U-Nite alternatieve kerstnachtdienst

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

U-Nite alternatieve kerstnachtdienst

24 december jl. was er in 's-Gravendeel (vlakbij Dordrecht) een alternatieve kerstnachtdienst voor jongeren. De locatie was een partycentrum (Concordia).

De foto's zijn er helaas nog niet, maar al wel filmpjes:
    YouTube - mary did you know
    YouTube - hoor de engelen

Materiaallijst geluid:
    - HK Elias PX speakerset (Toppen gevlogen, subs links en rechts op de grond)
    - Allen & Heath GL2200 24 kanaals mixer (Op FOH, werden ook monitors op gemixt)
    - DBX 1231 EQ
    - 2x DBX 266XL Compressor limiter, geïnsert op kick, Yamaha S90 en Hammond (digitaal)
    - TC M-One (Reverb + Delay)
    - Tascam CD-160
    - Behringer Ultragraph Pro FBQ1502 op monitors
    - HK Powerworks RS122monitors (Actief + Passief)
    - AKG D112 (kick)
    - Shure Beta57a (snare top)
    - Shure SM57 (snare bottom & Fender guitaramp)
    - Sennheiser e904 (toms)
    - Sennheiser e614 (overhead + hi-hat)
    - Sennheiser e606 (VOX guitaramp)
    - Shure Beta58a (leadvocals)
    - Shure SM58 (vocal bij drums)
    - Behringer UltraDI 100 (Basgitaar)
    - Samson S-Direct (Yamaha S90)
    - Samson S-Direct plus (Hammond)
    - Beyer Dynamics DT770 koptelefoon (mixer)

Materiaallijst licht:
    - MA Lightcommander II 24/6
    - 8x Par64 1kW NSP (achtertruss buiten)
    - 8x Par64 0.5kW MFL (achtertruss binnen)
    - 4x Par56 NSP (achtertruss middenboven)
    - 8x Par56 MFL (zijkanten) op Showtec T4
    - 2x Par56 MFL (front)
    - 3x PC-Spot (front)
    - 1x Showtec D-Pack 6
    - 3x Showtec MultiDIM
    - 8 meter ProLyte X30D (achtertruss)
    - 2x VMB TE074 lifters

Video
    - PC met EasyWorship
    - Sony beamer
    - Video opname met Canon XL2

Ik was verantwoordelijk voor het geluid (mixer), en heb de lichtmensen aangestuurd (gezien het resultaat is dat niet geheel gelukt...)

PS: Het geluid was afgemixt voor de zaal, niet voor opname, dus op sommige punten klopt de mix niet helemaal...
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

Het is trouwens niet verboden je mening te uitten over wat je ziet en hoort in de filmpjes of over de materiaallijst Ik hoor graag verbeterpunten (of complimenten).

En dan nu de foto's:

(Met dank aan Mcklin Fotografie. Camera: Canon EOS-1D Mark II)
    Last edited by 4uss; 04-01-08, 15:58.

Comment

• cornedure
      • Jul 2002
      • 230

zeg .. of neen ... ROEP tegen de mannen van het licht dat ze niet én rood én blauw én groen moeten projecteren. Want dat is echt verschrikkelijk.

En laat ze houden aan 1 kleurthema per liedje.

Voor de rest, geen commentaar

Comment

• 4uss
        • Aug 2005
        • 578

Originally posted by cornedure
        zeg .. of neen ... ROEP tegen de mannen van het licht dat ze niet én rood én blauw én groen moeten projecteren. Want dat is echt verschrikkelijk.

En laat ze houden aan 1 kleurthema per liedje.
        Ja, daar doelde ik ook op met "gezien het resultaat is dat niet geheel gelukt...". Hij heeft het filmpje zelf ook gezien, en kwam ook tot de conclusie dat dat beter moet.

En meer mensen hebben verder geen commentaar zie ik... topic is 585 keer bekeken, maar niemand durft er wat over te zeggen. Jullie hebben toch vast een mening? Of is het zo slecht dat jullie dat niet aandurven? Dan verwacht ik juist een waslijst met verbeterpunten...

Comment

• kokkie
          • Nov 2003
          • 1166

De meest belangrijke toevoeging op je materiaallijst voor volgend jaar zou een 'huis, tuin en keuken' ventilator moeten zijn. Ik heb alleen het eerste filmpje even bekeken en zie eerst de drummer verdwijnen en als die terugkomt verdwijnt de gitarist (of bassist, ben het even kwijt). Rookmachine een paar meter verder weg, ventialtor ERACHTER (ik heb een hekel aan schoonmaken) en je krijgt wat meer nevel effect.

Verder over het kleurgebruik, tja, waarom kan rood, blauw en groen niet samen? In een Amerikaanse act zie je het regelmatig terugkomen! Dus blijft smaak. Maar de timing is belabberd. Op momenten dat je in de muziek niets hoort zijn er spontane kleurwisselingen en als de muziek het aangeeft gebeurt er niets. Verder vond ik (weer) het eerste filmpje, dat er eigenlijk helemaal niet veel hoefde te gebeuren, dit nummer verkoopt zichzelf en doet het heel goed als je het gewoon klein houd, dan luisteren mensen aandachtiger of kunnen overdenken wat de voorganger net vertelt heeft zonder dat de aandacht naar het podium wordt getrokken.
          Verder zou ik nog eens kijken naar je frontlicht, moet wat subtieler bij dit nummer, plaatje moet klein, dus alleen de dames in het wit, bandje bijvoorbeeld ook in rood. Maar goed, dan moet je uitbereiden of schuiven met de rest van je licht.
          En als laatste, probeer wat meer te stellen dat je met het tegenlicht het bandje raakt. krijg je veel meer diepte in je plaatje.
          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• drummerke
            • Oct 2006
            • 432

hey

aangezien ik heel wat gospel dinge doe...zal ik ook maar effe reageren zeker. Overlicht ga ik weinig zeggen, omdat ik daar niet zo van op de hoogte ben.

wat me een beetje opviel, plaatsing van de overhead/hi-hat micro's. maar is hetgeen wat je hoort op youtube opgenome via de line out van je mixer? of met de gewone camera micro?
            oja...backing vocals blijven best ook zachter dan de lead vocals (we zijn hier bij elkaar).

maar al bij al, als dit niet jouw 100ste showke is tenminste is het nog te doen..wetende welke middelen en gelden je ter beschikking hebt hé.

greets

Comment

• 4uss
              • Aug 2005
              • 578

Originally posted by drummerke
              wat me een beetje opviel, plaatsing van de overhead/hi-hat micro's. maar is hetgeen wat je hoort op youtube opgenome via de line out van je mixer? of met de gewone camera micro?
              Wat je hoort is de line-out op de tafel. De overheads stonden weinig de zaal in, want de bekkens waren hard zat, het zaaltje was niet zo groot.

oja...backing vocals blijven best ook zachter dan de lead vocals (we zijn hier bij elkaar).
              Dit was het eerste nummer en hier was t nog niet zoals t moest zijn, later werd t beter, maar lead en backing wisselden steeds. Tijdens het eerste nummer heb ik ook bij moeten springen bij t licht, want daar hadden er iets niet helemaal goed gedaan (zodra ze flash indrukten ging de rest uit... SWOP op de MA24/6)

maar al bij al, als dit niet jouw 100ste showke is tenminste is het nog te doen..wetende welke middelen en gelden je ter beschikking hebt hé
              Opzich is dit niet de eerste show die ik heb gedraaid, dus het had zeker beter gekund. Youtube doet trouwens niet veel goeds aan t geluid moet ik zeggen...

Comment

• Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

Ik vind perssonlijk het frontlicht wat magertjes. Als je je bedenkt dat er mensen staan op te treden mag hierop de aandacht wat meer gevestigd. 2e filmpje is al beter, maar een wat egaler frontlicht met accenten erin is meer mijn smaak.

voorbeeld: er zit een toetsenist rechts op het podium geheel in het donker, en ook de gitarist zie je amper staan. die zijn ook onderdeel van de band. dit betekend voor mij niet dat ze contuinu volledig uitgelicht moeten zijn, maar wel een deel van de tijd te zien. het gaat in dit geval om de zangeressen. deze zou je iets meer kunnen uitlichten waardoor zij meer opvallen in het geheel.

maar het blijft een minifilmpje, ik kan er naast zitten.
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• stefan90kauw
                  • Jun 2005
                  • 189

Het frontlicht vind ik zelf verre van goed.
                  Het algehele licht vind ik zelf niet echt geslaagd, als ik echt eerlijk moet zijn.
                  Ik hoop dat dat budgetair is en het niet echt aan de lichtman ligt.

Het geluid vind ik voor een line-out van de tafel echt zeeeer geslaagd. Ik heb laatst bij de band waar ik het geluid voor doe een opname gemaakt. Maar dat leek eigenlijk nergens naar. Ik had daarvan ook een rechtstreeks lijntje gepakt (tape-out).

Of is hier iets beters voor?

Comment

• hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

Originally posted by stefan90kauw
                    Of is hier iets beters voor?
                    Ja, een multitrack recorder gebruiken en later afmixen...

Als je in een klein zaaltje staat dan klinkt de line-out van de tafel meestal nergens naar: band staat zacht en zang knalt er over...
                    Komt gewoon omdat je bepaalde instrumenten op het podium al zo erg in de zaal hoort dat je ze niet zo sterk uitversterkt (en die mis je dan dus op je opname...).

Maak bij sommige bandjes ook wel eens opnames, soms klinkt het best nog wel leuk vanuit de tafel, en soms is de kwaliteit gewoon verschrikkelijk...

Groeten Hugo
                    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

Working...