VGA naar Cat5

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ruurd
    • Sep 2005
    • 95

Die UTP is wel handig, want als je om een of andere reden moet wachten voordat de utp eruit kan knip je hem gewoon door, ga je naar huis biertje drinken en koop je de volgende dag een nieuwe...

Comment

• Nit-Wit
      • Feb 2005
      • 250

goed punt!
      "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

Comment

• Scotty
        • Jul 2004
        • 22

Wij hebben voornamelijk dit systeem gekocht, omdat een VGA van 30 meter ook niet heilig is qua beeldkwaliteit.
        Met name gaat de VGA die wij elke keer hadden zeer regelmatig stuk. en natuurlijk op een tijdstip dat je niet wilt hebben.
        Een UTP van 30 meter is veel sneller gemaakt en bovendien is het heel handig om een beeld vanaf BV. de grote zaal door persen naar een andere locatie binnen het pand.

En qua beeld zie ik geen verschil. Wij doen voornamelijk congresjes hiermee en vaak zijn de filmpjes slechter van kwaliteit(youtube ed) dan het kastje ooit kan maken.
        Het hangt....................nog steeds

Comment

• Leks
          • Oct 2007
          • 330

Wat toevallig dit topic. Ben aan het kijken naar kramer vga over utp doosje.
          Het zal gaan over ongeveer 30 meter max kabellengte.
          Ook lijkt me het erg makkelijk om zo tussen meer beamers te splitsen.

Wat voor utp kabel gebruiken jullie eigenlijk?
          Sowieso neutrik pluggen.

Verder zou ik ook graag composite video upscalen en zo over utp zenden.
          Dit lijkt mij geen probleem toch?

Leks
          Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• Dikke Foaf
            • May 2003
            • 618

Je neutrik utp stekker zal niet passen in de Kramer...
            De kabel die je gebruikt hangt ook samen met de applicatie.
            Veel buiten, ruw, duwen en trekwerk, investeer dan in een robuuste goeie kabel.
            Voor kleine simpele dingetjes kan gewone utp best volstaan, al kan de kleur al wel eens spelbreker zijn. Zwart komt soms mooi uit, maar wit kan soms ook nodig zijn. Hangt dus af van je doel en applicatie.

Kramer heeft ook composiet naar cat5 converters, zo 2 en je kan gas geven.
            Al denk ik wel dat je beter VGA neemt dan composiet want de meeste consumer-composiet-bronnen geven redelijk brol-beeld. Sluit thuis je beamer maar eens aan op de composiet uit van je videokaart of de vga uit van je videokaart. Groot verschil.

Comment

• Leks
              • Oct 2007
              • 330

Ben bekend met de voor een nadelen van vga, component rgb, composite ed.

Maar gezien vga video mixen nog al duur is gebruiken we hier vaak een datavideo videomixer met composite in en uit.
              veel duurder heeft geen zin veel beeldmateriaal staat toch op dvd.

Wat ik me wel afvraag(beetje offtopic);
              Krijgt ik mooier beeld door composite video signaal naar de composite ingang van de beamer (netjes over 75 ohms tasker kabel met neutrik bnc's)
              Of composite scalen met een kramer scaler naar vga en dit naar de vga in van de beamer?

Ik begrijp dat vga minder kabel verlies heeft en los rgb en sync signaal, dus voor afstanden beter is.

Maar het gaat me om het "extern scalen" van het signaal.

Leks
              Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

Working...