Metaloptredens, rondpunt Genk 01/06

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pulse
    • Oct 2001
    • 666

Metaloptredens, rondpunt Genk 01/06

Al were hele tijd geleden dus zal ook nog maar eens wat foto's plaatsen

Show in zaal Rondpunt te Genk

De andere foto's staan hier: Image gallery

Het blijft moeilijk om foto's te nemen van evenementen vind ik
    Op de foto's lijkt het frontlicht meestal te donker en lijkt het soms ook alsof alle lampen tegelijk aanstaan. Waarsch een te lange sluitertijd dan...

Materiaallijstje:
    Geluid:[LIST][*]Yamaha GA24/10 tafel[*]Fx: Yamaha SPX1000, TC-el M-one, DBX231 EQ, La-audio EQ[*]Gate/comp/lim: Behringer dingen[*]Micro's: Shure Beta 52, Sm57, Sm58, Sennheiser E-614, E835 - E840 +triggers door een gastmixer voorzien[*]Front:
    -links en rechts: 2* Dubbel 15 Beyma 15LX60 + 4* hoorngeladen top 10/1.4inch Beyma
    -center: 4* 15inch sub Beyma SM115-K[*]Frontamps: 1*Proline 2700 (2*1600w 2ohm) + 1* QSC PLX1804 (2*900w 4ohm) + Xilica DCP3060 processor[*]Monitors: 4* Ak-audio Mpro12, drumfill 1* Beyma Dubbel 15/1.4, drumfill, 2* DAP SM215Mk2 sidefill[*]Monitoramps: 3* ADJ-V3001[/LIST]Licht:[LIST][*]Frontlicht: 2* 4bar multipar WFL 600w[*]Tegenlicht:
    -2* 4bar P64 raylight gekleurd
    -2* 4bar P56 300w MFL wit
    -1* Floodbak 2kw (blinder)
    -1* Fazer 700w
    -1* Strobo 1500w DMX
    -12*3m backdrop Showtex
    -Eurolight Dimmer en tafeltje[*]Trussconstructie hangt vast in de zaal dmv electrotakels, altijd handig [/LIST]
    MVG,
    Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light
  • ostracized
    • May 2002
    • 214

Ik moet eerlijk zeggen dat ik t podium wel wat vol vindt met al die backline.... Was er geen mogelijkheid om de bandjes over dezelfde backline te laten spelen(of 1 gedeelde en 1 voor hoofdact? )? Vermoedelijk kan jij hier ook niets aan doen, maar goed lijkt wat rommelig .

Verder vindt ik je FoH wat "dicht"gebouwd, met aan weerszijden relatief hoge racken, heb jij daar geen last van met mixen?

gr Otto
    (...)

Comment

• Pulse
      • Oct 2001
      • 666

Backline idd rommelig ja, koppige artiesten zeker
      Dan heb je zo'n groot podium, zetten ze er 3 drumstellen op...
      Het was een tourpackage: De hoofdact domineren dus en de supportacts moeten zich schikken. Hoofdact had dus reeds voor de show opgesteld en even gesoundchecked. Van hun backline moest de rest afblijven dus dan krijg je zoiets als resultaat. De 2de backline was dan een gedeelde voor de supportacts.
      Verder had je dan ook nog de 2 eerste bands die niet bij de supportacts van het tourpackage hoorden. Zei hadden dus nog eens eigen spul bij.
      Op een bepaalde moment stonden er dus 3 volledige backlines op het podium

Hoge kistjes naast de P.A. tafel werkt juist handig vinden we. Nu nog even het multikabelsysteem in orde maken en het opstellen zal meteen weer wat vlotter gaan.
      Last edited by Pulse; 05-06-08, 14:45.
      MVG,

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

Vraagje:

Hoe stuur je al je subs aan met maar één versterker ?
        Eén kantje voor de subs op het podium en de andere kant voor de center stack ?

Ik zou toch liever wat extra versterker(s) inzetten voor het sub denk ik.

Comment

• Pulse
          • Oct 2001
          • 666

Originally posted by MarkRombouts
          Vraagje:

Hoe stuur je al je subs aan met maar één versterker ?
          Eén kantje voor de subs op het podium en de andere kant voor de center stack ?

Ik zou toch liever wat extra versterker(s) inzetten voor het sub denk ik.
          Linkersubs + centerstack links op chan A (4*15inch @ 400w/speaker/ 1600w totaal)
          Rechtersubs + centerstack rechts op chan B (4*15inch @ 400w/speaker / 1600w totaal)

Inderdaad niet echt zwaar versterkt maar ik ben hier voorstander voor. Een baskast geef ik max de rms waarde van de speaker als versterking. Die extra watts zijn toch vooral powercompressie en de set blijft zo veel beter heel als er eens een beuldj achter staat.
          Ondanks de limiting in de processor kun je bij een heel hoog of vervormd ingangsignaal nog steeds vervorming uitsturen of de versterker laten clippen. In deze gevallen blijft een set die niet te zwaar versterkt is nog heel.
          Over het versterkervermogen vs het speakervermogen is elders in het forum al redelijk veel over gediscusieerd en iedereen zal hier wel andere standpunten over hebben. Ook ik ben het er mee eens dat je met een zwaardere versterker dan het rms vermogen van de speaker meer uit je speakers kunt halen. De grote "maar" bij deze regel is natuurlijk de kwaliteit van het signaal. Dit verhaaltje gaat niet op als de versterker wat gaat clippen of als er een vervormd signaal wordt aangevoerd. Bij verhuursets die dus in veel gevallen tot hun uiterste worden gedreven en die onbeheerd worden achtergelaten op een evenement is het dus interessanter om die laatste paar db's in te ruilen voor extra betrouwbaarheid.

ps. In dit geval is de beperkkende factor de Sm-115k van 500w aes. Ik heb ook sets waar ik alleen dubbele15 subs met 15lx60 (1400waes/kast) gebruik. In dat geval worden deze wel versterkt met 1 amp per 2 kasten (1350wrms/kast)
          MVG,

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

Is duidelijk.

Wat ik echter toch anders zou doen is het sub mono maken en dan de centerstack totaal op één kanaaltje en de subs op het podium op het andere kanaaltje. Je kunt ze dan in de processor ook anders delayen en crossen eventueel.

Comment

Working...