Openluchtfuif 30 juni 2006

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zjeten
    • Mar 2003
    • 331

Openluchtfuif 30 juni 2006

[FONT=Times New Roman]Hallo[/FONT]

[FONT=Times New Roman]30 juni par8 openluchtfuif gedaan in Gullegem voor fun systems.[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Ik deed het lichtontwerp en bediende het licht ook op de avond zelf.[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Van klank was er [/FONT]

[FONT=Times New Roman]Discobar met rodec mx 180 mk2 en denon 4000 + 2 technics sl1200[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Klankversterking was een dynacord xa2 set met per kant 5 baskasten en 3 tops versterkert door xa2 versterkers. In de brug ging nog 2 x 2 jb plx 150 versterkt door crown xs serie.[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Monitor was een d&b .[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Van licht hebben we geopteerd om ook voor een stuk architecturaal te werken met dat je buiten niet veel hebt aan rook en je zo de stralen niet ziet.[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Licht:[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]8 glp ypoc color[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]8 hq space 250[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]4 geni dmx 1800 strobo[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]20 par 64[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Zr 33 en magnum pro 2000 rookmachines[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]4 geni color changers[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]4 hq city colors[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]4 sun strips[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]4 showtec dmx aircone’s[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]4 falcons[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]12 mini strobe’s[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]2 grote zelfbouw vu meters (2 meter hoog)[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]1 – 50 cm,4 – 40 cm,2 – 30 cm,2 – 20 cm spiegelbols[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Set Pyrotechics[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]2 x 5 op 3 meter projektiedoek[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]4 hq blacklights[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Lichtsturing , daslight dvc 1[/FONT]

[FONT=Times New Roman]foto's :[/FONT]

.

Last edited by zjeten; 24-07-06, 23:55.
  • Spekkie
    • Dec 2005
    • 41

Openluchtfuiven vin ik altijd geweldig
    Het is een leuke opstelling, ik vin het alleen zonde van die mooie grote circeltruss, vind dat deze daar niet tot zen recht komt voor zen geld :-)
    Beter een halve signature...

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

Hoeveel publiek was er ongeveer? XA2 is wel lekker..;-)
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Mark-LED
        • May 2004
        • 822

Met wat voor soort doek heb je het carre overspannen?

Comment

• Watt Xtra
          • Oct 2004
          • 1119

wat voor beugels zijn dat die de speakers in de truss houdt? Deze lijken mij erg geschikt voor mij, heb ook een stel van die plastic kasten, ziet er zeer netjes uit.
          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• TLAproductions
            • Jan 2006
            • 98

hoeveel KW geluid stond er in het totaal ?

Comment

• djlaakie
              • Sep 2004
              • 130

Was het niet nodig om je trusspoten van baseplate's te voor zien?

Comment

• zjeten
                • Mar 2003
                • 331

aan de cirkeltruss gingen 4 scans en de strobotjes.
                tis een keuze dat je maakt. Het is ook geen lelijk zicht met die cirkel.
                De cirkel fungeerde ook als hellingsvlak voor het zeil.

de xa2 is inderdaad wel goed,heel mooie diepe bas,en helder hoog uit de topjes.en zeker het gewicht van de klankkasten is een heel groot ++
                Hoeveel personen er juist waren weet ik niet,ik schat rond de 1400.

Het doek was een lichte plestic dat we aangekocht hebben.
                We hebben geinformeerd voor tentzeil maar die mensen verhuurden dat niet graag apart. Dan zijn we gaan kijken voor ligte plestic die niet te duur was en dat aangekocht.
                Het plestic was misschien wel het minst proffesioneel.
                Maar je kan moeilijk goed dik zeil kopen voor dit maar 1 keer op een jaar te gebruiken en dan lig je vast aan altijd de zelfde constructie.

De beugels zijn zelfbouw.
                alluminium plaat met gaten geboord op de juiste plaats en met bouten vast te maken.
                dan 2 haken er aan en safety's.
                onderaan het zelfde maar met een ketting voor de hellingsgraad.

hoeveel kilowat er stond.eventjes tellen
                10 x 600 = 6000 bass
                6 x 350 = 2100 top
                8100 watt rms totaal

op de ene amp stond er 3 bas per kant en 2 top
                de andere amp stond er 2 bas en 1 top per kant
                dit x 2
                amp is 1100 watt laag en 900 watt hoog

Maar moest ik van jouw zijn zou ik niet kijken naar het vermogen maar rekening houden met het rendement dus kijken naar de geluidsdruk.Het vermogen vind ik nogal vaak om op te scheppen.Als je versterkers de helft van het vermogen verliezen aan warmte en je klankkasten de helft aan trilling van de kast zelf (ik overdrijf nu) Waar sta je dan nog met je vermogen?De topkastjes staan altijd 3 db minder op de versterker dan de bas.
                Ik heb gemeten voor de kasten en daar mete ik 110 dbA
                op het einde van de fuifplaats had ik nog 100dbA over.
                en het systeem speelde onder de o db op de versterker dus zeker niet geforceerd.
                Als je dit vergelijkt met een hk projektor set kan de projektor er totaal niet aan tippen.

een baseplate onder de truss zou misschien wel beter geweest zijn maar aangezien dit een bevriende firma was die de trussen deed weet ik niet hoe het komt dat ze geen base plate mee hadden,ze hebben er nogtans maar weet geen reden

mvg
                jeffrey
                Last edited by zjeten; 24-07-06, 23:21.

Comment

• Joost van Ens
                  • Jan 2001
                  • 628

Ben wel heel benieuwd naar je rigging technische lasten/krachten plan.

Was er geen contra gewicht nodig?
                  Hoe heb je het omhoog gekregen?
                  Rekening gehouden met wind?

Comment

• Olaf Duffhuës
                    • Oct 2000
                    • 2477

en het systeem speelde onder de o db op de versterker dus zeker niet geforceerd
                    Snap ik...........Ik doe 1400 man met een dubbele set XA2....En dan hou ik al over op de mixer....
                    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

Ligt het aan mij, of hangen de delayspeakers erg dicht bij de Main-set ?

Het kan optisch bedrog zijn van de foto's.
                      Heb je toevallig wat maten van het plein en de afstand tussen de verschillende speakers ??

Comment

• Ws Soundexpresse
                        • Jun 2001
                        • 1007

Ziet er leuk uit allemaal, maar wat is dat in het midden, boven op het kruis, onder het doek????
                        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

Het doek was een lichte plestic dat we aangekocht hebben.
                          En dit voldeed natuurlijk aan alle eisen i.v.m. brandveiligheid?
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

heb je misschien een foto van het frame apart of met speakers zodat ik dat eens grondig kan bekijken? Of hou je het liever voor jezelf?

bedankt
                            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• zjeten
                              • Mar 2003
                              • 331

hallo

De technische kenmerken van de constructie ken ik niet omdat een bevriende firma heel de lichtconstructie gezet heeft. Wij hebben een plan doorgegeven wat er aan moest en zij hebben de constructie gezet en dit was zeker veilig want er ging totaal niet veel gewicht aan.

De middelste carre werd omhoog getakeld door 4 heftrucks.

Er is rekening gehouden met de wind .De middelste truss was er totaal geen gevaar. De truss met de projektiedoeken werd gehouden door een dik basche die over camion ging als afdak en daar vast ging. De wind die er tegen kwam werd de statief nog eens gehouden op een meter en een half door het podium. Natuurlijk hebben we naar de weersverwachtingen gekeken. Het was stralend weer zonder enige wind en zonder kans op onweer. Had dit anders geweest namen we nog extra maatregels.

Voor een foto van de frame ga ik kijken,ik weet dit niet.
                              De plestic was geen probleem kwa warmte of sigaretten of ....

In het midden zie je een houten bak die op de truss stond (was een 5 weg truss of hoe moet ik het zeggen) met een stuk mouse op om een hellend stuk te maken.

het plein was 50 meter lang,en de delay spaekers stonden op 20 meter ongeveer. Dit was niet alleen voor delay bedoelt maar eerder voor om 2u.30 snachts de grote set sterk te verminderen en nog tot het eind van de fuif op die 4 plx verder te draaien in verband met nachtlawaai.

mvg
                              jeffrey
                              Last edited by zjeten; 25-07-06, 13:38.

Comment

Working...