD image pro pakken en daar je pc aanhangen en dan een HD SDI splitter voor je schermen (balbox)

Als het geen HD hoeft te zijn.
            Zou je kunnen werken met composiet (bnc) en met lange lengtes een boostertje.
            Of vga op kortere lengte's.
            Splitters zijn er voor zowel composiet als vga genoeg te krijgen
            Wie is toch die Pieter Smit ? "die treed ook overal op"

Comment

• mhsounds
              • Sep 2009
              • 933

HDMI over langere afstanden word een verschrikkelik duur grapje, en zelf geloof ik die kabels niet.

Zoals laatst ergens mooi op het forum werd verwoord, een kabel van 'door elfjes gesmeed bij het volle maanlicht in het noorden van Scandinavie' of zoiets dergelijks...

Voor de karaoke shows en teksten zul je geen HD gebruiken.
              Ik weet niet hoe jouw videocontent is en waar jij deze eruit gooit, is het op een drive in niveau zal het geen HD hoeven zijn.
              Freelance Light and Video |
              Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• SjoerdOptLand
                • Jul 2003
                • 261

Originally posted by Richnies2000
                hier bijvoorbeeld een 1xhdmi naar 2x ethernet
                TP-551N - Transmitters - Kramer Electronics
                Sorry voor het opduikelen, maar ik wil even muggenziften (of anders onzedige handelingen uitvoeren met kleine geleedpotigen). HDMI wordt hier omgezet naar een signaal dat over twisted-pair kabels (zoals ook gebruikt voor Ethernet) verstuurd kan worden. Het is echter helemaal geen Ethernet; je kunt geen standaard switches of hubs gebruiken en de maximale kabellengte hangt af van de gebruikte resolutie (terwijl het bij 100BaseT en 1000BaseT Ethernet over Cat5e 100m mag zijn). Verder zijn de converters niet per sé uitwisselbaar.

Groeten,
                Sjoerd

Comment

• Ws Soundexpresse
                  • Jun 2001
                  • 1007

hier voor simpele dingen:
                  blokje op de lcd met xlr in/out en powercon in out,
                  hebben we van die kabel van highlite, met signaal en stroom, lekker makkelijk doorlussen dus. uit dat blokje komt gewoon n scart.

Is voor karaoke en VJ toepassingen prima te doen. en beeld is nagenoeg perfect (zeker op n 40" ga je het niet merken).

Verder wel aan het begin van de lijn een booster/splitter.

Vroeger veel met HDMI gedaan: veel storing, fragiele kabels en beperkt in lengte...
                  Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• BJD
                    • Oct 2007
                    • 771

Slecht advies!!!
                    Cv over een niet coaxiale kabel trekken zonder coax connectoren en ook nog eens zonder enige vorm van afsluiting doorsplitten is vragen om problemen.
                    Er zal bij 80% van de schermen misschien wel beeld uitkomen, inclusief blur, en een hoop reflecties. Niet doen dus!

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

Ja, inderdaad: je ziet wel degelijk een vermindering van de beeldkwaliteit, zelfs op een gewoon scherm met normale afmetingen. Alle scherpe wit/zwart overgangen krijgen bijvoorbeeld een aantal reflecties naast zich...
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Ws Soundexpresse
                        • Jun 2001
                        • 1007

ik heb al 2 jaar n toertje lopen, en daar doe ik niet anders, wel met maar 5m kabel ertussen....

anders kan je toch ook BNC voorzien van xlr o.i.d?
                        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• BJD
                          • Oct 2007
                          • 771

Ik neem aan dat je met BNC coaxkabel bedoelt?
                          Bij een BNC connector is de kern rondom afgescherm door de mantel. Bij XLR is dit geenszins het geval. Heeft met storingsinvloed en impedantie te maken.
                          Zelfde verhaaltje gaat ook op voor coax kabel vs. microfoon kabel.

Comment

Working...