wie heeft er Materiaallijst van het volgendde

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_Tijnis
    • Nov 2003
    • 21

wie heeft er Materiaallijst van het volgendde

ik ben voor een school project opzoek naar de volgende matriaallijsten:

studio prodructies:
    - Een statische show;
    - Een dramaproductie
    - Een magazine/show/spelprogramma met diverse onderdelen en presentatieplaatsen

locatieproducties:
    - Een muziekprogramma;
    - Een dramaproductie
    - Een magazine/show/spelprogramma met diverse onderdelen en presentatieplaatsen

alvast badankt
    groetjes martijn
  • MJ
    • Mar 2004
    • 140

zeg bedenk het eerst zelf eens!
    dan reageren we wellicht wel ....

Comment

• SpaceyDeeJ
      • Sep 2001
      • 876

Mmmm, die vragen beginnen een beetje standaard te worden. Als ik me niet vergis kwam iemand vorig jaar met precies dezelfde vragen aan....

Bovenin, zoekfunctie... wie wet heb je er wat aan. ..

Helaas, altjd hetzelfde met die studenten.. ze kiezen een richting (lees pretpakket) en snappen er amper wat van...
      cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• test12
        • Jan 2003
        • 901

Dat krijg je, die opleiding start elk jaar weer opnieuw, ook volgend jaar vast wel weer.
        En de leerstof is zo dynamisch, dat de leraren zich bij laten praten door de leerlingen die de stof weer bij ons gaan halen. Vroeger had een leraar enkele boekjes (niet eens zo dik)die hij, na al die jaren, wel uit z'n hoofd kende, en wij (nog) niet. Dat was pas simpel.

gr. Herman

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

citaat:Geplaatst door DJ_Tijnis

[..]
          Ja, anderen laten zweten en dan zelf met de eer streiken alsof je alles zelf hebt gedaan. Goed bezig! Waarschijnlijk trapt er helaas voor jou niemand in. Wij kauwen niets voor, anders leer je er niets van. Maak zelf maar een plan, vervolgens kunnen we tips geven.

@DeeJ: bedankt voor het generaliseren.

Comment

• DJ_Tijnis
            • Nov 2003
            • 21

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

[..]
            Ja, anderen laten zweten en dan zelf met de eer streiken alsof je alles zelf hebt gedaan. Goed bezig! Waarschijnlijk trapt er helaas voor jou niemand in. Wij kauwen niets voor, anders leer je er niets van. Maak zelf maar een plan, vervolgens kunnen we tips geven.

@DeeJ: bedankt voor het generaliseren.
            ik heb zelf een aantal matriaal lijsten gemaakt alleen zijn deze niet voor tv producties en dat moeten ze vna school voor dit prjoect wel zijn. ook van mijn stages heb ik matriaallijsten maar dit zin allemaal matriaal lijsten van rock N'Roll(PA enz) dus daar heb ik voor dit project geen een zak aan. dus vnadaar dit topic. aangezien ik op tv gebied een noob ben. en ook niet zou weten wat er aan beeldapparatuur persies standaard op zijn lijst moet komen.

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Bij deze de afspraak: als je zwelf een begin maakt, dan vullen we graag aan waar je tekort schiet.
              we willen niet het idee krijgen dat we jouw huiswerk moeten maken.
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3150

ik heb zelf een aantal matriaal lijsten gemaakt alleen zijn deze niet voor tv producties en dat moeten ze vna school voor dit prjoect wel zijn. ook van mijn stages heb ik matriaallijsten maar dit zin allemaal matriaal lijsten van rock N'Roll(PA enz) dus daar heb ik voor dit project geen een zak aan. dus vnadaar dit topic. aangezien ik op tv gebied een noob ben. en ook niet zou weten wat er aan beeldapparatuur persies standaard op zijn lijst moet komen.
                Van video-apparatuur bij opnamen heb ik weinig verstand, des te meer van licht. Laatst heb ik een opname ver-/belicht met standaard theaterlampen en dit pakte heel goed uit! Je kan normale fresnels en pc's nemen voor opnamen.

Ga er eerst zelf goed over nadenken, typ een lijstje en dan zullen wij erop reageren.

Comment

• DJ_Tijnis
                  • Nov 2003
                  • 21

thxs hier heb ik in iedergeval al meer aan alleen nog ff voor duidelijk heid het hoefd ouur een matriaal lijst te worden van video apparatuur's. dus lijst volgt een deze dagen

Comment

• DJ_Tijnis
                    • Nov 2003
                    • 21

hier volgt het eerste lijstje (Een statische show(talk))
                    waarvoor tips aanvulling fijn zou zijn

Beeld:

4 x studiocamera (waarvan 1 totaaltje, 1 presentator en 2 voor gasten)
                    4 x extra monitor voor op camara

De nodige traix/bnc kabel (geen idee welke van de twee standaard gebruikt wordt al meen ik dat dit traix was)

1x beeldmenger

5 x afkijkmonitor voor bij beeldmenger.(1 voor de output van de beeldmenger, de andere 4 voor elk een camera)

1 x DvRecorder voor het opnemen van de show)

wat mis ik aan matriaal (met betrekking tot beeld) en wat is er evetueel fout)

Licht & geluid hoeft er niet bij aangzien het puur om de beeld(toepassingen gaat)

groetjes martijn, en bedankt voor het eventuele tips en aanvulling bij deze lijst

Comment

• PeTAR
                      • Jul 2005
                      • 151

traix is de meeste gebruikte vorm naar camera's met camera mensen erachter. Bevat de stroom, intercom, geluid en beeld van en voor de camera.

Zet er nog 1 afkijk monitor extra erbij, voor de preview.

Hoezo zit het met de kleurregeling? Moet dat er misschien ook nog bij?

Comment

• DJ_Tijnis
                        • Nov 2003
                        • 21

citaat:Geplaatst door PeTAR

Hoezo zit het met de kleurregeling? Moet dat er misschien ook nog bij?
                        shading bedoel je?
                        die ben ik inderdaad vergeten

Comment

• Stijn Vanstiphout
                          • Oct 2000
                          • 1160

't is triax.

mvg,
                          Stijn Vanstiphout,
                          LVL Multimedia
                          Belgiƫ

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• PeTAR
                            • Jul 2005
                            • 151

citaat:Geplaatst door Stijn Vanstiphout

't is triax.

mvg,
                            Ja idd... ik was al aan het twijfelen...

Comment

• DJ_Tijnis
                              • Nov 2003
                              • 21

NUo dan heb ik nu nog 5 andere matriaalijsten waar ik ook nog tips, toevingingen indoen nodgi vror zou willen hebben, en alvast weer hartleijk bedankt ervoor, als ik dit heb kan ik me project afronden komende week

Matriaal lijst Dramaproductie (Studio):

6 x studiocamera studie camera voor bij diverse (huis decoren)
                              4 x handhelds
                              De nodige traix/bnc/220 kabel (geen idee welke van de twee standaard gebruikt wordt al meen ik dat dit traix was)
                              1x beeldmenger
                              11 x afkijkmonitor voor bij beeldmenger.(1 voor de output van de beeldmenger, de andere 10 voor elk een camera)
                              en 6 x afkijk monitor voor op de vloer voor bij elke set een
                              1 x DvRecorder voor het opnemen van de productie)
                              Shading voor 10 camera's

Matriaal lijst magazine/show/spelprogramma (Studio):

2 x studiocamera studie camera's voor bij diverse (presentatie en deelnemers plaatsen(decor))
                              4 x handhelds (voor bij spel onderdelen)
                              De nodige traix/bnc/220 kabel (geen idee welke van de twee standaard gebruikt wordt al meen ik dat dit traix was)
                              1x beeldmenger
                              7 x afkijkmonitor voor bij beeldmenger.(1 voor de output van de beeldmenger, de andere 10 voor elk een camera)
                              4 x afkijk monitor voor op de vloer voor 2 voor publiek en 2 voor bij presentatie en deelnemers plaatsen(decor)
                              1 x DvRecorder voor het opnemen van de productie)
                              Shading voor 6 camera's

Matriaal lijst Muziek Programma (Locatie):

2 x handhelds (op het poduim)
                              1 x skymote voor in en over het publiek
                              2 x vaste camera op statief voor totaaltjes vanaf het front of house
                              1 x camera op zon rails op de voorrand vna het pudium(kan ff niet op de naam komen)
                              1x reportage wagen (met beeldmenger shading enzovoort erin)

Matriaal lijst dramaprogramma (Locatie):

3 x handhelds (voor de het volgned van mensen in bossen en dergelijke)
                              1 x een tulip-crane voor over de plassen en en zwembaden te kunnen
                              2 x vaste camera op statief voor bij terasjes

Matriaal lijst Een magazine/show/spelprogramma met diverse onderdelen en presentatieplaatsen(Locatie):

3 x handhelds (twee voor bij de spellen op het strand 1 voor in boot op het water)
                              2 x een tulip-crane voor over het watet te kunnen waar de activiteten gebueren
                              2 x vaste camera op statief voor plein waar presnetatie en teams wordt opgenomen

vooral bij de op loactie dingne ddnke ik dat ik aan somige dingen niet gedacht heb dus opmerkingen graag.

alvast harstikke bedankt gr martijn

Comment

Working...