Cascade 2003

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jag
    • Nov 2002
    • 319

Cascade 2003

Helaas niet zulke mooie foto's. Ik heb nog geen tijd gehad de manual van mijn A60 gelezen (dus alles op standje auto of night shot) en het is niet echt makkelijk foto's maken in een theater (veel contrast). Maar hier waar wij nu mee bezig zijn, het cascade circus 2003. Het bevindt zich allemaal in de stadsschouwburg Utrecht, waar ik werk als geluidstechnicus en het is een eigen productie van de schouwburg. Al een tijdje, want dit is al weer de 15e versie (voor mij de derde).
    Maandag was de eerste bouwdag, een flink podium en natuurlijk een flinke partij licht. Dinsdag zijn we begonnen met het geluid te bouwen en heb ik de eerste foto's gemaakt.

Hier kan je een lichttrek die vol hangt met source four parren zien. En als je goed kijkt zie je onze Source set links hangen. Onze opening is 8 meter hoog en 16 meter breed.

Hier zie je de contouren van vier cybers die in de zaaltrek hangen, en twee Axys scopes voor het balkon.
    En het podium voor het orkest in aanbouw.

Hier een foto die ik vandaag heb genomen. Alle wappers staan in rust positie. En het orkest heeft zich genesteld op het podium, en ik heb al een snelle soundcheck gedaan voor de repetities van morgen.

Opstelling van toetsenist.

Axys UFM212 floortjes.

Onze Yamaha vleugel met veel te veel licht erop.

Stagebox voor de 52 kanaals Whirlwind multi en EQs van de floortjes. En de 01V submixer.

Hier mijn plekkie, het is nog een zooitje maar dat gaat nog veranderen. Links onze K3 24 kanaals mixer, rechts de Wholehog (gehuurd van Flashlight, wij hebben zelf een Expression van ETC).

Closeup van de laptop waar de drie XTA Dp200s mee bestuurd worden.

Eén van de extra bijgehuurde subs, een B225 van het Axys Target systeem (Doe maar, Ahoy).

Eén van de volgspots op het balkon.

En een plaatje van onze zaal (het balkon).

Morgen en overmorgen zijn er repetities, zaterdagmiddag eerste voorstelling en 's avonds officiele premiere. En dan een kleine twee weken voorstellingen.

Wat er allemaal staat:

geluid:

FOH
    Axys Scopes met B118 subs onder het podium als nullijn
    Axys Source set gevlogen gedelayed naar het podium
    Axys Source scopes gevlogen in de zaaltrek voor het balkon
    Axys B225 Target subs
    4x Axys U12 balcony fills
    3x XTA Dp200 parametric EQ/delay (DSP)
    6x U14 surround effectjes

Monitor
    7x Axys UFM212
    6x Axys U14
    6x DBX 231 graphische EQ

Geluidstafels
    Soundcraft K3 theatre 24 kanaals tafel
    Yamaha O1V submixer
    Mackie submixer voor keys

Mics
    kick: D112
    snare: Beta57
    hihat: km184
    tommetjes: klemmetjes van Sennheiser
    floor: wee'k niet meer
    overheads: km184
    vleugel: 2x 414
    sax/klarinet: km184
    fluit: km184
    trompet: 414
    trombone: 414
    tuba: MD421 (scheerapparaat)
    bas: wee'k niet meer
    gitaar: beta57
    akoestische gitaar: km184
    rhodes: wee'k niet meer

Multi's:

52 kanaals Whirlwind
    24 kanaals Harting
    2x 12 kanaals socapex

Licht:

Veel cybers, stagezooms en studio colours volgens mij. Verder veel Source four parren en nog wat normale parren.
    Verder zo'n 50 2kW Niethammers, en nog meer conventioneel van ons zelf. Alles wordt op een Wholehog tafel gedaan. Ik zal proberen de materiaallijst van het licht eens te bemacht
  • Jag
    • Nov 2002
    • 319

Foto's van de generale:

Beetje materiaalpech gehad, twee XTAs die de geest hebben gegeven , maar alles draait weer. Morgen premiere .

Comment

• johan L.
      • May 2001
      • 384

Ej jag lees de manual is van dat ding joh

De foto's zijn toch wel aardig goed gelukt, wel geinig zo
      maar moet eerlijk zeggen dat ik t er rommelig uit vindt zien maaaaaaaar
      dat zie je toch niet in t donker.
      Net deed ie het nog.

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

Soooooo, da ziet er egt kicke uit!

Alleen op die foto van de generale zie ik wel vlak boven het koord 2 scanners en nog iets hangen. Best slordig.

Verder leuk gedaan met de opstelling van het orkest en de lichtshow ziet er tot zover ook niet mis uit

Veel suc6 bij de première!

Comment

• Freddie
          • Nov 2002
          • 195

volgens mij zijn die 2 scans die je daar ziet gezichts/foto bedrog. en staan ze meer naar voren.

Maar wel mooi showtje zo!!!
          Als het licht uit is................. Is het donker

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3148

citaat:Geplaatst door Freddie
            volgens mij zijn die 2 scans die je daar ziet gezichts/foto bedrog. en staan ze meer naar voren.
            Hé, we hebben een Einstein in de zaal (niet te hard opvatten s.v.p.)
            Anders zouden die scans 1,5 meter zijn, behoorlijk zeldzaam
            Maar dan nog, ik denk dat die foto van het balkon af is genomen (?)
            Ik hoop dat dit de achterste rij was, want als je nog hoger zit, dan kijk je wel tegen de scans aan i.p.v. de koorddansers/-danseressen.

Comment

• Jag
              • Nov 2002
              • 319

citaat:Geplaatst door johan L.

Ej jag lees de manual is van dat ding joh

De foto's zijn toch wel aardig goed gelukt, wel geinig zo
              maar moet eerlijk zeggen dat ik t er rommelig uit vindt zien maaaaaaaar
              dat zie je toch niet in t donker.
              Alleen het podium is een beetje rommelig, komt doordat er natuurlijk een flinke partij smuk opstaat. En het is eigenlijk een beetje aan de kleine kant voor deze bezetting.
              citaat:Soooooo, da ziet er egt kicke uit!
              Mag ook wel met 61 wappers in de kap en met zo'n 150 kW conventioneel licht in gebruik [:P].

Het is een hele mooie voorstelling geworden. Goede acts, goede muziek (goede gitarist ook) en het licht is weer zeer ok dit jaar .

Als ik de voorstelling wat beter ken, dan zal ik tijdens de voorstelling wat foto's maken (dan lukt dat tenminste zonder mute groepen te vergeten om te zetten of andere Cue's te missen [:P]).
              citaat:Alleen op die foto van de generale zie ik wel vlak boven het koord 2 scanners en nog iets hangen. Best slordig.
              De foto waar je het over hebt is van bovenin op het balkon genomen, 2e rangs plaatsen met voor dit nummer idd wat mindere zichtlijnen. Maar het valt wel mee hoor.
              Het is trouwens ook een van de speakers voor het balkon die je ziet hangen (en wat cyberlights).

Comment

• Jurrie
                • Nov 2002
                • 402

Een fatsoenlijke Clay Paky is al 1.30 m dus tja, alles is mogelijk

Comment

• Jag
                  • Nov 2002
                  • 319

Nou, vanmiddag in het gedeelte na de pauze foto's gemaakt:

Mijn plekkie:

Balanceren op een staaldraad:

Rare act:

De vrolijke noot[)]:

Dezelfde gast, alleen dan in een andere act, met mooie rustige begeleiding van met name klarinet en trombone:

Een goede diabolo act (alhoewel het iets te vaak misgaat):

Verzameling breakdancers-foto's:

Het zeven koppige orkest met sax/klarinet/dwarsfluit/hele rits trompetten/trombone/drie keyboards/rhodes/vleugel/electrische gitaar/akoestische gitaar/bas/drums:

De finale met ipv de afstopping barnieren van de vorige circussen:

Comment

• delighted
                    • Jul 2003
                    • 420

D'r zitten mooie (licht)-plaatjes bij. Alleen jammer dat de sixbarren niet echt netjes zijn uitgelicht.

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

citaat:Geplaatst door delighted
                      [Alleen jammer dat de sixbarren niet echt netjes zijn uitgelicht.
                      Gefocussed
                      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• test12
                        • Jan 2003
                        • 901

Mooie plaatjes, leuke verslaggeving, zo te zien fraaie klus.

m.v.g. Herman

Comment

• - -Niels- -
                          • Aug 2003
                          • 253

Ik ga erheen, en nu weet ik wat er me te wachten staat na al die foto's! Nou Jag, ik zie je missschien nog wel...! Ik heb blond haar en kijk altijd bij de technici bij voorstellingen... dus zie je iemand met blond haar bij je spullen kijken, dan ben ik het; Niels!

Comment

• J.J.
                            • Apr 2002
                            • 39

Hallo,

Ben al weer geweest dit jaar, en heb weer genoten van het licht (toch ook een van de redenen dat ik elk jaar weer kom)... Zat helaas op het balkon, dus de lampjes zelf niet gezien. Toch wat gemist zag ik op de foto's... Nou ja, volgende keer weer beter []

Groeten, JJ.
                            Groeten, JJ.

Comment

• Jag
                              • Nov 2002
                              • 319

citaat:Geplaatst door delighted

D'r zitten mooie (licht)-plaatjes bij. Alleen jammer dat de sixbarren niet echt netjes zijn uitgelicht.
                              Idd jammer dat die ene sixbar een beetje slordig gestelt is. Na ja, in het echie valt het veel minder op dan op de foto .

citaat:Mooie plaatjes, leuke verslaggeving, zo te zien fraaie klus.
                              Dank je, het is ook een zeer leuke klus om te doen.

citaat:Ik ga erheen, en nu weet ik wat er me te wachten staat na al die foto's! Nou Jag, ik zie je missschien nog wel...! Ik heb blond haar en kijk altijd bij de technici bij voorstellingen... dus zie je iemand met blond haar bij je spullen kijken, dan ben ik het; Niels!
                              Ik doe het geluid met drie collega's en ik heb mijn serie er al bijna op zitten, ik doe alleen de voorstelling van de 29ste nog.

citaat:Hallo,

Ben al weer geweest dit jaar, en heb weer genoten van het licht (toch ook een van de redenen dat ik elk jaar weer kom)... Zat helaas op het balkon, dus de lampjes zelf niet gezien.
                              Toch vind ik het balkon geen slechte plek om te zitten. Alhoewel het voor deze voorstelling idd wel prettiger is om beneden te zitten, ook voor het geluid (alhoewel we ons best hebben gedaan het ook op het balkon ok te krijgen). Wat vond je van het geluid? En welke circussen heb je al gezien? Ik denk dat ik het circus van 2001 het beste vond, maar dat was ook mijn eerste (en dan is alles nog nieuw).

Comment

Working...