Mogelijke beeldmixers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • krammetje
    • Aug 2010
    • 1

Mogelijke beeldmixers

Beste,

Ik heb jullie forums een beetje bij langs gekeken en ik zag wel wat artikelen staan over beeldmixers, maar ik was nog niet tevreden.
    Wij zijn van plan om in onze kerk te gaan video streamen. Wij willen dit in eerste instantie met 1 camera gaan doen, maar willen de mogelijkheid hebben om met 2-3 camera's te gaan streamen.

Daarnaast willen we het geluid van ons mengpaneel erbij mixen en moeten we het beamer (via pc) beelden erbij kunnen mixen. We willen ook graag ondertiteling (via pc weer) over de beelden heen kunnen leggen.

Ik denk dat een beeldmixer hiervoor de enige optie is. Ik ben alleen benieuwd wat voor mixer geschikt is. Effecten voor ons is leuk, maar niet echt noodzakelijk. Mijn vraag is wat de opties zijn, wat de prijsklasses zijn en wat je daarvoor krijgt. We moeten ook camera, pc en streamserver aanschaffen. Ons budget is daarom niet al te groot voor een mixer. Ik zat zelf te denken aan ongeveer 200-300 euro. Maar ik zou ook graag de andere opties horen, die buiten dit budget vallen.

Hopelijk niet teveel moeite!
    Met vriendelijke groet,

Marco Weening
  • rick1993
    • Nov 2007
    • 209

Een beetje een goedkopere videomixer is de Edirol V4, maar deze kost, volgensmij, ong. 8 á 900 euro.

Voor ondertiteling wordt voor zover ik weet de zogeheten DSK layer techniek toegepast, de Edirol LVS-800 heeft dit wel (maar die kost ruim 3000 euro), of de V4 dit heeft weet ik niet..

Als je echt binnen je budget wilt blijven zul je volgensmij uitkomen op een simpele video switch..
    licht dat licht mij wel

Comment

• vidioot
      • Mar 2006
      • 47

De Edirol V-4 heeft inderdaad luma- en chromakey effecten. Dit is zo'n beetje de goedkoopste oplossing die je kunt vinden (€900,-).
      Je zult je pc('s) moeten voorzien van een (S-)video uitgang, zodat je deze kunt mixen op de V-4.

De V-8 heeft pc-ingangen en doorlus van je ingangen, zodat je monitors kunt aansluiten die geen doorlus hebben (afkijken van camera's?). Deze mixer kost €1700,-.

Voor betere chromakey effecten kun je ook alleen de DVK-100 van datavideo kiezen (ongeveer €1000,-), maar dan ben je beperkt tot schakelen tussen 2 videobronnen (+tekstpc).

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

oew, 300€ voor een videomenger zal niet lukken.
        Een HD video menger zeker niet.

Hoeveel keer denken jullie dit te doen? Anders is huren de beste optie denk ik.

En je moet dan nog goede lange BNC kabels kopen ook.

Comment

• 4uss
          • Aug 2005
          • 578

Je kunt met het programma EasyWorship een capturecard of Firewire-input gebruiken om de te projecteren tekst over de video te zetten. Je kunt dan een externe mixer aan een PC hangen en daar de feeds mee mixen.

Om het dan naar het web te streamen zou ik de output van de PC naar een dedicated PC zetten die de boel encode en waar je de audio van de audiomixer (al dan niet door een compressor/limiter) bij de video plakt.

Je creëert hiermee wel de situatie dat je de videobeelden ook direct projecteert in de zaal, en misschien is dat niet gewenst. Anders zul je toch een mixer moeten kopen die veel duurder is en een chroma-functie heeft.

Tweedehands zijn deze mixertjes nog wel te vinden, die hebben zo`n functie ook, maar dan kun je er maar één camera bij gebruiken, want het is slechts een 2-kanaals mixertje:

Panasonic WJ-AVE5

Comment

• the_pauwels
            • Apr 2010
            • 36

Wil je al snel meerdere camera's erbij betrekken? Of eerst een tijdje met 1 camera werken. Want dan kies je best idd eerst voor een twee kanaalsbeeld mixer. Doormiddel van coaxkoppelstukjes en een omvormer van VGA naar Cinch een laptop op aan sluiten.

Natuurlijk lijkt het mij het slimst ineens rekening te houden met de rest van de camera's. Want de allerbeste oplossing zou zijn voor jou is naar een verhuur zaak toestappen jou probleem uitleggen. En daar eens vanalles testen, zodat je kunt zien wat een Edirol V4/V8 effectief allemaal kan.

Vergeet ook geen rekening te houden met eventuele preview schermen, zodat je altijd kan volgen wat er op je camera's gebeurt en op het juiste moment kunt overschakelen.
            Filming like it's my last shot!

Comment

• robel
              • Oct 2012
              • 1

beste krammetje, ik ben benieuwd wat je sinds aug. 2010 bereikt hebt met het camerawerk voor jullie kerk. Wij willen ook in onze kerk wat uitbreiden. We hebben nu twee bedienbare camera's, 2 beamers, een DVD-recorder en een desktop om daarmee PP en filmpjes te laten zien. Wij willen graag 1 camera toevoegen en een mixer zodat we de tekst van de power point in het beeld kunnen laten faden. Kun je me laten weten of je ons daarmee ook op weg kunt helpen?
              Met vriendelijke groet,
              Robel.

Comment

• Q-av
                • Nov 2008
                • 86

Beste Robel,

Ik heb dit onderwerp een aantal jaar geleden niet gezien, anders zou ik hetzelfde advies geven als ik nu aan u doe.
                Net als de topicstarter ga ik ervanuit dat het budget voor een mixer niet groot is (vergeleken met nieuwprijzen van videoapparatuur)
                Daarom zou ik aanraden Marktplaats in de gaten te houden en te zoeken naar onderwerpen als ''panasonic mixer'' blaupunkt mixer, datavideo etc.
                Momenteel staat er een leuke WJ MX50 met 4 ingangen, wat misschien een beetje krap aan is qua inputs maar in mijn optiek voor in een kerk een hele fijne bak is.

Ik zou als ik u was (indien die kennis er nog niet is) een beetje googlen op key / chromakey wat je ermee doet en kan.
                Zou bijvoorbeeld heel makkelijk zijn om in combinatie met een mixer die het kan je pp als ondertitels te gebruiken.

Ik ben geen held in het digitaal uitleggen dus mocht mijn verhaal niet duidelijk zijn laat t dan even weten.

Comment

• LVG
                  • Jul 2011
                  • 152

Hallo Marco,

Wij hebben voor diverse kerkgemeenschappen die exact dit ook wouden een Edirol Vr-3 geleverd deze heeft buiten de video inputs ook een vga input, multiview beeldscherm ingebouwd en audio mixer en een vanuit hier kun je met 1 kabel zo naar een streamerserver (computer/ laptop)

De mixer is dus danig eenvoudig dat elke vrijwilliger hier mee kan omgaan.

Wij hebben buiten deze mixer ook aantal sony Evi D90 dome camera's (met remote) geleverd zodat ze op afstand alle camera's konden instellen.
                  Ideaal voor kerkgemeenschappen

Mocht je meer informatie willen stuur maar even een mail

Comment

• Nikotech
                    • Jan 2010
                    • 11

Zie dat mijn posting ( alleen een verwijzing naar een andere website) als spam wordt betiteld.
                    sorry het was een beetje lastig typen op mijn iphone en ik had wat uitgebreider moeten wezen.

Vandaar nog even mijn reaktie.

Ontwikkeling binnen de kerken gaan ook met de tijd mee en video streamen via internet naar de thuisblijvers/huisgebonden kerkmensen rukt aardig op. Ook kan de stream natuurlijk direct gepresenteerd worden in de kerk zelf.
                    Dat is waar de TP mee bezig is.

Recent naar een demo van SchaapSound geweest die samen met kerkdienstgemist een prima oplossing hebben voor de TP starter voor zo ver deze nog niet al reeds daarmee werkt.

P.s
                    Een handig progje om titels/tekst realtime mee te laten lopen is bv van boinxtv
                    Last edited by Nikotech; 12-01-13, 12:20.
                    Je hoeft niet ziek te zijn, om beter te worden

Comment

Working...