LED scherm huren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robin.vd.Have
    • Nov 2005
    • 165

Even afgezien van de prijs , ook de beeld kwaliteit in zulke kleine zalen / tenten ect waar je dus dicht op die schermen staat is niet echt fijn. Ook de felheid word meestal niet echt gewaardeerd.

HEt is denk ik ook jouw taak de klant op dit soort gebied te adviseren.

Comment

• Nit-Wit
      • Feb 2005
      • 250

Originally posted by Robin.vd.Have
      Even afgezien van de prijs , ook de beeld kwaliteit in zulke kleine zalen / tenten ect waar je dus dicht op die schermen staat is niet echt fijn. Ook de felheid word meestal niet echt gewaardeerd.

HEt is denk ik ook jouw taak de klant op dit soort gebied te adviseren.
      Je stelt nu een paar zaken die niet geheel correct zijn:

- Beeld kwaliteit: heb je wel eens een Barco Ilite3 (of een hibino 3mm) LED scherm gezien? blijkbaar niet. De beeldkwaliteit is prima, als je maar groot genoeg bouwt. (lees: 1m2 scherm is dus veel te klein, dan kun je net zo goed een plasma huren)
      - kijkafstand: 5 meter is minimum bij 3mm, bij 6,8,10,12 word de kijkafstand uiteraard groter, maar je kunt mij niet wijsmaken dat als er projectie gebruikt word men ook op 3 meter van het doek af zit.
      - De felheid: onzin, je kunt die schermen van 0 tot 6000 nit afregelen (nit==Candela/m2) die 6000 nit hangt van het type scherm af, je kunt stellen: hoe kleiner de pixelpitch, hoe minder de lichtopbrengst. maar 2000 nit is prima voor indoor toepassingen waarbij er zonlicht de zaal in komt.

de prijs: tja, het is maar net wat je kiest als product.
      Last edited by Nit-Wit; 10-07-06, 22:03.
      "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

Comment

• Robin.vd.Have
        • Nov 2005
        • 165

IK heb nu een aantal keren met ledscreens op producties gestaan en ik vind het op kleine locaties nog steeds tegen vallen. Ik weet echt niet welk merk / type (liep er als licht / geluids man) weet wel dat het veel minder was als ik er van had verwacht. En ja ik heb klussen gedaan waar de mensen wel 3m van de projectie afzaten.

M.V.G

Comment

• Nit-Wit
          • Feb 2005
          • 250

Originally posted by Robin.vd.Have
          IK heb nu een aantal keren met ledscreens op producties gestaan en ik vind het op kleine locaties nog steeds tegen vallen. Ik weet echt niet welk merk / type (liep er als licht / geluids man) weet wel dat het veel minder was als ik er van had verwacht. En ja ik heb klussen gedaan waar de mensen wel 3m van de projectie afzaten.

M.V.G
          noem eens wat van die klussen, wellicht kan ik je de informatie verschaffen welk type LED screen d'r hing

Comment

• DJ nn
            • Jun 2006
            • 489

ben zeker niet thuis in het video-gebeuren maar het klinkt voor mij goedkoper als je enkele plasma's (of ander soortgelijke dunne TV's) gaat huren, dat is goedkoper, handiger, en betere kwaliteit al het toch maar voor 500 man is ...

op de jongerenfuiven hier (ook zo'n 500 man) werden er 2 plasma's (of soortgelijk) gehuurd bij de licht-firma en dat was zeer goed !

anders kan je misschien ook aal beamers denken ?
            ... the sound of silence...

Comment

• deloitte
              • Sep 2005
              • 135

Daylight is volgensmij een hele goeie!!
              ik woon in de buurt van Nijmegen daar is de komende week de Vierdaagse feesten ben net even wezen kijken en ziet er zeer netjes uit wat hun aan werk hebben geleverd, hangen mooie ledschermen tussen.
              ik als ik jou was even informeren wat daar de prijzen zijn.

gr bram
              voor de een z'n uitgang is voor de ander z'n ingang....

Comment

• WinterS
                • Jun 2006
                • 102

he klasvriend, waarvoor heb je deze dan daadwerkelijk nodig? is een projectiescherm met beamer niet goed genoeg??
                "Een DJ kan goed zijn, maar het feestje maak je zelf !"

Comment

• Nit-Wit
                  • Feb 2005
                  • 250

Originally posted by deloitte
                  Daylight is volgensmij een hele goeie!!
                  ik woon in de buurt van Nijmegen daar is de komende week de Vierdaagse feesten ben net even wezen kijken en ziet er zeer netjes uit wat hun aan werk hebben geleverd, hangen mooie ledschermen tussen.
                  ik als ik jou was even informeren wat daar de prijzen zijn.

gr bram
                  wat bedoel je met "daylight" ??

Comment

• deloitte
                    • Sep 2005
                    • 135

Originally posted by Nit-Wit
                    wat bedoel je met "daylight" ??
                    dat is een bedrijf uit belgië
                    voor de een z'n uitgang is voor de ander z'n ingang....

Comment

• tongi
                      • Mar 2009
                      • 2

Promobiel BVBA

Na veel bedrijven vergeleken te hebben blijft er slechts 1 over die duidelijk wint voor mij.

Op prijs maar zeker ook de kwaliteit van het scherm.
                      SMD-scherm met pitch van 10mm en 6800 NIT

Prijzen: <1500€

Volledig mobiel scherm met eigen stroomvoorziening (generator)
                      Ideaal voor outdoor-toepassing.

http://www.promobiel.be/index.php?option=com_content&view=article&id=73&It emid=82
                      Last edited by tongi; 07-03-09, 11:00.

Comment

• JeroenVDV
                        • Mar 2004
                        • 963

Uhm, adviezen hierboven over pixelpitch en dergelijken gelezen?

Ding is bedoeld voor reclame en festival-werk, niet voor een filmpje laten zien aan 500 man?
                        Creating shows beyond Imagination

Comment

• tongi
                          • Mar 2009
                          • 2

Film zien?

Hallo Jeroen,

Wij hebben hier zelfs films en foto's op gekeken met onze vereniging, niet 500 man, slechts 280 .
                          Maar was zeker een succes, ook het interactief gedeelte.
                          Ook tijdens onze jaarlijkse kwis kwam dit zeker van pas..

En in vergelijking met andere verhuurders kwam promobiel duidelijk met een beter LED-scherm.
                          Nog niet gesproken over hun gunstige prijzen...
                          Last edited by tongi; 10-03-09, 09:06.

Comment

• NiTRO
                            • Sep 2002
                            • 677

Check ff bij Photonics zij hebben pas een rammel led schermen van DMT gekocht!

Comment

• SoundOfSilence
                              • Mar 2007
                              • 766

Over een oude koe gesproken....
                              Neem aan dat het scherm wat de TS nodig had al gehuurd is (en allang terug bij de verhuurder ook mag ik hopen)
                              It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• NiTRO
                                • Sep 2002
                                • 677

Het was maar ff als toevoeging in het topic.....stel er zijn mensen die in de toekomst de zoekfunctie toch goed gaan gebruiken, dan hebben ze meteen allee up-to-date info beschikbaar.

Comment

Working...