Drive-in show copa cabana, muziekfeesten gemonde

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RDH
    • Aug 2001
    • 298

Drive-in show copa cabana, muziekfeesten gemonde

Hoi,

Gisterenavond waren wij met een drive-in show voor ongeveer 200 personen op de muziekfeesten in Gemonde. Hierbij wat foto's...

Meer foto's staan er op de website (zie profiel)...als 'sfeerimpressie' hebben we nog wat stukjes video maar deze moeten nog digitaal gemaakt worden...

Wat er stond:

2x SA 4518 W-bin
    2x Dynacord CX-11
    1x Gemini XPM-600 (2x250 watt)
    1x Soundtech PowerSource 1600 (2x800 watt)
    1x Behringer CX3400
    1x Behringer DX 500
    1x Denon DN-D4000
    1x Sony MDS-JE530
    8x PAR 56 op statief
    1x Rookdoos
    1x Showtec light-jockey (vernieuwde DJ-mingle)

groeten,

Remco

• Max
    • Feb 2003
    • 680

netjes !
    maar staat het mengpaneel en cd-speler nu niet achter de bar maar los ervan of ben ik scheel ?

verder zag ik op de website een foto van de parrenset vana chter en hangen de kabels los ... misshcien mooier om ze bij elkaar te binden ...

Comment

• RDH
      • Aug 2001
      • 298

ja klopt max, alles stond naast het meubel, en die kabels dat hadden we zelf ook al gezegd...bij het ene statief wel vastgebonden maar bij het andere in de haast vergeten...stom stom stom

Comment

• Max
        • Feb 2003
        • 680

is het meubel te klein geworden omdat de mengpaneel en cd-speler er niet meer instaan ?

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Ik ben niet echt zwaar onder de indruk...nogal somber plaatje...[V]

Wel mooi vind ik jullie website, vrolijk en helder ! Als het er in het echie nou ook zo uitzag !

greetz AJB

Licht tip ! - Zorg ervoor dat achter je dj-bar een backdrop hangt of dat het er op zijn minst donker is...! Licht vanuit keuken, andere ruimte o.i.d. is funest voor je uitstraling.
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• RDH
            • Aug 2001
            • 298

dat van die backdrop zijn we al langer mee bezig, en somber...nee dat was het echt niet! maar dat lijkt op deze foto idd wel een beetje zo (donkere foto) het is de bedoeling om het meubel te gaan vervangen en dan met wat meer uitstraling...

groeten,

Remco

Comment

• musicjohn
              • Aug 2001
              • 1102

Ziet er best leuk uit.

Inderdaad een beetje eenvoudig, maar dat was al gezegd. Ik denk dat je het hele zaakje leuker kan laten "smoelen" met een truss. Verdeel je 8 parretjes links en rechts, hang in het midden een leuke spiegelbol of iets dergelijks, en ga er effe 2 mini-mushrooms of double-derby's bij kopen. Eventueel ook klein strobo'tje voor als je op jeugdfeestjes draait. Moet je eens kijken hoe de "aanblik" (en daarmee de uitstraling van jouw toko'tje) daar van opknapt.

Maaruh...
              citaat:alles stond naast het meubel, en die kabels dat hadden we zelf ook al gezegd...bij het ene statief wel vastgebonden maar bij het andere in de haast vergeten...stom stom stom
              Wat denk je wat hier gebeurd? De volgende die door het poortje loopt, die loopt met z'n kop tegen jouw meubel aan, of hij loopt jouw lichtmast omver!

Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Dankzij John zie ik nu nog een leuk detail; de shuko-kabels... Indien je deze op die manier ophangt, maak dan een knopje van de 2 connectoren. Doe je dit niet is het een questie van 1 rukje aan de kabel en weg is je licht... Verder sluit ik me aan bij John's licht-advies maar begrijp dat jullie niet de financien hebben om maar ff wat aan te schaffen. Begin klein door bijv. je licht niet op ooghoogte te zetten maar op 3/3,5 mtr. Gebruik filters die allemaal goed matchen. Hierdoor kun je met diverse combi's een afwisselender show neerzetten. Houd in de discobar (blauw...) rekening met de kleuren van die kleine spotjes. Groen en fel rood/oranje matchen niet samen, en al helemaal niet op een blauwe bar

Verder wil een rookmachientje wel erg leuk zijn op zijn tijd

Ik wens jullie veel suc6,

greetz AJB
                Arvid Buit

Comment

• martje
                  • Nov 2000
                  • 252

AJB dat van die connectoren was al gezegd. Ik proef een beetje uit je posting en je zegt het zelf ook al dat je dit niks vind. oke moet ieder voor zich weten. Je geeft ook aan hoe ze het kunnen verbeteren helemaal top.

Maar ik vind niet dat het zin heeft om over elk verkeerd detail nog een keer in herhaling te vallen.

Quote:
                  ja klopt max, alles stond naast het meubel, en die kabels dat hadden we zelf ook al gezegd...bij het ene statief wel vastgebonden maar bij het andere in de haast vergeten...stom stom stom

RDH ziet er netjes uit vind ik word van zelf een keurige nette show.
                  Groetjes,

Mark Vermeulen

Blussen noemen ze ook gecontroleerd uitlaten branden.......

Comment

• goldsound
                    • Jan 2003
                    • 429

citaat:Geplaatst door AJB
                    Verder wil een rookmachientje wel erg leuk zijn op zijn tijd
                    Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

OK, foto met rook had ik gemist
                      Verder was er gesproken over het opbinden van de kabels aan de mast, niet over het goed vastmaken van de connectoren

Jouw uitspraak dat ik het helemaal niets vind klopt niet. Wel lijkt het verdacht veel op de standaard beginnende drive-in show; een beetje simpel... Wel leuk vind ik het feit dat ze werken met een thema, en de website is nogmaals dik in orde !

Nog ff de puntjes op de i zou ik zeggen [^]

greetz AJB
                      Arvid Buit

Comment

• luc2366
                        • Jul 2002
                        • 1161

een feestje voor 'maar' (en da's niet kwaad bedoelt) 200 personen en daar sta je met z'n 3-en te 'werken'? hoeveel heeft elk verdient die avond? hopelijk kregen jullie gratis drank en mochten jullie mee-eten want anders bleef er niet veel geld meer over na een ochtendbezoekje aan de plaatselijke snackbar :-)
                        als je 8 parren en een foggertje meebrengt kan je dat gerust sound-to-light laten lopen. dan hoeft alleen de Dj te werken en heeft ie ook werkelijk iets verdient. dan kan ie ook originele cds koepn ipv ze te downloaden. op die manier ben je ook weer professioneel aan t werk en niet amateuristisch.

Comment

• Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

Even een dikke pluim voor de website hoor; ziet er echt leuk uit, nodigt uit tot een feestje! Verder op bovengenoemde puntjes na een nette show hoor, stukje truss zou inderdaad een goeie volgende stap zijn! Lekker zo doorgaan!!

Comment

• RDH
                            • Aug 2001
                            • 298

Bedankt voor jullie tips, en ook leuke reacties!

citaat:Wat denk je wat hier gebeurd? De volgende die door het poortje loopt, die loopt met z'n kop tegen jouw meubel aan, of hij loopt jouw lichtmast omver!
                            Had ik inderdaad ook gezien, maar er was wel dusdanig veel afstand dat het niet echt gevaarlijk was.

Over het feit dat we er met 3 man staan, tsja...de jongste van de 3 is mijn broertje, die was mee omdat dit een ideaal feestje was om t te leren, hij werkt pas net mee en hij wil in de toekomst de eventueel komende grotere dingen mee gaan doen dus vandaar en ja ons tweeën, het is en blijft een hobby dus vandaar met 3 man...

citaat:dan kan ie ook originele cds koepn ipv ze te downloaden. op die manier ben je ook weer professioneel aan t werk en niet amateuristisch.
                            Ik zal niet zeggen dat er helemaal 0 illegale cd's tussen zitten...maar veel hebben we origineel enkel wat origineel lastig te krijgen is willen we nog weleens downloaden, maar muziek is wat dat betreft ook een persoonlijke investering vind ik...

Dat idee met die truss hebben wij het ook al over gehad, het is inderdaad wel een goed idee, eerst een truss en dan later eventueel nog 2 eenvoudige scans...

Nog het laatste punt, wat ik van jullie eigelijk nog niet gehoord heb...de achterkanten van de flightcases, de bedoeling is dat het meubel zeg maar veranderd in een soort van voorplaat met uitklapbare zijkanten (ziet er hetzelfde uit als we het goed doen...) en dan de flightcases daarachter dan zie je dat niet meer...we konden het achterdeksel er namelijk niet op laten zitten omdat we met de warmte van de versterkers zaten (soundtech versterker geeft flink warmte af) en ja...beter wat kabelzooi dan een amp in overtemp he...

groeten,

Remco

Comment

• Stinger
                              • Jun 2001
                              • 52

Misschien was het al gezegd, maar je paaltjes,...konden die niet hoger. Licht hangt hoger meestal mooier.

En qua geluid had ik die tops toch met een paaltje ertussen gedaan. Zo draagt je hoog wat beter over de mensen! De bass voelen ze toch wel.

Ziet er verder netjes uit.
                              &lt; Make it sound &gt;

Comment

Working...