P.A. op truckrun Zonhoven 03/06/06

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pulse
    • Oct 2001
    • 666

P.A. op truckrun Zonhoven 03/06/06

Ook nog eens wat foto's van mij.
    Deze zijn van een Truckrun in Zonhoven 3 en 4 juni. Het was normaal de bedoeling enkel licht en geluid te zetten en een klein tafeltje voor een tapeact en geen P.A. te doen. Toen we daar aan het opstellen waren kwamen ze op het idee dat de band die er kwam misschien wel eens zelf geen volledige P.A. set bijhad... Het was voor een goed doel en ik had nog tijd die avond dus ben ik maar terug gekomen en heb er vlug een P.A. set bijgezet.

(vandaar dus de rare combinatie van een Yamaha MG16/4 vanvoor en een Yamaha GA24/12 in de zaal. Ook de lichtsturing is om die reden dubbel uitgevoerd)

Lijstje:
    Mix:
    Yamaha GA24/12
    2* Behringer eq
    6* compressor
    1* effectje voor zang

Bij DJ en voor tapeact de volgende dag:
    1*minidisc
    1*dj set ecler mac 40i + tascam cdx-1500
    1* yamaha MG16/4

Monitors:
    2* Ak-audio 12mpro-2 600w (rmx2450)
    2* 15/1 300watt IMQ-pab345 (usa900)

Front: (+/-5kw rms)
    6* 15inch Bas (Beyma SM115-k)
    2* 10/1 hoorntopjes (Beyma)
    1* t.amp proline rack (3000+1300) + ultradrive

Licht:
    front:
    2* 500w halogeenstraler bij op de dimmer gehangen
    (de snelle oplossing om nog snel een deftig resultaat te krijgen )

tegen:
    12*par64 raylight
    4* futurelight Dj-scan 200 (msd250/2)
    trussje van 10m
    rook 1000w
    MVG,
    Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Gelukkig nauwelijks publiek?

Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Pulse
      • Oct 2001
      • 666

gelukkig zou ik niet zeggen, het klonk best goed.

Er was inderdaad weinig volk die avond. (wel nog iets meer als op de foto's lijkt, deze zijn om 21u al genomen).
      Gelukkig was het voor 2 dagen en was de 2de dag er wel redelijk veel volk.
      MVG,

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Te gek, Tegenlicht Voor de band neerzeten, en er een paar bouwspots bijhangen die dan als frontlicht dienen...

Geheel nieuwe variant van het Front Tegen Zijlicht....lol

Comment

• Pulse
          • Oct 2001
          • 666

Gooi jij een set die volledig op disco en wat tapeactjes door de dag is afgestemd eens even om op een uurtje tot een P.A. set, zonder extra budget voor het licht...

Trouwens de band is toch egaal belicht? Ik geef toe dat er properdere manier zijn maar nood breekt wet. Beter zo als 20 parren erop en dan nog niet iedereen egaal hebben.

(Als je wat foto's wil hoe ik het normaal doe, kijk dan even in het topic "Wielemie" van mij van enkele maanden geleden in het productieforum)
          Last edited by Pulse; 05-06-06, 14:50.
          MVG,

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Originally posted by Pulse
            ..... wat tapeactjes .....
            die mogen wel in t donker staan, dus....

Comment

• mac tecson
              • Feb 2006
              • 348

overdag zal het niet erg donker geweest zijn in die tent

Comment

• ronny
                • Dec 2002
                • 2138

er zijn zeker betere manieren om zoiets te doen, maar dat is nu het punt niet. Wij gaan ook geen rack adb bijhalen wanneer op locatie blijkt dat er nog een band komt die savonds pas het optreden zal doen... Dan gaan er gewoon een paar multiparren of floorspots ergens de truss in en dan moeten ze het maar bezien. Van die verrassing paketjes in de vorm van:"oja er komt nog een band straks, dat zijn we vergeten door te geven, dat is toch geen probleem voor jullie?" komen meestal op de verkeerde moment.
                De keuze van de bouwlampen is zeker niet slecht, het blijven breedstralers met wat vermogen, alleen kun je ze niet afflappen en dus ook niet echt richten, maar het is in vele gevallen nog altijd beter als het overgebleven setje parren met narrow lampen of raylights er in...

mvg
                ronny
                niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Pulse
                  • Oct 2001
                  • 666

Mooi gezegd Ronny

Hou er ook mee rekening dat het een budget-benefiet klus was. Je handtekening is ook van toepassing als ze met zoiets afkomen

niet zagen, gewoon doen!
                  MVG,

Comment

• tomv
                    • Jun 2003
                    • 331

Originally posted by ronny
                    De keuze van de bouwlampen is zeker niet slecht, het blijven breedstralers met wat vermogen, alleen kun je ze niet afflappen en dus ook niet echt richten,...
                    Op m'n werk hebben we een setje bouwlampen met flappen. Toen ik ze de eerste keer zag toch 2 keer moeten kijken. Zijn ideaal om ergens een decorstuk uit te lichten ofzo. En komen de flappen niet toe, dan maar alu-tape.

En idd, waarom moeilijk doen als makkelijk ook gaat. Denk zelfs dat er bedrijven zien die in zo'n situatie 'jammer maar helaas' zeggen.
                    Tom

Comment

• s142918
                      • Apr 2006
                      • 111

Trouwens de band is toch egaal belicht? Ik geef toe dat er properdere manier zijn maar nood breekt wet. Beter zo als 20 parren erop en dan nog niet iedereen egaal hebben.
                      Egaal... jaja... dat heeft in Belgie een andere betekenis dan?

Deze zijn van een Truckrun in Zonhoven 3 en 4 juni. Het was normaal de bedoeling enkel licht en geluid te zetten en een klein tafeltje voor een tapeact en geen P.A. te doen. Toen we daar aan het opstellen waren kwamen ze op het idee dat de band die er kwam misschien wel eens zelf geen volledige P.A. set bijhad... Het was voor een goed doel en ik had nog tijd die avond dus ben ik maar terug gekomen en heb er vlug een P.A. set bijgezet.
                      Zeg je hier nu niet zelf dat je van tevoren op de hoogte was van de acts?

Belichting gaat gewoon nergens over, klaar, ook niet achteraf met slappe excuses komen.

Comment

• Pulse
                        • Oct 2001
                        • 666

Originally posted by s142918
                        Egaal... jaja... dat heeft in Belgie een andere betekenis dan?

Zeg je hier nu niet zelf dat je van tevoren op de hoogte was van de acts?

Belichting gaat gewoon nergens over, klaar, ook niet achteraf met slappe excuses komen.
                        Voor de laatste keer, er was gewoon een disco set gehuurd. punt
                        Als je dan gaat lullen dat dit een slap excuus is...

Ik heb volgende mail gehad van de organisatie:
                        "Geachte, wij zouden graag dezelfde set als vorig jaar huren, dit keer wel voor 2 dagen omdat we zaterdags een 30+ fuif hebben. Zondag komen er wat artiesten die een minidisc nodig hebben."

(vorig jaar is er ook een band gekomen, met eigen P.A. en door de dag in volle zonlicht + een bak TL lampen)

Uit gevoel omdat het me een stuk handiger leek is er een klein P.A. tafeltje en een paar extra micro's bijgezet voor die tapeacts.

Ik kan er niet aan doen maar ik vind dit nog best een leuk resultaat voor een budget noodoplossing.

Trouwens, klein vraagje. Stel dat we het wel hadden geweten dat er s'avonds optredens zouden zijn. Hoe zou jij het licht dan zetten met hetzelfde budget? Rekening er mee houden dat een trussje tegenlicht niet zou passen omdat de tent veel te laag is op dat punt. (achteraan of boven het podium dus) Ik ben benieuwd
                        MVG,

Comment

• Pulse
                          • Oct 2001
                          • 666

Zo doe ik het normaal op P.A.'s met een beperkt budget:
                          Er zijn mooiere oplossing, maar budgettechnisch doet het z'n werk.

MVG,

Comment

• s142918
                            • Apr 2006
                            • 111

Matige voorbereiding dan. Onduidelijke mailtjes worden door mij altijd beantwoord met een telefoontje waarin ik vraag wat nu precies de bedoeling is.

Op een podium als dit had ik waarschijnlijk 2x4 gezet, multipar met MFL erin, kan op een T4. Netjes een gold lee-tje ervoor en je hebt het prima in orde. En dan natuurlijk vanaf de zijkanten steken ipv recht van voor op deze afstand. Op de foto's hierboven is het al veel beter in orde.

En qua budget: liever goed frontje en wat minder effect. Omgaan met opbouwende kritiek is ook een kunst.

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5946

Wie aan de hand van de opmerkingen durft te oordelen dat iemand matig werk levert die blaast dermate hoog van de toren dat dat schreeuwt om een stukje inzage in eigen klussen.

Tot die tijd lekker dimmen en iets genuanceerder reageren lijkt mij bijzonder op zijn plaats!
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...