Feesttent in Albergen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robert H
    • Jan 2006
    • 377

Feesttent in Albergen

Gisteravond met de band gespeeld tijdens de jaarlijkse Volksfeesten in Albergen. Hoewel wij normaal gesproken als coverband zelf een vrachtwagen vol rotzooi meeslepen, werd onze crew dit keer verwend met een kant-en-klare set. Zowel licht als geluid was aanwezig, dus hoefde alleen de backline en monitorset opgesteld te worden. Ik heb vantevoren en tijdens het optreden van inprikker (niet dubbelzinnig bedoeld) Gerard Joling een paar fotootjes gemaakt die wellicht leuk zijn om even te laten zien, vandaar dit topic:

• Robert H
    • Jan 2006
    • 377

Comment

• Robert H
      • Jan 2006
      • 377

En voor ik het vergeet: De spullen:

Geluid

- JBL Touring 8 x sub en 8 x gevlogen top
      - KS Solo Delayset
      - Midas Verona 40-8-2
      - FX rekje met Lexicon, TC, Drawmer, DBX, en meer vanzelfsprekend spul
      - Onze eigen monitorset (klik hier om dat hele verhaal te bekijken)

Licht

- Flinke stapel truss
      - 16 x Mac250 Entour
      - 4 x Mac500
      - 4 x 1,5 kW strobe
      - 4 x 2,6 kW blinder
      - 88 x Par64
      - 4 x Aircraftsetje
      - 50 x RGB Led-tube
      - 8 x Selecon Pacific
      - 8 x Fresnel
      - 2 x Fogger, 1 x hazer
      - JB Licon

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

Originally posted by Robert H
        En voor ik het vergeet: De spullen:

Geluid

- JBL Touring 8 x sub en 8 x gevlogen top
        Beetje onzinnig gevlogen. De toppen hangen toch zeker een paar centimeter boven de subs. Stapelen was zeker makkelijker geweest volgens mij. Of zie ik het verkeerd ??

Comment

• deloitte
          • Sep 2005
          • 135

dit zier er erg strak en netjes uit,
          complimenten voor het bedrijf die dat heeft uitgevoert.
          erg leuk idee met die ledtubes.
          alleen de dimmer racken lijken me onhandig.

gr bram
          voor de een z'n uitgang is voor de ander z'n ingang....

Comment

• FiëstaLj
            • Oct 2000
            • 2068

Ik zie op een van de foto's een behringer meet microfoon en een m-audio usb geluidsinterface. Werd hier een smaart achtig programma gebruikt om te meten ??
            Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Robert H
              • Jan 2006
              • 377

Originally posted by Funmaker
              alleen die stroombakjes zijn absoluut niet mijn favoriet type omdat die stekkers nog al makkelijker af kunnen breken...
              Doe jij nu je nickname eer aan of maak jij het écht regelmatig mee dat stekkers afbreken? Ik snap even niet waar je 't over hebt... Toch niet die foto van die twee paddestoelen met 32 en 63A stekkers?

Originally posted by MarkRombouts
              Beetje onzinnig gevlogen.
              Even vooropgesteld: Ik had niks met de uitvoering van de produktie te maken (ik stond óp het podium), dus heb ik me met o.a. die keuze niet bezig hoeven houden. Mijn eerste gedachte was ook: "Waarom vliegen ze die hele handel? De onderkant van dat bosje speakers raakt zowat de subs". Nu moet je wel weten dat die toppen een ton wegen en die hele groundsupport er tóch in ging. Tja, wat is er dan op tegen dat je het spul in de takels gooit. Scheelt je 8 toppen tillen. Ten tweede viel me gelijk al op dat die subs abnormaal klein zijn. Je zou zulke kasten eerder achter een gitarist verwachten dan onder een PA, vooral de diepte van die dingen was erg merkwaardig. Onze eigen subs zijn een dikke meter diep, maar ik denk dat deze niet veel dieper dan een 60 cm. waren...

Originally posted by FiëstaLj
              Ik zie op een van de foto's een behringer meet microfoon en een m-audio usb geluidsinterface. Werd hier een smaart achtig programma gebruikt om te meten ??
              U gaat door voor de wasdroger!!! Inderdaad een meetmicrofoontje via die M-audio naar een laptopje met Smaart. Altijd leuk, dat - voor het publiek - onbegrijpelijke geknipper op een schermpje. Wij hadden trouwens de Smaart-referentielijn uit de zaaltafel getrokken, aangezien we twee van de vier matrixuitgangen nodig hadden voor een video-opname. Die andere twee gingen naar de delay. Uiteindelijk hadden we dus alleen maar de weergave van die microfoon. Ik weet niet of onze technicus er nog iets mee heeft gedaan, maar de laptop heeft er verder de hele avond gestaan...

Originally posted by TLAproductions
              wat was het budget voor deze show ?
              Helaas, ik ben slechts muzikant. Geen idee wat ze hier voor moesten neertellen. Het is een vierdaagse produktie met ook optredens van nationale "beroemdheden". De totale line-up bestond uit Bad Candy, IsOokSchitterend, Gerard Joling, Henk Westbroek en wij. Er moest dus wel een deftig setje staan, aangezien er ook complete bands werden versterkt. Er stond dus ook nog een hele microfoon- en monitorinstallatie aan de zijkant (via een 32-8 Verona en een hele zwik wedges...)
              Last edited by Robert H; 04-06-06, 19:06.

Comment

• Watt Xtra
                • Oct 2004
                • 1119

he robert, ook mooi om op zo'n podium te mogen spelen. was die delay echt nodig? tent lijkt mij een 50-60 meter diep? 1500 mensen? Jullie crew heeft nu natuurlijk ideeen opgedaan en komen over twee weken ook met een spectaculaire opstelling hier in Zieuwent?? Wil wel helpen bouwen!! Probeer de tentuitbater eens gek te maken!

to funmaker: daar ga je ook niet op staan, was het mijn paddestoel had ik die persoon er af geschopt, kijken wie dan wat heeft gebroken! kom op zeg, na zoiets mee hebben gemaakt trek jij zo'n conclusie?? en het was onder jouw leiding? doe je toch iets verkeerd.
                JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Robert H
                  • Jan 2006
                  • 377

Originally posted by Watt Xtra
                  he robert, ook mooi om op zo'n podium te mogen spelen. was die delay echt nodig? tent lijkt mij een 50-60 meter diep? 1500 mensen? Jullie crew heeft nu natuurlijk ideeen opgedaan en komen over twee weken ook met een spectaculaire opstelling hier in Zieuwent?? Wil wel helpen bouwen!! Probeer de tentuitbater eens gek te maken!
                  Ha die Jorrit,

Delays in dit soort kleine tenten - er waren 1700 man binnen - zijn in principe niet gebruikelijk, tenzij er "concerten" op het programma staan. Je weet waarschijnlijk uit ervaring wel dat het publiek in jullie regio een enorme bak herrie kan maken in zo'n tent. Wanneer je dure kaartjes (> EUR 10,00) verkoopt voor bijv. Henk Westbroek, ben je het als organisatie in mijn ogen verplicht om in elke hoek van de tent voldoende geluid te hebben, ook achterin. Wij waren de enige coverband tijdens dit weekend, voor de rest speelden er alleen concert-acts, vandaar die delay.

Tijdens de kermissen in de Achterhoek is dit een ander verhaal; Hier spelen veelal coverbands en is de entreeprijs ook aanzienlijk lager. Hier zie je dan ook heel duidelijk dat de mensen achterin de tent daar bewúst gaan staan. Om "rustig" te kunnen praten met een pilsje erbij of om even vijf minuten bij te komen van het hossen op de eerste rij. Tijdens dit soort feestjes zetten wij dan ook nooit delay-setjes neer, hoewel het geluidstechnisch wel vereist is. Wanneer er echter tape-actjes langskomen, dan doen we het wel. Simpelweg omdat het dan meer een concert-sfeertje heeft.

Oh, en wat die spectaculaire opstelling in Zieuwent betreft moet ik je teleurstellen. Helaas spelen we dit jaar alleen 's middags en zit er geen donkere theaterkap op die tent. We hebben er daarom voor gekozen om er een eenvoudige rock&roll show in te gooien. Gewoon een frontje en een bult parren achterop, de zon schijnt immers gewoon dwars door dat dak heen. Het gaat toch vooral om een lekker feestje en dat gaat zeker lukken!

@Funmaker: Ik heb jouw commentaar uitvoerig besproken met onze crew en vanwege die verrassende eye-opener hebben we inmiddels vergaande maatregelen getroffen om vergelijkbare situaties te voorkomen:

- De crew let voortaan extra op wat ze met hun voed doen. Ze zijn zich er nu extra van bewust dat zo'n voed een hoop schade kan toebrengen, vooral als je hem op een paddestoel laat vallen. We zitten tenslotte niet te wachten op afbrekende 32A-stekkers.

- We nemen geen truss meer mee, want als je 's winters bij het uitladen per ongeluk aan een truss likt, blijf je er met je tong aan hangen. Levensgevaarlijk!

- Alle moving heads blijven vanaf nu ook thuis. Afgelopen zaterdag kwamen we er tot onze schrik achter dat die dingen behoorlijk snel ronddraaien. Je zal er maar per ongeluk eentje tegen je hoofd krijgen!

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Leuk klusje, dus... Zelfs de Alberger Bokke hebben toch iets geleerd van het verleden...

Ooit was ik er te gast, en stond er een bandje met alleen 2 topkastjes... Verder was die avond om 10 uur het bier al op.

Vandaaaaaar dat ze nou iets dieper in de buidel tasten om het spul deftig neer te zetten......

Comment

• Watt Xtra
                      • Oct 2004
                      • 1119

[quote=Robert H

Oh, en wat die spectaculaire opstelling in Zieuwent betreft moet ik je teleurstellen. Helaas spelen we dit jaar alleen 's middags en zit er geen donkere theaterkap op die tent. We hebben er daarom voor gekozen om er een eenvoudige rock&roll show in te gooien. Gewoon een frontje en een bult parren achterop, de zon schijnt immers gewoon dwars door dat dak heen. Het gaat toch vooral om een lekker feestje en dat gaat zeker lukken! quote]

haha oke was ook ironisch bedoelt!! Wat betreft de entree, hiero kunnen ze er ook wat van hoor, wij gaan dit jaar geloof ik 7,50 pp betalen om binnen te mogen komen. Dus dat men jullie alleen smiddags hebben geboekt is nog steeds een raadsel. Maar we gaan er zeker een feestje van maken, zullen we een paar foto's posten in het "onzin" forum!! Met als kopje zo bouw je een feestje, en dan gaat het niet om de techniek!!

JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• ronny
                        • Dec 2002
                        • 2138

jaja stroom het is me wat(t), laten we er de spanning maar in houden zeker...

Zeker een geslaagde productie als ik het zo bekijk. Mooi ingericht podium. Die ledtubes vind ik echt geslaagd op die manier, het is weer eens wat anders. Licht vind ik ook netjes, ben dan wel geen licht kenner, maar het ziet er zeker netjes uit!

Jbl mpx versterkers, die kom je niet veel tegen. Lekker zwaar , maargoed ze gaan ook zo lekker!!

Die delaystack. Ik kan de keuze wel begrijpen, nu hoef je het vanvoor namelijk niet zo hard te zetten. Dat is gewoon aangenamer voor iedereen.

Toppen vliegen is nog altijd minder vermoeiend als ze 2 of 3 hoog stapelen.Oke, het gaat misschien niet zo snel... Door ieder weekend met kf850 te werken leer je dat wel

mvg
                        ronny
                        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Robert H
                          • Jan 2006
                          • 377

Originally posted by MacGyverSounds
                          Volgens mij heb je er een stuk of 20 paddo's opgegeten...
                          Helemaal de weg kwijt :-)
                          Gelukkig bestaan er voor dat soort mensen weer andere paddestoelen ;-)

Comment

• beyma
                            • Oct 2002
                            • 1614

Heel toevallig heb ik -lang geleden- bij het bedrijf dat die paddestoelen maakt gewerkt (Bos Electro) , je moet van goede huize komen om die naar de kl%te te krijgen !!

We hebben kasten terug gekregen waar een dragline overheen was gereden, en zelfs die was nog te redden, dus ik denk dat je in de war bent met de goedkope versie van die paddestoelen , namenlijk die van polyester (en die worden niet bij Bos gemaakt!)
                            Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5946

Goed, Geneuzel van ene Funkmaster verwijderd: Niets te melden, vooral niet reageren!
                              Aan de anderen het vriendelijke verzoek dit soort onzin te negeren, modje komt vanzelf langs...maar bezoekt ook wel eens een festivalletje en dan ga ik echt niet interpret aanslingeren!

nette belichting trouwens!
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...