Club Party Ten Boer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Overdrive
    • Feb 2002
    • 717

Erwin en M.... nee grapje (das immers tegenover jou).

Ik werk bij Powersound Sales & Rent. Zit in Groningen.

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

Constructie is slim, door diverse invalshoeken/hoogteverschillen. Wat fl@x zegt is echter wel handig; je had beter geen zenuwelicht (he rinus), en meer parren kunnen nemen. Daardoor creeer je namelijk een "overweldigender" effect dan een paar lichtpuntjes uit de hele ruimte. Truss is hartstikke leuk, en afwerking zo te zien prima.
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5429

Hallo Joost,
        Mooie serie, dat vergeten veel mensen (en ikookziedegek) vaak te doen.
        Die schuine reeptrek is niet fraai (en formeel ook nog eens illegaal)
        maar als al jouw berekeningen verder kloppen, dan is er ook geen reden om voor grote gevaren te vrezen.
        Dan heb je feitelijk je hijsplan en Productie-RisicoInventarisatie&Evaluatie al aardig voor elkaar.
        Stel dat je nou eens aan alle truss-armen een half metertje extra had gehangen?
        Dan was er niet eens reden voor een bestuurlijke boete.
        Maar ja:
        een flitspaal zonder camera of een overteding zonder agent in de buurt,
        zijn in de berekening voor de pakkans ook een belangrijke factor.
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Overdrive
          • Feb 2002
          • 717

Het leuke was dat er gewoon geen één stukje truss meer over was (ja 1 stukje van 0.5m [8D]) anders had ik het ook nog wel iets verlengt, maar ja.

Meer parren had ik ook nog wel gewild maar het was wel beetje budget klus en dit was alles wat voorhanden was. (Er hing al meer dan de bedoeling was)

Leuk om alle positieve reacties te horen [^]

Groeten Joost

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5429

Overigens is dit wel de beste manier om de kruis-stukken in zo'n truss-constructie zo snel mogelijk "te moeten vernieuwen".
            Ik geef je op een briefje dat je dit geen 50 keer kan doen zonder dat kruis-stuk naar de Palestijnen (pardon: Filistijnen) te helpen.
            Ik heb er in mijn Prolyte-tijd heel wat gesloopt zien binnenkomen,
            en je kan er donder op zeggen dat het bij de conculega's van Prolyte niet veel anders zal zijn.
            Gebrek aan voorlichting van de fabriek, gecombineerd met een gebrek aan kennis bij ontwerper en gebruiker.
            Ik heb op surfend langs fabrikanten-sites op Internet voorbeelden van kruisstukken gevonden die al bijna op het scherm bezwijken.
            Of het nu handtakels zijn of electrotakels, je blijft bezig met het heen en weer buigen van een aluminium buisje.
            En daarbij gebruik je aardig grote hefbomen.
            Dit soort constructies vergt zeer zorgvuldige hijs-coordinatie,
            bijv. meetlinten onder elke takel en dan telkens in stappen hijsen met niet meer dan 10cm verschil.

Comment

• Juce
              • Aug 2001
              • 203

Rinus, hoe kan dan het beste een kruis-opstelling getakeld worden?
              Heb het me in het verleden al een paar keer afgevraagd hoe je nu het minste torsie op dat kruis zet...

Juce

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

citaat:Geplaatst door Juce

Rinus, hoe kan dan het beste een kruis-opstelling getakeld worden?
                Heb het me in het verleden al een paar keer afgevraagd hoe je nu het minste torsie op dat kruis zet...

Juce
                Als je echt met 1 takel - die aangeslaan is op het kruisstuk - wil werken dan lijkt mij de enige oplossing er op de één of andere manier voor zorgen dat al je aanslagpunten op de constructie (hier de 5 takels) echt wel constant in balans op dezelfde hoogte blijven.
                Oplossingen hiervoor : meetlat erlangs?

Bij motortakels kan je hier natuurlijk wel iets zekerder van zijn (op voorwaarde dat ze exact op dezelfde hoogte hangen en dezelfde loopsnelheid hebben... ofwel met een uitgebreide computakelsysteem).
                Maar beste en meest zekere oplossing : meten is weten

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5429

Dankjewel Tom,
                  ik ben FF heeeeeel erg druk geweest,
                  dus er niet aan toe gekomen om te antwoorden.
                  Maar handtakels zijn IDD de beste garantie dat de truss-fabrikanten hun kruisstukken kunnen blijven leveren en leveren en leveren en leveren ......

Comment

• DidierB
                    • May 2003
                    • 337

Bij ons is het zelfs een ongeschreven regel dat trussconstructies met C003, 007 en 016 ENKEL met elektrotakels gevlogen worden, en nooit met handtakels. En als het met handtakels moet, dan liever C012/013 ipv die 003.

Wij hebben namelijk al héél veel 003's bij het oud ijzer gekieperd...

Groeten,

Beghin Didier
                    Ampli bvba

Comment

• - -Niels- -
                      • Aug 2003
                      • 253

Die spiegelbol moet niet op je hoofd vallen...

Comment

• rinus bakker
                        • Mar 2002
                        • 5429

Ha die Didier,
                        een Prolyte-fetisjist zo te horen.... een 003 is toch een 90-graden hoek.
                        waar zit het verschil dan met die 012/013 hoeken. die hebben een aanhechting meer,
                        maar verder zijn ze toch even beroerd geconstrueerd (of gejat) als al die andere truss-hoekenzooi.
                        leg eens uit waar je de levensduur voordelen uit weet te halen.
                        ik ben wat dit betreft zeer leergierig, en ik denk dat ik niet de enige ben.
                        overigens - hebben we het over D (driehoekige) of V (vierkante) truss.
                        D is natuurlijk altijd al veel kwestbaarder.
                        groeten,
                        Rinus

Comment

• DidierB
                          • May 2003
                          • 337

Beste Rinus en andere geïnteresseerden,

Om niet te veel off topic te gaan ga ik verder in het rigging forum.

Groeten,

Beghin Didier
                          Ampli bvba

Comment

Working...