Funktion-One Open dag Ajax

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J.J.
    • Apr 2002
    • 39

Funktion-One Open dag Ajax

Werd in een ander topic gevraagd naar het systeem op de open dag van Ajax, en daar heb ik wat foto's beloofd. Om niet verder offtopic te gaan in Tom z'n topic heb ik maar even een nieuw gemaakt.

Heb de set opgebouwd met Michel en Rob, en helpen inregelen.

(Foto's zijn gehost op www.ajaxfotosite.nl)

Systeem bestond uit totaal 16 x F218, 12 x Res5, en 4 x Res4. Daarbij alle gebruikelijke versterkers en processors.

Werd al gezegd dat er wat veel bas in het geluid zat. Dit klopt daar er sub-settings gereset cq. niet goed opgeslagen zijn, die de dag vantevoren waren aangemaakt.

Groeten, JJ.
    Groeten, JJ.
  • frederik_
    • Jul 2003
    • 98

die sub-settings zijn toch wel weer te veranderen?

Comment

• Contour
      • Feb 2001
      • 1018

Afgezien van het overdadige sub (mij zou je niet horen klagen hoor) vraag ik me ook nog af hoe jullie het effect van de massa mensen op het geluid meenemen tijdens de soundcheck als er nog niemand staat. Is dit effect alleen merkbaar in het mid/hoog of trekt het sub zich hier ook nog iets van aan?

Tevens, was het niet nodig om de bovenste toppen ook nog met een spanband vast te zetten? Of zaten die nog aan de achterkant vast ergens mee?

MVG Contour

Comment

• pro`d`user
        • Jun 2002
        • 534

Volgens mij kon er wel wat meer met licht gedaan worden, waarom
        is er voor zo weinig licht gekozen.
        Dat van dat sub, het viel me gewoon op, had er geen last van maar
        vond het er niet echt bij horen.

Ik vond trouwens wel dat ze de ajax-selectie hadden mogen mededelen dat er rook op ze werd gespoten, zag er echt niet uit hoe sommige schrokken van de rook.
        Barry K.
        Wij werken met EV ole ole
        In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• J.J.
          • Apr 2002
          • 39

2 Frederik:
          Normaliter kan je inderdaad met behulp van je laptop de settings veranderen. Die laptop was de avond ervoor weggehaald (waarschijnlijk zijn bij weghalen per abuis settings gereset). Aangezien de ampracks met ingebouwde XTAs op een onmogelijke plek onder het podium stonden was even handmatig de boel aanpassen geen optie.

2 Contour:
          De bovenste rij met een spanband vastmaken was niet nodig, en zou zelfs voor problemen zorgen. Doordat de onderste toppen naar beneden geangled zijn, staan de bovenste toppen iets uit elkaar (lastig te zien op foto). De toppen zijn met elkaar verbonden/geborgd middels het ingebouwde rigging systeem. Door alleen aan de onderkant van de Res 5s een spanband te gebruiken is het één solide cluster geworden.

De onderste rij staat 10 graden naar beneden gericht, de bovenste rij maakt een hoek met de onderste van 10 graden zodat ze recht naar voren (op farfield) gericht zijn.

Groeten, JJ.
          Groeten, JJ.

Comment

• Contour
            • Feb 2001
            • 1018

Ik kan me goed voorstellen dat je lastig mij de ampracks kon, maar was dit echt onmogelijk? Stel nu dat er een XTA vastloopt ofzo dan moet je daar toch bijkunnen anders heb je aan 1 kant geen geluid meer.. geen leuke situatie lijkt me!

MVG Contour

Comment

• J.J.
              • Apr 2002
              • 39

Het was inderdaad mogelijk om de settings eventueel te veranderen, ware het niet dat de opdrachtgever (DSL dus) voor zekerheid koos, en daarom besloot het zo te laten...

Groeten, JJ.
              Groeten, JJ.

Comment

• Bart Goes
                • Apr 2003
                • 9

@ pro`d`user
                Spelersgroep is maandag uitgebreid geinformeerd over wat er zou gebeuren op het podium met effecten en dat soort dingen. Bedoeling was dat ze de trap op zouden lopen. Bovenop even zouden blijven staan rook erachteraan en weer naar beneden.
                Weinig licht?
                Vond dit veel zat voor een spelerspresentatie om 3 uur.

Groeten, BvdG

Comment

• bulldog
                  • Nov 2003
                  • 6

wie deed de stroomvoorzienning bij dit evenement?

Comment

• dj torny
                    • Aug 2001
                    • 67

De rook waarin de spelers opkwamen was geen gewone rook,
                    Maar was co2 uit een co2 jet. Deze "rook" is ijskoud en
                    maakt ontzettend veel lawaai en werd onder hoge druk op de spelers gespoten. Ik denk dat de spelers daar eerder van schrokken.
                    www.magiceffects.com voor meer info.

Comment

• ronny
                      • Dec 2002
                      • 2138

citaat:wie deed de stroomvoorzienning bij dit evenement?
                      Het agregaat

mvg
                      ronny
                      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Bart Goes
                        • Apr 2003
                        • 9

Stroomvoorziening werd gedaan door DEP Event Support net zoals de gehele productie, behalve licht en geluid.

Groeten BvdG

Comment

• bulldog
                          • Nov 2003
                          • 6

Was je der zelf ook bij bart?

Comment

• cobi
                            • Aug 2002
                            • 1083

Wel eens van 'Hidden Sound System' gehoord. Funktion One klinkt erg lekker maar het eerste wat ik zou doen is die kasten wat minder opvallend maken, gewoon zwart maken met een mooi strak frontje erop. Het is de bedoeling dat de mensen op het podium (in dit geval die figuren van Ajax) opvallen, niet de PA.
                            Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Daan Hoffmans
                              • Aug 2000
                              • 1225

Dat is ook voortdurend wat ik blijf denken als ik het systeem zie. Gelukkig kan het ook zwart, met een gril ervoor, maar dan komn je in de knoop met inhuur en dergelijke.

Neemt niet weg dat het erg lekker klinkt overigens...
                              <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

Working...