Boels aggregraat

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yvobtv
    • May 2002
    • 272

Boels aggregraat

hier een foto'tje van een Boels aggregraat waar ik gebruik van moest maken met mijn Pa- en lichtshow.
    ik vond het al zo gek dat mijn xl lichttafel niet wilde opstarten terwijl er wel prik was. en mijn mpx 100 deed ook al raar.
    na het checken van de spanning hebben we maar een vast spanningspunt gezocht en gevonden
    in de kantine hadden ze gewoon 63 kracht.

(((((((ik denk dat ik wat extra bassen meeneem voor de spreiding.)))))))
  • -Aart-
    • Jul 2001
    • 801

Hmm, dat valt idd niet echt tussen de -8 en +3 % van 230 nee ...
    Geen idee eigenlijk hoe de spanning bij zo'n ding geregeld word.
    Last edited by -Aart-; 25-04-06, 14:08.

Comment

• Jeroen
      • Aug 2000
      • 1021

En het schiet ook niet echt op dat ie precies op 50Hz draait. 1 keer een flinke piek en hij trekt em eronder,...

Groeten,
      Jeroen

<-= Site is geupdate -=>
      Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

• sussudio
        • May 2001
        • 534

Ik vind het toch wel een grote gok om je apparatuur zomaar aan een agregaat te hangen die op de V-meter iets rond de 180 aangeeft.

Drive-in Discoshow Sussudio
        Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.

Comment

• Music Power
          • Apr 2001
          • 382

Normaal gesproken zou die aggregaat op 380 moeten staan lijkt mij. Aangezien er voor 3 fase's (L1,L2 en L3) amperemeters opzitten lijkt me het een krachtstroom aggregaat

Greetz...Frank
          Greetz...Frank

Comment

• CyberNBD
            • Aug 2000
            • 1318

Dacht ik eerst dus ook, maar de knop staat op L1-N, en dat wil dus zeggen gemeten tss fase en de nul, dus moet er 220 op het metertje staan. En aggregaatjes waarvan de frequentie gaat schommelen als je beetje onregelmatig stroom gaat trekken is idd niet zo leuk. 1 keer meegemaakt, volgens mij was dat toen ook een aggregaat van boels.

Greetzzz,
            Tom
            CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• Music Power
              • Apr 2001
              • 382

Ja is waar ook. had ff niet op die knop gelet.

Greetz...Frank
              Greetz...Frank

Comment

• sussudio
                • May 2001
                • 534

Nog meer zaken die niet echt in het voordeel van Boels zijn:
                - Aan de A-meters te zien werd het aggregaat nog niet eens belast en gaf dan al slechts 180 volt.
                - Agregaat was niet eens netjes afgetankt. Lijkt me toch wel handig dat zo'n ding vol afgeleverd wordt.

Comment

• movinghead
                  • Aug 2001
                  • 559

Ik snap niet dat je zi te zeuren... je kunt beter vertellen wat je er aan gedaan hebt... je gaat me niet vertellen dat het enige wat je gedaan hebt, een 63A aansluiting zoeken was...
                  Ik heb ook wel eens problemen gehad met een aggregaat... maar dan bel ik direct de technische dienst...

<center>----------In het theater willen we leven zien, in het leven theater----------</center>
                  [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• CyberNBD
                    • Aug 2000
                    • 1318

Waarom moeilijk gaan doen en technische dienst bellen (en er dus ook op wachten met alle gezeiks van dien) als je misschien toch de prik uit de muur kan halen, daar heb ik meer vertrouwen in dan zo een aggregaat.

Greetzzz,
                    Tom
                    CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• FiëstaLj
                      • Oct 2000
                      • 2068

Ik had zaterdag een aggregaat zonder aardpin... en wel 14 volt tussen nul en aarde.... leuk, leuk...

Maar wij hebben LEM, bezoek de site
                      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• yvobtv
                        • May 2002
                        • 272

yo movingheat
                        als ik op locatie aankom en contact persoon zegt hier is een zwerfkast met 63 amp voor jouw, zoals in het contract (rider) staat dan ga ik niet eerst het draadje nalopen ofdat er een aggregraat aanhangt of een WCD.
                        later toen ik de probs ondekte ben ik gaan kijken en heb ik de contact persoon erbij gehaald en die ging meteen bellen. (jaja)
                        hij kreef zo'n tut aan de telefoon die zou zorgen dat er een monteur zou terug bellen.
                        als dat te lang duurt dan ga ik overleggen dat ze de frituur (5 keer)eraf gooien van hun vaste 63 amp en dat ik die gebruik.
                        (the show must go on!)
                        dus toen was het opgelost ik ga niet zitten wachten en de boel uitstellen want dan willen ze ook langer door.
                        mazzelsssssssssssss

Comment

• Dave
                          • Jan 2001
                          • 757

En frituurs reageren minder heftig op onderspanning dan een apparaat met processor erin.
                          Zelf eens gehad dat we krachtkabels meekregen die maar op 4 aders bezet was. Was toch blij dat ik eerst de multimeter in de paddo heb gestopt ipv de dimmers. Nu hebben we gelukkig 2x32A op die lokatie. Was ook een beetje onnozel: 120KVa aggregraat voor nog geen 15KW.

Greetz,
                          Dave
                          U x I = Boem.

Comment

• Frank
                            • Mar 2002
                            • 26

citaat:
                            Ik had zaterdag een aggregaat zonder aardpin... en wel 14 volt tussen nul en aarde.... leuk, leuk...
                            Lijkt me vrij sterk 14 Volt tussen nul en aarde bij een aggregaat.

Een aggregaat is opgebouwd volgens het TN-C stelsel.
                            Aarde en nul hebben het zelfde potentiaal. ze liggen namelijk op het sterpunt van de generator keihard aan elkaar. tenminste zo hoort het te zijn.
                            De 180 volt op het voltmetertje heb ik ook niet erg hoog op. 1 van de meters is niet inorde. De voltmeter of de frequentiemeter.
                            Als een aschynchroon draaistroomgenerator 50 Hz draait dan is de spanning ten alle tijde binnen de gestelde waarde. De spanning en frequentie is direct afhankelijk van het toerental van de generator
                            Bij 50Hz (wel zo gebruikelijk in Europa) dient te spanning ca 400V tussende fasen en 230V tussen L en N te zijn.
                            Bij belasting van de generator zal de spanning iets dalen, dit heeft echter te maken met de inwendige weerstand van de generator, welke zeer klein is.
                            Het toerental bij een generator zal bij een intermitterende belasting wel wat heen en weer slingeren, in de orde en grote van ca 5% afhakelijk van de voorbelasting, en het vermogen wat intermitterend geschakeld wordt.
                            De regelateur van de dieselmotor kan dit namelijk nooit bijhouden.
                            Een voldoende sterke aggregaat zoals op dit plaatje (100Kva) heeft van een PA tje met wat ligt nu niet echt veel moeite maar hij moet natuurlijk wel goed worden onderhouden.
                            Het probleem wat hier wordt getekend, terugval van het toerental heeft volgens mij te maken met een vervuild brandstoffilter.
                            Bij stijgende belasting krijgt de motor gewoon te weinig brandstof en stort het toerental in elkaar.
                            1 Goede raad. Huur een aggregaat bij een gerenomeerd verhuurbedrijf en niet bij BOELS.
                            Neem bijvoorbeeld een bredenoord aggraat of Aggreko. Deze mensen hebben tenminste ook verstand van zaken en kosten een stuk minder.
                            Meer kwaliteit en minder geld, wat wil je nog meer.

PS als je vaak op evementen draait op aggregaten, beveilig dan je eigen materiaal. Minimaal een fasewachter, over en onderspanningsbeveiligsrelais plaatsen. HLK heeft bijvoorbeeld bewakingsrelais welke alle parameters, spanning, stroom, frequentie, faseverschuiving etc bewaken. Fors relais tussen te voeding, resetknopje en klaar is kees. Als er dan een probleem optreed sta je wel in het donker maar dat is altijd beter dan rook uit je mengtafel van van een Ton. kost een paar honderd euro maar veiligheid gaat dan voor alles.

Comment

• FiëstaLj
                              • Oct 2000
                              • 2068

Mag je me toch es uitleggen waarom mijn fluke dan toch 14 volt tussen nul en aarde voelde...

Maar wij hebben LEM, bezoek de site
                              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

Working...