Trance en Sylvesterparty

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5429

Hallo snoei,

Deze Eurotruss (of copie ervan) hangt toch lelijk scheef.
    How come?

Hier hangt toch een aardig "setje hout" aan die hoek, die ook nog eens excentrisch aan de truss en in een uitkraging wordt opgepakt.
    Wat weegt die cluster bij elkaar?
    enne

ook een leuke balustrade van houten steel + tape.
    En tenslotte:
    als jullie met 6 man waren en je hebt het meeste aan elkaar doorverbonden... dat was zeker een hoop heen en weer geloop met al die handtakels?
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

So, ziet er wel lachuh uit. Leuk feest geweest?

Lullig van die volgende vergunning, maar had je geen security en een paar mensen die van te voren iets tegen die lui hadden kunnen zeggen?
      Misschien een idee voor volgende keer

O ja, die truss-constructie: best apart [] best kicke ook wel [8D]

Comment

• Barthez
        • Dec 2003
        • 256

ik zal wel verwend zijn, maar is het op zulke klussen niet de moeite waard om elektrotakels in te zetten?? ik kan me toch voorstellen dat het truss wel meer dan één keer omhoog (/omlaag) is gegaan voor het rechthangen van mh's en het stellen van parren!?
        Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

citaat:Geplaatst door Barthez
          dat het truss wel meer dan één keer omhoog (/omlaag) is gegaan voor het rechthangen van mh's en het stellen van parren!?
          Voor het stellen van parren zal die zeker niet op en neer zijn geweest! [8D]
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3148

Kijk nog eens op de foto's! Ze hebben een liftje mini-hoogwerker die je kan rondrijden. Toch wel handiger dan 10x per lamp de hele truss laten zakken en omhoog halen!

Comment

• Barthez
              • Dec 2003
              • 256

citaat:Ze hebben een liftje mini-hoogwerker die je kan rondrijden. Toch wel handiger dan 10x per lamp de hele truss laten zakken en omhoog halen!
              foutje [B)], kijken blijkt ook maar weer een kunst te zijn [|)]

zo'n lift is dan weer een luxe die IK niet gewend ben [)]

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

citaat:Ze hebben een liftje mini-hoogwerker die je kan rondrijden. Toch wel handiger dan 10x per lamp de hele truss laten zakken en omhoog halen!
                foutje [B)], kijken blijkt ook maar weer een kunst te zijn [|)]

zo'n lift is dan weer een luxe die IK niet gewend ben [)]
                [?][?][?]
                Ligt dat nu echt aan mij?
                Stellen van parren doe je als ze op hoogte hangen en niet als je grid beneden is...
                Of doe ik nu weer wat mis? Maar stellen lukt mij toch niet als ze niet op hoogte hangen... hoe kan jij zo precies weten waar je beam komt als je grid nog beneden hangt?
                (Tenzij één of andere simpel showtje waar echt precies stellen van parren niet uitmaakt)

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Robert
                  • Aug 2000
                  • 630

Bij dit soort feesten komt het stellen van de bundels lang niet zo nauw als bijvoorbeeld in het theater. Je kan vaak op werkhoogte al wel mooie waaiers (o.i.d.) maken. En je kan al vrij goed zien of twee lampen symmetrisch ten opzichte van elkaar zijn.

Uiteraard is het mooier als je op hoogte stelt, maar het scheelt echt een boel tijd als je een pre-focus maakt. En als je een truss nog een of twee keer laat zakken om kleine aanpassingen te maken ben je in sommige gevallen nog steeds een stuk sneller klaar.

Punt is: ook bij een "minder simpel" showtje kan je ervoor kiezen om op werkhoogte te stellen en eventueel een paar keer te jojo-en.

Comment

• Barthez
                    • Dec 2003
                    • 256

citaat:Ligt dat nu echt aan mij?
                    Stellen van parren doe je als ze op hoogte hangen en niet als je grid beneden is...
                    Of doe ik nu weer wat mis? Maar stellen lukt mij toch niet als ze niet op hoogte hangen... hoe kan jij zo precies weten waar je beam komt als je grid nog beneden hangt?
                    (Tenzij één of andere simpel showtje waar echt precies stellen van parren niet uitmaakt)
                    Uiteraard heeft stellen op hoogte de voorkeur, maar daar is (vooral bij simpele showtjes) niet altijd genoeg tijd voor, dan stellen we de parren in eerste instantie op werkhoogte, en als er tijd over is als alles werkt gaan we nog ff jojo-en om de schoonheidsfoutjes recht te zetten [)]

uiteraard bij klussen in theater altijd op hoogte stellen, maar daar zijn meestal ook meer voorzieningen voor handen

Comment

• kokkie
                      • Nov 2003
                      • 1166

uiteraard bij klussen in theater altijd op hoogte stellen, maar daar zijn meestal ook meer voorzieningen voor handen
                      Pas een theatertourtje gedaan met 4 mans bandje rond een zangeres, maar daar jojo-den we altijd. Dat geknoei met bekabeling waar je overheen moest met de genie maakte jojo-en sneller.
                      Spotjes inhangen, bekabelen, stellen en naar 7m. 12x 2kW Fresnell en 15 zoom-profielen. 2kW'ers waren altijd goed en 60% van de profielen ook, dus nog 1 keertje jojo-en (natuurlijk wel per trek) en klaar.

Het is een kwestie van oefenen en je spotjes kennen. Met parren net zo (zoals eerder gevraagd werd: hoe kan je precies weten waar je beam komt), Par 64 medium 1000W, 6 meter hoog: 1,5x2,5m 8 meter hoog: 2x4m.
                      Als je je Par focust terwijl hij 1m boven de grond hang en je richt hem naar een punt 1m voor je op de grond, dan zal dat 8m zijn als hij 8m hoog hangt. is het maar 4 meter, dan heb je of op 2m hoog gefocust of je hebt maar een halve meter naar voren gefocust. Simpel as that. Je kan nou eenmaal niet overal met een genie of cherrypicker komen en klimmen is ook niet altijd een optie.
                      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• snoei
                        • Apr 2003
                        • 168

citaat:Geplaatst door rinus bakker

Hallo snoei,

Deze Eurotruss (of copie ervan) hangt toch lelijk scheef.
                        How come? We waren nog aan het wachten op de 2e scaff koppeling om de verbinding kompleet te maken, tjah, soms zit niet alles meteen in de goede vrachtwagen

Hier hangt toch een aardig "setje hout" aan die hoek, die ook nog eens excentrisch aan de truss en in een uitkraging wordt opgepakt.
                        Wat weegt die cluster bij elkaar? exact durf ik het zo 123 niet te zeggen, maar een kilotje of 500 per kant hing er wel.
                        enne

ook een leuke balustrade van houten steel + tape.
                        En tenslotte:
                        als jullie met 6 man waren en je hebt het meeste aan elkaar doorverbonden... dat was zeker een hoop heen en weer geloop met al die handtakels? --> lang leve de zaalversierders die wij even ingepikt hebben om te takelen.

Comment

Working...