Originally posted by LJ Bert
Enterrock 2006
Collapse
X
-
Nee, alle aansluitingen aan 1 kant, dat lijkt me logisch, maar je hebt nu aan 2 kanten bedieningselementen en dat is lastig. Die zou ik dus ook allemaal aan 1 kant houden, dus voorkant bediening en achterkant kabels.Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp). -
Strakke show! Mooie klus
Vette boksuh meneer
[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]Comment
-
Zo vaak moet je nu ook weer niet aan de instellingen van de dimmers komen adres zetten en soms een ander type belasting kiezen .dat is meestal maar 1 keer per job dus kan er wel mee leven :dOriginally posted by kokkieNee, alle aansluitingen aan 1 kant, dat lijkt me logisch, maar je hebt nu aan 2 kanten bedieningselementen en dat is lastig. Die zou ik dus ook allemaal aan 1 kant houden, dus voorkant bediening en achterkant kabels.hehe wat een gedoeComment
-
Ik vind persoonlijk het conventioneel een beetje flauw gesteld, niet echt heel erg origineel. Daarentegen de plaatjes zien er prima uit... Ik ben het wel met "AJB" (alsjeblieft wat?) eens dat de filmpjes minder zijn. Een beetje stijlloos kleurenpanorama, had stukken beter gekund mijn gedacht, zeker met die apparatuur.Comment
-
Leuke setup bert ! leuke acl's , pars lekker strak gericht en die kryptons geven toch een patat licht he .
Ik heb spijtig genoeg maar heel even je werk kunnen bewonderen, de plicht riep in de technohall .
ik zou zeggen , keep up the good work !Comment
-
Een vraag; hebben jullie de dimmerracks zelf gebouwd?
Zoja, waar hebben jullie dan jullie 19" paneeltjes laten drukken?
(L1, L2, L3, BLOCK1, belijning).MEEO Audio Licht Rigging,
Mark van der Werff
GroningenComment
-
De load-berekening in de Q-Rig is afhankelijk van aantal kasten, en het zwaartepunt van de comlete rig.
Speel maar eens wat met hoeken, en zie de load-berekening veranderen...
Nu net had ik met 15 Q1's eerst 141% van de max load, en bij een 2de berekening 72%
Ik ken de hoeken niet die daar gebruikt werden, en weet dus ook niet wat de effectieve load-berekening gaat geweest zijn.Comment
-
je mag in totaal 20 Q1 onder elkaar vliegen. dus daar geen probleem. de Q1 was berekend op 70 of 80 meter meende ik...... Ben er van overtuigd dat we onder de maximale belasting zaten anders zouden we het nooit hangen.....Originally posted by marantaMooie plaatjes bert, wat ik me wel afvraag na het zien van de Q1 rigs, hoe lang was de zaal? zeker gezien de hoek waaronder de rigs hangen,en 15 Q1 per kant is 111% van de maximale belasting volgens Q-rig??.hehe wat een gedoeComment
-
voordeel van power en camlock is dat je er meer vermogen door heen kan sturen omdat het dikker kan zijn dan een 125Aer, wij hebben ze in de 50, 70 en 90mm2 versie. en ja, dat worden behoorlijk zware kabelstjes....Originally posted by LJ BertToch wel.
Heideroosjes was de enige band die een operator bijhadden. vandaar dat ik op dat moment tijd had om een filmpje te maken
De juiste reden voor powerlock weet ik niet maar zal warschijnlijk zijn omdat dit mooi te verdelen is over de breedte van het rack en niet zo hoog is met ene 125 amp stekker zou dit heel anders zijn.
Zit nog 6 keer vaste spanning op 16amp 240V (3x via patch, 3 maar met stekker)
Wordt tegen woordig door alle grote bredrijven al gebruikt.... Voor de tour van anouk, is alleen voor het licht wat met haar meekomt een 200A camlock aan gevraagd, en zover ik weet gaat cee niet verder dan de 125A toch?The choices we make, not the chances we take, determine our destinyComment
-
Maar op de racken die met Anouk meekomen zitten Cam- of Powerlock IN- en UITgangen. Dus dan kom je met 1 Voeding aan en die lus je door op meerdere racken.Originally posted by smmeijvoordeel van power en camlock is dat je er meer vermogen door heen kan sturen omdat het dikker kan zijn dan een 125Aer, wij hebben ze in de 50, 70 en 90mm2 versie. en ja, dat worden behoorlijk zware kabelstjes....
Wordt tegen woordig door alle grote bredrijven al gebruikt.... Voor de tour van anouk, is alleen voor het licht wat met haar meekomt een 200A camlock aan gevraagd, en zover ik weet gaat cee niet verder dan de 125A toch?
De racken die op deze foto's afgebeeld zijn hebben alleen maar ingangen en zijn 72kW. Dat is ruim voldoende, zoals al eerder gezegd, voor een CEE 125A en door het ontbreken van de Powerlock uit zijn er mijns inziens geen voordelen meer aan.
- Kosten van powerlock aansluitingen op de dimmer zijn hoger dan 125A CEE.
- Je moet bij iedere dimmer een verloopje maken naar 125A.
- Je moet altijd een extra stroomverdeling meenemen/aanvragen als je
meer dan 2 racken hebt.Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).Comment
-
Ik had al diverse berekeningen met q-rig gemaakt voordat ik de vraag stelde, ik zat zelf meer boven de 100% W.L.L. dan eronder, vandaar de vraag over de afmetingen.Originally posted by lifesoundDe load-berekening in de Q-Rig is afhankelijk van aantal kasten, en het zwaartepunt van de comlete rig.
Speel maar eens wat met hoeken, en zie de load-berekening veranderen...
Nu net had ik met 15 Q1's eerst 141% van de max load, en bij een 2de berekening 72%
Ik ken de hoeken niet die daar gebruikt werden, en weet dus ook niet wat de effectieve load-berekening gaat geweest zijn.
De 72% die jij noemt is alleen te realiseren als de rig bijna loodrecht hangt en het publiek op 10 meter hoogte staat.
Ik ben trouwens benieuwd of er een tribune of verhoging was achter in de zaal, dit zou al veel verklaren.
Misschien kan Bert nog aan de gegevens van deze klus komen?, zijn we er helamaal uit.Last edited by maranta; 09-04-06, 13:05.Tel wat je hebt, niet wat je mistComment
-
Je moet er rekening mee houden dat dit rig helemaal niet zo hoog hangt, ik schat de frame height op maximaal 9 meter (misschien zelfs wel lager), waardoor je niet veel grote hoeken hoeft te maken..Originally posted by marantaIk had al diverse berekeningen met q-rig gemaakt voordat ik de vraag stelde, ik zat zelf meer boven de 100% W.L.L. dan eronder, vandaar de vraag over de afmetingen.
De 72% die jij noemt is alleen te realiseren als de rig bijna loodrecht hangt en het publiek op 10 meter hoogte staat.
Ik ben trouwens benieuwd of er een tribune of verhoging was achter in de zaal, dit zou al veel verklaren.
Misschien kan Bert nog aan de gegevens van deze klus komen?, zijn we er helamaal uit.
Ik kom met een zaal van 70 meter diep op 96% van de load limit, en dan zijn zelfs de eerste meters voor het podium goed gedekt.
@ Bert: Was het niet handiger om het Q1 aan 2 takels naast elkaar te hangen? Dat scheelt je weer een hoop gedoe met stuurtouwtjes enz..Goed plan! ...doen we niet!Comment
-
Ik heb de foto's nog eens nauwkeurig bekeken en ik denk dat jij het beter hebt ingeschat, de berekening ziet er dan inderdaad een stuk reeeler uit.Originally posted by BarthezJe moet er rekening mee houden dat dit rig helemaal niet zo hoog hangt, ik schat de frame height op maximaal 9 meter (misschien zelfs wel lager), waardoor je niet veel grote hoeken hoeft te maken..
Tel wat je hebt, niet wat je mistComment

Comment