Nog meer oud op nieuw 2003/2004

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

citaat:- Waarom de kettingen onder zo'n griezelige hoek?
    De 4 kettingen hingen er recht onder, die ene ketting die er zo griezelig tussen hangt, is alleen om het spulletje omhoog te krijgen. Is voor de rest niet meer gebruikt.

citaat:Kunnen ze nou 2200 kg hebben of 1100kg? (10mm, 8mm of 6mm)
    Bij navraag aan Menno, mocht ik bij gebruik van enkele ketting 1100 kg er aan hangen, ipv de 2200 volgens de keuring.

citaat:En hoe pikten ze aan (waren ze aangeslagen?) op die truss?
    Om de vlakke kant van de truss, maar ik moet bekennen dat het volgens mij eigenlijk de foute manier was. Maar dit is achteraf, na mijn verhaal te hebben gedaan bij Menno..

citaat:Had je alles (even) aan die (twee?) bovenloopkatten hangen (zoals die foto met paarse band
    suggereert?) ... en daarna de resterende punten gesafed?
    1 loopcat kraan...maar die is enkel gebruikt om het spul naar boven te hijsen..

citaat:Hoe was die 6m boog (halve cirkel) bevestigd/ondersteund?
    Die hing gedeeltelijk in de ketting..

citaat:Wat waren de afmetingen van het rechthoekgedeelte rechte truss 31m -15m (3x dwarsligger van 4+1) dan hou ik 16m over voor de lengteliggers. Dus 8m + 2x T- en L-stuk is dat 9,9m.
    Zeg maar 2 vakken van 5*6 + een halve 6 mtr. cirkel. De ophangpunten zaten binnen de 12mtr zeg maar. Ik weet dat ik achteraf hier en daar wat steken heb laten vallen. Maar ik weet ook zeker dat het niet onveilig was. Maar er zijn wat kleine details die beter kunnen/moeten.

citaat:nog een vraagje: Wat deed die pa tafel daar op die ampracks? Veel microfoons moeten aansluiten? Klein optreden gehad?
    2 inprikkers voor artiesten : Party Police & Starkoo
    Bij de Party Police was ik zelf bij en maar goed ook, anders hadden we nu wat kapotte speakers gehad. Bij de geluidsman van Starkoo had ik wel vertrouwen, die had ik 4 dagen eerder ook al gehad als inprikker.
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2138

dat is wel een goed idee eigenlijk. als er bij ons dj's zijn dan weten ze gewoon dat ze tot 0db kunnen en niet verder. natuurlijk zich daar bijna geen enkele dj aan met als gevolg dat je veel op en af kan lopen.

Gelijk ik zeg is nog te doen wanneer je praktisch langs de dj zit of echt niet ver er vanaf. Ik me wel voorstellen dat bij grotere dingen je het jezelf gewoon makkelijk wilt maken en dan vanop jouw plaats het volume een beetje in de hand hebt.

mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5429

Dan zeker eerst de ene kant met de bovenloopkraan omhooggehaald in een heeeeeeeeeeeeele platte (150 graden?)kettingtweesprong, gemaakt met een 1 (of 1,5) ton handtakel?
        En dat daarna vastgehangen ....("ge-deadhanged") in die kettingen aan de trekstaven van de spanten?
        Het begint te dagen....
        Geeeeeeezzzzzzzzuzzz, toch wel een beetje scary.
        Wat woog dat hele spul bij elkaar?
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

Even uit mijn hoofd, rond de 500 kg...

Moet er wel ff bijzeggen, als ik denk dat het enigsins gevaarlijk kan zijn, begin ik er zoiezo niet aan...Bij dat soort klussen moet je altijd ff denken dat je zelf er staat...En dan indenken wat er zou kunnen gebeuren, als het mis zou gaan...

En zeker niet onbelangrijk, als je hijs bewegingen gaat maken, optisch en verbaal blijven communiceren...En zorgen dat er niet snel iets kan gebeuren...Daar ontbreekt het vaak aan..
          Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5429

En klopt mijn veronderstelling over het om-en-om hijsen van het truss-grid?
            of ging het toch heel anders?
            zeg dat je dus ca. 250-300kg op die handtakel-ketting had hangen..
            Bij die aanslag-hoek op de foto's (pakweg 150 graden) is de kracht in de ketting dus pakweg 500-600kg.
            De takel-ketting kan het dus vast wel hebben (zo op de foto te zien is het een 1 of 1,5 ton handtakel...?) ook al is het een vorm van oneigenlijk gebruik ervan.
            Maar als je eens gaat zoeken in je trusstabellen (is het Prolyte??)
            en de toelaatbare afschuifkrachten op driehoek-30, dan zit je er daar toch wel dik overheen!
            Dus tijdens de bouw zijn de grootste risico's genomen,
            als ie daarna eenmaal in de kettingen hangt, is het grootste gevaar voorbij,
            en is de truss zelf waarschijnlijk het meest tricky onderdeel.

ben toch wel benieuwd naar die hijs-methode....
            groeten
            Rinus
            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...