Scream 21-08-04

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DjJeroen
    • Oct 2000
    • 288

Vind het ook een apart verhaal!? Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord !

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

citaat:Geplaatst door Daan Hoffmans

Volgens mij kan een gemeente gewoon zulke eisen stellen voor ze een vergunning afgeven...
      nee dat kunnen ze niet...
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• LJ Bert
        • Apr 2003
        • 270

denk wel dat een zaal enkel kan verhuurd worden op bepaalde voorwaarden en dat dit een van die voorwaarden kan zijn dus denk ik toch dat je als verhuurbedrijf genoodzaakt bent om de "hoekspotjes" te hangen. kan me trouwens wel voorstellen dat ze een beetje licht eisen in de donkere hoekjes. maar tis wel stom voor je show
        hehe wat een gedoe

Comment

• Juce
          • Aug 2001
          • 203

Als je die zaal boekt bij de gemeente westerlo staat in de voorwaarden dat je licht moet voorzien dat naar de hoeken van de zaal gericht is. Hier zijn tevens de nooduitgangen.
          Doordat die hoeken iets verzonken zijn (en dus niet zo opvallend), is hier in het verleden wel eens vandalisme aangericht. Sinds deze hoeken uitgelicht zijn (hoeft echt neit sterk te zijn) is dit volledig verdwenen.

Spots die hiervoor gebruikt worden zijn er van de technische installatie van de zaal zelf en meestal zijn dat ETC profieltjes 575W of ADB 1kw profielen.

Juce

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Dat een zaaleigenaar eist dat jij de nooduitgangen goed verlicht; klinkt logisch ! Groentie komt echter met het argument dat hij zich aan de WET moet houden... You tell me where I can find that...[B)]
            Arvid Buit

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

Beste AJB,

Wellicht niet de letter van de wet maar toch zeker een uitvloeisel daarvan is in Nederland de A.P.V.
              Deze is door college van B&W zo in te richten dat ze dergelijke veiligheidseisen kunnen stellen.
              In Belgie is een soortgelijke wet van kracht, is me alleen ontschoten hoe dat ookweer heet.
              Is het echt van belang?
              Belangrijkste lijkt mij dat plaatselijke overheden aanvullende maatregelen kunnen eisen met het oog op veiligheid.
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Ik snap je punt mod, en je hebt ook grotendeels gelijk. Het gaat mij puur om het woordje "verplichting"... Als ik in een zaal/hal een lichtontwerp maak voor een bedrijfsfeest, dan is het uiteraard niet toegestaan om de noodverlichting uit te zetten/te verduisteren (hoe graag ik ook zou willen). Knappe gemeente-ambtenaar echter die mij verteld dat ik "hoekspotjes" MOET ophangen... No way dat dat zou gaan gebeuren... Mijn punt is dat er wettelijk absoluut niets vaststaat, en dat een ambtenaar hooguit kan verzoeken de veiligheid te vergroten. Dit kan echter ook door iemand van de security in het hoekje te zetten om te "spotten" of er problemen zijn
                Arvid Buit

Comment

• Goentie
                  • Apr 2003
                  • 23

beste ajb,

men woordkeuzes zijn misschien niet altijd hoe ze zouden moete zijn. maar goed juce vertelde hoe het zit. het is alleen wat lullig voor je show maar veiligheid zal wel voorgaan. bij mij toch en ik denk ook voor jou. dus sorry voor het misplaatste woordkeuze.

Comment

Working...