Leuke verloopjes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baszza91
    • Oct 2005
    • 476

Ik was vandaag mijn 220 snoeren aan het fabrieken toen ik opeens aan dit topic dacht. En ik dacht laat ik maar een leuk verloopje schieten. Het is niet echt een verloopje, maar wel super handig voor de vervelende luisteraar . Ik ga het zelf niet proberen, daar heb ik het lef niet voor als je begrijpt wat ik bedoel.

Greetzz en cheerss
    I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

Kun je horen of de fase van het lichtnet goed is
      lekker belangrijk!

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Originally posted by showband
        Kun je horen of de fase van het lichtnet goed is
        Nee dat doe je met een shucko-stethoscoop!

Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• @lex
          • Jul 2006
          • 1086

Beste mensen,

Helaas zonder foto, maar volgens mij wel leuk genoeg:

Heb op mijn middelbare school verhaal gehoord van een drive-in die zelfgemaakte kasten had voorzien van Schuko-aansluitingen. Met andere woorden: stekkers aan de kast. Een jongen die die dag meehielp met die drive-in dacht dat het om powered kasten ging en sloot een top en twee subs van PA links aan op een verdeelblokje... en stak de stekker van dat blokje vervolgens in de muur.

Jammer dat ik dit verhaal 'van-horen-zeggen' heb om de volgende twee redenen:

Weet niet of het een fabeltje of echt is

en nog belangrijker:

Had graag eens een 50Hz krachtstroom-PA gehoord (voor zolang als dat natuurlijk duurt...)

iemand ervaring?

groeten, @lex
          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Kilian
            • Dec 2005
            • 179

Originally posted by @lex
            Beste mensen,

Heb op mijn middelbare school verhaal gehoord van een drive-in die zelfgemaakte kasten had voorzien van Schuko-aansluitingen. Met andere woorden: stekkers aan de kast. Een jongen die die dag meehielp met die drive-in dacht dat het om powered kasten ging en sloot een top en twee subs van PA links aan op een verdeelblokje... en stak de stekker van dat blokje vervolgens in de muur.

en nog belangrijker:

Had graag eens een 50Hz krachtstroom-PA gehoord (voor zolang als dat natuurlijk duurt...)

iemand ervaring?

groeten, @lex
            Was laatst iemand en die had het over conus schieten. Zelfde idee.

Comment

• DJ nn
              • Jun 2006
              • 489

Originally posted by Baszza91
              Ik was vandaag mijn 220 snoeren aan het fabrieken toen ik opeens aan dit topic dacht. En ik dacht laat ik maar een leuk verloopje schieten. Het is niet echt een verloopje, maar wel super handig voor de vervelende luisteraar . Ik ga het zelf niet proberen, daar heb ik het lef niet voor als je begrijpt wat ik bedoel.

Greetzz en cheerss

Dopjes van creative heb ik ook werken liever met een MP3-speler (is ongeveer even groot)

en het verhaal van de 230-speakers ...
              Ik kan me dit best inbeelden als zou ik dan zeer duidelijk een label hangen aan de stekker ... (en nee ik zou nooit shucko's eraanhangen !!! maar het is een verinderstelling)

grtzz DJ nn
              ... the sound of silence...

Comment

• Funkmaster
                • Dec 2004
                • 204

Beste mensen,

en nog belangrijker:

iemand ervaring?

groeten, @lex
                doet me denken aan een gelijkaardig verhaal op mijn school van het middelbaar waar speakers ook met een XLR aangesloten werden. In de muur komen dan vier fem. xlr voor mic's en twee male voor speakers. Iemand had er daar twee in doorgelust en toen alles aanstond kreeg een van de microfoon ingangen een 400-tal wat op zn bord... Liep nou niet direct mooi af...

Het eerste verloopje (cinch - verdeelblokje) heb ik ook wel eens zien gebruikt worden in omgekeerde versie: shucko naar drie banaanstekkertjes
                It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

• GoTMoRe
                  • Aug 2005
                  • 350

Originally posted by Funkmaster
                  doet me denken aan een gelijkaardig verhaal op mijn school van het middelbaar waar speakers ook met een XLR aangesloten werden. In de muur komen dan vier fem. xlr voor mic's en twee male voor speakers. Iemand had er daar twee in doorgelust en toen alles aanstond kreeg een van de microfoon ingangen een 400-tal wat op zn bord... Liep nou niet direct mooi af...

Het eerste verloopje (cinch - verdeelblokje) heb ik ook wel eens zien gebruikt worden in omgekeerde versie: shucko naar drie banaanstekkertjes
                  Hoe liep het af dan?
                  lala..

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

een koortslip zal hij of zij wel nooit meer krijgen.
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• hugovanmeijeren
                      • Oct 2004
                      • 1436

Beste mensen,

en nog belangrijker:

iemand ervaring?

groeten, @lex
                      Vroeger was dit 'vrij' normaal om speakers zo aan te sluiten, zag laatst ook bij de lokale PA-boer een setje oude (WEL professionele) speakers staan die kabels met shucko verlopen hadden...

Vader van een van mijn vrienden waar ik met L&G mee bezig ben, had vroeger ook een drive-inn showtje met speakers met shucko's... Speakers stonden een keer bij zijn zus op de kamer, die wel zin had in een muziekje, en dacht dat ze daarvoor de stekkers in het stopkontact moest steken.... Ze kreeg idd even héél veel geluid...

Groeten Hugo
                      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

Working...