S-Video naar BNC

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NiTRO
    • Sep 2002
    • 677

S-Video naar BNC

Weet iemand of er converters bestaan die van de S-Video uitgang van de Laptop een BNC kunnen converteren? Ik moet namelijk 25 meter overbruggen en wilde dit niet doen met een S-video of VGA kabel maar met eens BNC kabel.

Suggesties zijn welkom!

Alvast bedankt!
    ERC
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Als je S-video over bnc wilt laten lopen, dan worden het 1(composiet) of 2(Y/C) kabels die je aan een verloopje hangt, zijn geen kastjes bij nodig.
    Last edited by sparky; 20-04-08, 18:50.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Frank@highend
      • Oct 2005
      • 65

Je kan ook een zogenaamde Ballon gebruiken op van s-video naar Cat5 te gaan meer info kan je vinden op: DL.2 Support Guide - Live Video Primer - Digital Lighting - Support - Products - High End Systems

succes
      Frank Schotman
      High End Systems

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

Soms kan het wel, soms kan het niet. Het hangt ook af van de S-Video signaal.

Videosignaal wordt in stapjes gemaakt: eerst in component (5 signalen), daarna in s-video (zwart/wit en een apart kleurkanaal) en daarna composite (alles door 1 kabeltje). Bij de laatste wordt de kleureninformatie in een hoog spectrum van het zwart/wit signaal gecodeerd.

In s-video wordt tegenwoordig vaak toch nog composite door het zwart/wit kanaal gestuurd, los van het aparte kleurenkanaal.

Je zou kunnen proberen of dit in je s-videosignaal zit, dus gewoon de juiste 2 polen van de dinplug pakken. Als het tegenzit moet er wel wat mee gebeuren met een kastje.

Tenminste... Dit is ook maar een stuk theorie, geleerd in een videoworkshop.

Wat Sparky al aangaf: maak een creatief verloopkabeltje, zodat je van s-video naar 2x bnc kan en je zit wel goed.

Comment

• Nit-Wit
          • Feb 2005
          • 250

doe het zo:

[code]
          Y-ground------------------+
          +---------- RCA/composite ground
          C-ground------------------+

Y-------------------------+
          +--------- RCA/composite video
          C------------||-----------+
          470pF
          [/code]

meer info:
          S-video to composite video
          Last edited by Nit-Wit; 20-04-08, 20:05.
          "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

Comment

• NiTRO
            • Sep 2002
            • 677

alvast bedankt voor de antwoorden ik zal eens kijken wat ik ga doen.

Comment

• Wouter Verlinden
              • Dec 2000
              • 263

De oplossing van Nit-Wit werkt inderdaad.... heb deze zelf een 5tal jaren geleden is toegepast...

Kleurweergave is wel niet perfect....

Greetz,

W
              Wouter Verlinden
              Creative Sound & Light Development

Comment

• Dikke Foaf
                • May 2003
                • 618

Ik wil hier even op inpikken met een andere vraag:
                Ik zie al jaren aan hoe slecht de kwaliteit is van al die passieve kabeltjes en verloopjes om van svideo naar composiet te gaan.
                Als ik dezelfde beamer via svideo aansluit ziet het beeld er plots wel veel deftiger uit.
                Ik vraag me dus af als ik een actieve omzetter van bijv. svideo naar composiet of zelfs vga naar composiet gebruik, geeft dit dan een veel betere kwaliteit dan zo'n dom verloopkabeltje met een condensator in? Wie heeft hier ervaring mee en met welk merk?

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Kan een draagbare S-video naar HD-video converter geen oplossing bieden?

Comment

• Dikke Foaf
                    • May 2003
                    • 618

Heu, wat bedoel je?
                    Ik heb een beamer aangesloten op een laptop, dit heb ik gedaan met een overgangkabeltje van svideo naar composiet en het beeld is compleet belabberd.
                    Als ik hetzelfde doe met een svideo naar svideo kabel dan is het beeld wel deftig.
                    In wezen is het hetzelfde signaal maar bij composiet op 1 kabel ipv 2 bij svideo.
                    Ik vraag me daarom af of een actieve convertor van svideo of vga naar composiet betere resultaten geeft dan een dom verloopkabeltje.
                    Niks HD, alles SD. 800x600.

Comment

• Leks
                      • Oct 2007
                      • 330

@dikke Foaf

Als eerst, waarom sluit je een laptop op een beamer aan via Svideo?
                      Vga/DVI is hier een meer gangbare wijze voor.
                      en geeft ook stukken beter beeld ( en nettere resoluties)

en om je vraag te beantwoorden;
                      Een goede scan converter van VGA naar composite video geeft ook geen slecht beeld.(maar dit is vooral omdat de scan converter het signaal met wat meer vermogen verstuurd dan een standaard laptop oid)

het probleem bij composite = meestal de afstand

10 m gaat nog netjes, 20m zonder kabels in de buurt.
                      maar moet het verder? of liggen er veel andere storende kabels?
                      denk dan eens aan VGA/DVI/Component

persoonlijk ben ik een voorstander van DVI-D, omdat dit alle standaard analoge vervormingen & problemen oplost door digitaal te versturen.
                      en met gemak resoluties tot 1600*1200 haalt.

PS. een goede scanconverter ( VGA -> composite) = prijzig ( 800/900)
                      S-video naar composite zijn er in 100 soorten. een goede aktieve is ook redelijk aan de prijs( 300/400)

Leks
                      Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Originally posted by Dikke Foaf
                        Heu, wat bedoel je?
                        Ik heb een beamer aangesloten op een laptop, dit heb ik gedaan met een overgangkabeltje van svideo naar composiet en het beeld is compleet belabberd.
                        Als ik hetzelfde doe met een svideo naar svideo kabel dan is het beeld wel deftig.
                        In wezen is het hetzelfde signaal maar bij composiet op 1 kabel ipv 2 bij svideo.
                        Ik vraag me daarom af of een actieve convertor van svideo of vga naar composiet betere resultaten geeft dan een dom verloopkabeltje.
                        Niks HD, alles SD. 800x600.
                        Ik bedoel, waarom de afstand overbruggen met svideo of composiet?
                        Zoals hierboven gezegt is DVI een betere oplossing. Digitaliseer eerst het signaal via DVI en verstuur het met een HDMI kabel naar de laptop.

PS, als eerste optie zou ik ook kijken of die beamer geen RGB aansluiting of een hdmi aansluiting heeft.

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

persoonlijk ben ik een voorstander van DVI-D, omdat dit alle standaard analoge vervormingen & problemen oplost door digitaal te versturen.
                          en met gemak resoluties tot 1600*1200 haalt.
                          Het gaat hier om lange afstanden... dan ben je nergens met je digitaal signaal... of je moet van die hyperdure kabels met actieve versterking gebruiken.
                          Neen, een deftige analoge VGA is nog het beste tot 50 meter.
                          Overigens: hoe deftige je conversie van S-Video naar composiet ook is: er gaat kleurinformatie verloren: je moet eerst analoog gaan mengen en daarna moet er in je toestel terug uit dat analoog mengsel de kleurinformatie worden gehaald. Dat zijn dus twee onnodige omzettingen die telkens met kwaliteitsverlies gepaard gaan. Dat is dus niet slim.
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• SoundOfSilence
                            • Mar 2007
                            • 766

Wij sturen de beamer gewoon met VGA vanuit de notebook.

Alleen gebruiken we een VGA-extender waardoor we gewoon tot 300m UTP kunnen gebruiken.

Wij gebruiken deze: Triple Audio Website: maar overwegen voor de 2e een variant met skew-compensation (waarmee je Rood Groen en Blauw qua timing sync kan trekken, mocht er op dat vlak wat mis gaan)
                            It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

Originally posted by NiTRO
                              Ik moet namelijk 25 meter overbruggen en wilde dit niet doen met een S-video of VGA kabel maar met eens BNC kabel.

Suggesties zijn welkom!
                              Mijn suggestie is toch die VGA kabel te nemen. Je beeldkwaliteit wordt gewoonweg niet om aan te zien terwijl ik met VGA makkelijk tot 50 meter doe met goede kwaliteit.

Wat is jouw reden om dit niet te willen en te kiezen voor een conversie waarbij je zoveel kwaliteit gaat verliezen dat mensen bij wijze van spreken moeten kijken naar een "ik krijg hoofdpijn" plaatje?

Comment

Working...