Eindfeest Leeuwenhorst College NW-hout

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spotter
    • Nov 2003
    • 77

Wij hadden vorige week woensdag met het eindfeest (paar dorpen verder, sassenheim) ook 2 MH's achter de DJ/LJ hangen. Wij hebben eerder ook gekeken naar scans (maar dan in het algemeen), en het was ongeveer even duur, dan kan je wel scans gaan halen, maar daar werken we nooit mee, dus dan is het in ons geval slimmer om MH's (Robe Spot 250XT) in te hangen.

Voor foto's is misschien www.imageshack.us een beter id
    Flightcasedouwer en kabelslaaf

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

citaat:Geplaatst door Daan Hoffmans

Dat is opeens een heel andere reden als wat je er eerst bij haalde: de prijs...
      Ik heb financien nooit als argument genoemd ! Denk uitsluitend creatief en technisch, geld mag iemand anders zich druk om maken
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Daan Hoffmans
        • Aug 2000
        • 1225

Na even teruglezen: daar heb je gelijk in, mijn excuses...

Maae zoals je zegt: jij denkt louter creatief en technisch, maar dat is nu eenmaal niet het enige waar om gedacht moet worden, haalbaalheid/uitvoerbaarheid binnen zekere grenzen speels vooral bij dit soort "lower budget" klusjes, en bij "vriendenprijs offertes" uiteraard een rol die niet vergeten moet worden.
        <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• Freddie
          • Nov 2002
          • 195

sorry, dat van dat geld kwam van iemand anders af. Nou ben ik ook geen echte lichtsjef, maar omdat het kwa programeren/en ik [u]vind </u>uiterlijk, tog mooier was daar macs neer te hangen. So wat. Als jij (jullie) daar andere meningen mee hebben, ok, vind ik goed, leer ik weer wat van. Maar hier zeggen ze dat macs op die plaats HELEMAAL fout zijn. En dat vind ik te ver gaan.
          citaat:Je kunt wel blijven volhouden wat jij "vind" maar dat "is" dus niet zo...
          Ik heb ook toegegeven dat scans daar een mogelijkheid had en toen kwam jij op de 918's en daar heb ik weer de nadelen van gezegd.

Dat het niet hebben van 918 scans wat zegt over het verhuurbedrijf. Kom nou, jij hebt toch ook geen L-acoustics!!!! Het bedrijf in kwestie heeft wel scans, de 518 (hiermee wil ik zeggen dat als een verhuur bedrijf geen 918's heeft niet meteen slecht is!!!). Maar die verschillen kwa gobo's en kleuren heel veel van de mac's. Daar nog bij, is dat je dan bij elk standje die 518's apart de kleur enzo erin moet zetten, terwijl dat met de macs in 1 keer kan.

Ik vind jouw redenering over scans ook wel goed. Maar dan moet je niet zeggen dat het eigenlijk niet anders kan! dan had ik je wel geloofd, en de discussie niet verder gezet.

Nou lijkt het mij verstandiger over dit onderwerp op te houden.

p.s.: Nou wil ik het forum niet helemaal zwart maken, maar er gebeurt hier wel eens vaker, dat er mensen zijn die een nette mening geven, en er anderen weer (te) dik boven op komen!

Als het licht uit is................. Is het donker

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Beste jongen, ik begin in dit forum met een stelling dat een scan hier efficienter was geweest... Als jij dan een zware discussie aangaat, prima, maar dan moet je niet raar opkijken dat ik meedoe... Die JB tafel ziet er uit als een Scanco (MA) met veel faders...Maak je toch gewoon color presets... Geen probleem hoor 518´s... Omdat je hier niet alleen de achterse macjes tegen een wand hebt hangen, mis je de functionaliteit voor 530gr. ronddraaiende spotjes... Scans waren hier zeker goedkoper(518) geweest, en bovendien sneller... Nadeel van 518 is manuele zoom, wat in dit geval meeviel door makkelijke bereikbaarheid...
            Arvid Buit

Comment

• LJ Tom
              • Nov 2003
              • 202

Kan het alleen maar met AJB eens zijn.
              En ik zie, na 2 dagen zijn de foto´s al verdwenen
              Groeten

Tom Venken

Comment

• Freddie
                • Nov 2002
                • 195

citaat:Geplaatst door Freddie

ze zijn er nu wel af, maar dat heb ik niet expres gedaan. probleem met lycos, die denkt dat ik hun server als opslag gebruik. Binnen 24 uur zijn ze er weer.
                dit is al eerder gezecht

Dan AJB, sorry, misschien was ik ook wel iets te fel mijn mening door te dreunen. Ik heb wel wat geleerd van jouw opmerking, en zal misschien een volgende keer met zo'n soort opstelling wel eventjes puzzelen

De foto's komen (hoop ik) zo snel mogelijk weer online. Als Lycos eventjes meewerkt

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

Maar back on topic; die JB-tafel is goed bevallen ? Programmeer je zo'n ding net zo als de Scanco vroeger ?
                  Arvid Buit

Comment

• Daan Hoffmans
                    • Aug 2000
                    • 1225

jep, is precies een scanco, maar dan wat vriendelijker voor conventioneel. Nadeel t.o.v. de scanco is dat ie geen DMX input heeft...

citaat:Scans waren hier zeker goedkoper(518) geweest
                    Nu begin je er toch over... niet dus, kant en klare onzin...
                    <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

citaat:Geplaatst door Daan Hoffmans

Nadeel t.o.v. de scanco is dat ie geen DMX input heeft...
                      Je hebt aan de andere kant geen merge-nodig, omdat de tafel veel meer faders heeft dan de scanco... Dmx-in is dus niet direct noodzakelijk...

Ik durf te wedden dat wanneer je 8 518's huurt dat dit goedkoper is dan 8 mac250's... Maar goed wil liever nu ontopic blijven...
                      Arvid Buit

Comment

• Freddie
                        • Nov 2002
                        • 195

die JB tafel is wel vet. maar toch kom je tijdens het gebruik allemaal gebreken tegen. Maar omdat je daarna weer zo kan lachen met die tafel, vergeet je de gebreken weer.

Het leuke eraan is de chase generator, Met 4x drukken (of net iets meer) heb je al een serieuse chase over wat je maar wilt, parren/pan-tilt/shutter enz.

Comment

Working...