Oasis Rock 06/09/03 (DAS + Lab)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Davy Gabriels
    • Aug 2002
    • 819

citaat:Fiesta, zo te zien kan jij een bandje oordelen met alleen maar een drumsolo te zien op een filmje van slechte kwaliteit. Leuk...
    Sorry maar een solo van dikke 3 min is toch wat te veel van het goede voor mij...
    citaat: Hoop geknipper ja, is niet mijn ding...
    Is natuurlijk een kwestie van smaak,maar ik zou mijn pars ook niet constant zo snel laten knipperen,en zeker niet die witte pars (blinders?) zo dikwijls gebruiken,dan is het effect ervan al snel weg.Sommigen die bij mij licht doen hebben ook de neiging om voortdurend met de ACL's te flashen,na enige tijd is het effect ervan weg vind ik.
    citaat:Binnenkort komen er oftewel trusstower, of steviger lifters, of gewoon poten in truss
    En ondertussen blijf je maar onveilig werken?
    citaat:En het is beginnen te regenen helaas, hebben we vlug de hele structuur terug doen zakken op het minimum
    En als het nu begon te regenen tijdens het optreden...
    Sorry maar als ik zou iets zou moeten bouwen,schakel ik gewoon mijn collega in die mij een stevig podium zet,volledig gebouwd met trusspoten,zeildoek boven achter en zijkanten.

Comment

• PowerSound
      • Nov 2001
      • 1892

citaat:
      --------------------------------------------------------------------------------
      Binnenkort komen er oftewel trusstower, of steviger lifters, of gewoon poten in truss
      --------------------------------------------------------------------------------

En ondertussen blijf je maar onveilig werken?

Ik zei toch dat het juist goed was ! Maar we beginnen meer en meer grotere spullen te hebben, daarom zouden nieuwe liften welkom zijn.

En het is beginnen te regenen helaas, hebben we vlug de hele structuur terug doen zakken op het minimum

En als het nu begon te regenen tijdens het optreden...
      Sorry maar als ik zou iets zou moeten bouwen,schakel ik gewoon mijn collega in die mij een stevig podium zet,volledig gebouwd met trusspoten,zeildoek boven achter en zijkanten.

Het regende NET voor het concert, en er stond goed geschreven op de uitnodiging "Regen = Afgelast". We hebben het toch maar gedaan. En budget voor een volledig getrusste podium hadden we niet. Het concert werd door mijn vader georganiseerd, en het budget was dicht bij 0, dus ja ...
      PSL Bvba powered by
      L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
      Yahama LS9-32 / MC7L-48
      Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
      Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2138

citaat:En budget voor een volledig getrusste podium hadden we niet. Het concert werd door mijn vader georganiseerd, en het budget was dicht bij 0, dus ja ...
        ik wil niet de zeikerd uithangen, maar dan stel ik me de vraag hoe het zat met de veiligheid.

Er was geen budget voor een fatsoenlijk podium met zeil enz.. Ok dat kan zijn, maar je moet dan toch niet zomaar van die rappe oplossingen gaan doen om jouw vader een plezier te doen.( begrijp me niet verkeerd he).

Kunnen jullie geen tenten krijgen bij de gemeente ofzo?
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• PowerSound
          • Nov 2001
          • 1892

Maar dat is geen rappe oplossing.

Het er toch even over nagedacht, en het was wel dik ok hoor. En voor de veiligheid, alles was gesafetied enzo. Het was wel een degelijke constructie, behalve dat het in geval van regen een probleem ging zijn, en dat wisten we maar goed genoeg.

Gemeente heeft geen grote tenten, wel kleintjes die perfect passen voor de PA enzo.
          PSL Bvba powered by
          Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• Davy Gabriels
            • Aug 2002
            • 819

Je liften zijn zwaar genoeg voor hetgeen wat er opligt.Het enige waar je problemen mee krijgt is als het begint te regenen tijdens het optreden,dan is het extra gewicht van het water(niet onderschatten!)een groot probleem aangezien je dan over het max gewicht van je liften gaat.
            Ik vroeg mij gewoon af wat je dan gedaan had? Alles naar onder draaien met de muzikanten en hun instrumenten nog op het podium?

Comment

• Rv
              • Feb 2001
              • 1086

Oww mannen, gelle kunt zagen zenne!
              [xx(][xx(][xx(]
              ____
              Rv.
              ____

Comment

• PowerSound
                • Nov 2001
                • 1892

Bedankt Rv...
                PSL Bvba powered by
                Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• Rv
                  • Feb 2001
                  • 1086

Ja, je kan daar een opmerking over, het vermelden, ... zodat de betrokkene goed beseft dat wat hij gedaan heeft misschien geen 100% was, maar om daar dan over blijven doorgaan en doorgaan ...

Ik ben leerkracht, wat tijdje terug met mijn klas gaan muurklimmen. Die mannen gaan tot 10m!!! hoog. Hangen aan een touw, dat touw gaat boven door een musketon die met 1 vijs en 1 ketting vastzit!

DIE KINDEREN HANGEN 10m HOOG aan 1 kettingske bevestigt in een houten wand met 1 vijs.

Das heel andere koek hoor ...
                  ____
                  Rv.
                  ____

Comment

• Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

citaat:Geplaatst door Rv

Ik ben leerkracht, wat tijdje terug met mijn klas gaan muurklimmen. Die mannen gaan tot 10m!!! hoog. Hangen aan een touw, dat touw gaat boven door een musketon die met 1 vijs en 1 ketting vastzit!

DIE KINDEREN HANGEN 10m HOOG aan 1 kettingske bevestigt in een houten wand met 1 vijs.
                    Dat is inderdaad heel andere koek en daarom dus echt niet te vergelijken met dit! Sorry maar als ze daar in Belgie minder streng op zijn betekend nog niet dat je het gevaar maar moet lopen toch? Ik ga wel vaker klimmen en de eisen / controles die daaraan gesteld worden zijn echt absurd. En het mag dan 1 haak zijn: die haak kan jou gewicht wel ruim 15x hebben, mede als de bevestiging in de muur. Die houten wand is trouwens natuurlijk niet het punt waar de haak aan bevestigd zit, daar zit uiteraard gewoon beton of iets achter. Hoe dat precies zit weet ik ook niet, maar soit... dit gaat veel te offtopic.

Wat ontopic is: Het gevaar van instorten van de constructie bestond dus, maar het is gelukkig niet gebeurd. Powersound gaat z'n leven beteren en betere support kopen voor dit soort dingen: bravo. Laten we dan nu dat gezeur afsluiten met de mededeling dat het niet netjes was om dit zo te doen!!
                    Oh en als je op zoek bent naar andere supports, kijk dan ook even onder de sectie "lichtman" om een nieuwe te zoeken. Amai ik wil echt niet enorm zeuren ofzo maar dit is toch vrij lelijk, echt alsof er iemand een beetje nutteloos op knopjes staat te rammen. Jammer dat er dan meteen weer intelli in moet, daar heb ik zo'n hekel aan. Als je met conventioneel al geen mooi plaatje kan maken moet je aan de onwijze mogelijkheden die je hebt met intelligent gewoon niet beginnen. Zie het maar al te vaak: paar headjes opgehangen en die krijgen door de (meestal onervaren) lichtman de volledige aandacht waardoor het uiteindelijk nog een lelijke show is. Zoals hierboven al door iemand terecht opgemerkt wordt: een effect moet een effect zijn, en dat is het zeker niet meer als je 't de hele show door lang gebruikt (zoals inderdaad met ACL e.d. nogal vaak gebeurd) Het blijft gewoon enorm vet als je goed weet accentjes te pakken, en dat kost oefening; maar oefening baart kunst!
                    Nogmaals: bedoel er niks slechts mee; is mijn mening!

Comment

• FiëstaLj
                      • Oct 2000
                      • 2068

citaat:Geplaatst door PowerSound

Fiesta, zo te zien kan jij een bandje oordelen met alleen maar een drumsolo te zien op een filmje van slechte kwaliteit. Leuk...

Is een van de beste Brusselse bandjes, spelen beestig goed, en ja, wat is er mis met coverplaten ?
                      Ja ik kan dat bandje beoordelen op dat filmpje, als je er een betere indruk van achter had willen laten had je maar een beter filmpje moeten maken..

Het zal best een goeie band zijn, misschien hadden ze hun dag niet, of hebben hun een andere smaak als mij...

En dat over die covers is niet negatief bedoeld.. alleen belangstellend...
                      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

Working...