Noordelijk Pinkster Kamp (NPK) 2006

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • deurklink

Euhmm.. nou ligt dit bij scouting weer net iets anders allemaal! Scouting valt voor een deel onder de ARBO maar is lang niet toereikend (gelukkig maar!) en vraag me af hoeveel echte regels er zijn over pio objecten. Weet dat het verplicht schijnt te zijn dat je boven de 3 m een helm draagt en gezekerd moet zijn. Maar in hoeverre ben je op dat moment met scouting bezig of met een licht/geluids bedrijf!?

Comment

• mac tecson
      • Feb 2006
      • 348

Ik denk dat bouwer verantwoordelijk.
      Bouwwerken van scoutinggroepen die in het openbaar staan vallen onder dezelfde categorie als speeltoestellen.
      Ik ben van mening dat je met palen en touw hele degelijke constructies kunt maken; ook om licht de lucht in te krijgen, maar het moet wel goed gebeuren.

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Ik vind het echt werkelijk schattig dat padvindertjes een torentje bouwen, met welke mafkees gaat daar trussen en lampen inknopen ????? Compleet onverantwoord, en volledig ondoordacht...

Alle middelen waarme je heft (in dit geval is namelijk geen sprake van hijsen), moeten gekeurd zijn, en een zekere veiligheidsmarge tot de breeklast in acht nemen. Wie kent de breeklast van een boom ??? Niet bepaald massa-productie dacht ik zo...

Een par wordt een kleine 200 graden tijdens het branden, en jij hangt er gewoon 8 aan een houten constructie... Ik vind het helemaal geweldig !!! (NOT !)

Natuurkunde kun je gewoon in je vakkenpakket kiezen, en het lijkt me voor de padvindertjes geen onverstandige keuze... Geen opperAkela die dit afkeurd ?? Zeer, zeer en zeeeeeer teleurstellend...
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Drive inn tnt
          • Sep 2003
          • 1082

Ik vind het een zooitje. Alles hangt of staat op en in elkaar. Kabels hangen hier en daar een beetje los.
          Als je even met ze allen goed had gekeken en vooral nagedacht dat het zeker een nettere show kunnen worden. En ook veiliger.
          Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• voederbietel
            • Feb 2005
            • 197

ik vind het er leuk uitzien en bedacht maar heel kort gezegt, mis ik de strakheid! (kabels afwerken, enz, enz,)
            Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• LJKEVIN
              • Dec 2005
              • 426

Ik vindt t een beetje slordig en onveilig inhangen in die torens..
              ik kan me natuurlijk vergissen.

Verder vindt ik het totaal niet strak, maarja weet ook niet wat het budget ongeveer was..

Misschien had je van steigers een toren kunnen maken, waar je zowel barren, als 2 of 4 grote toppen (1000watt -1500watt) op kon zetten..
              Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• Rookie
                • Nov 2004
                • 104

Originally posted by hugovanmeijeren
                Afgelopen pinksterweekend, was er weer NPK, het grootste scoutingevenement van het noorden, dit jaar voor de 76e keer.

Dit jaar hebben wij, in samenwerking met een collegabedrijf de scouts (verkenners/padvindsters) disco van licht en geluid voorzien.

Het was een zeer geslaagde opdracht, deze werd dan ook voor de scouting kostenloos gedaan. Er was ongeveer 1000 man die avond.
                Budget was dus 0 precies
                Er is altijd iets wat je kan bij leren

Comment

• hugovanmeijeren
                  • Oct 2004
                  • 1436

Inderdaad: budget was 0,00. Dus geen geld voor inhuur of wat dan ook.
                  Waarom zou je zo'n klus aannemen? Gewoon ervaring opdoen.

Ik ben het ermee eens, dat alles altijd beter kan, maar het heeft goed gedraaid, en het was zeer succesvol.

Nog even tegen AJB, heb eerlijk gezegd nog nooit gezien dat een massief houten balk van pakweg 10 cm doorsnee door een par die 20 cm verderop hangt (in knipperstand GEEN CONTINUE) zo'n balk in brand doet steken...!
                  Wellicht, dat een andere manier beter geweest was, maar dit is natuurlijk wel onzin!

Hoe dan ook, toch bedankt voor commentaar etc. Want daar kunnen we wat mee doen!

Groeten Hugo
                  Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

Working...