Kerstconcert gospelkoor `Spirit` 2005

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PeTAR
    • Jul 2005
    • 151

Kerstconcert gospelkoor `Spirit` 2005

Zoals al besproken in deze topic: http://forum.licht-geluid.nl/forum/t...TOPIC_ID=15826

Het concert is geweest en hierbij enkele foto's:

En een kort filmpje (7 sec) van het concert om even een indruk te krijgen. http://peter.intheweb.nl/licht-geluid/MOV04386.MPG

Lijstje:

Mixer: Studiomaster Triology 166
    Effect: Alesis (type ontschoten)
    Limiter: Berhringer MDX2600

Mic's:
    1x Crown PZM185 (overhead)
    1x AKG C1000S
    1x AKG type onbekend bij mij
    2x Crown (type onbekend)
    1x Sennheiser Evolution 900 serie
    2x Shure SM58

Monitor:
    General music (Combo monitor)
    1 set BELL (Koor monitor)

Boxen
    2x HK F.A.S.T. 300 + extra Sub uit de HK Actor serie

[u]Licht</u>
    6x Colorchancers
    12 par 56
    1 scan als 'volgspot'
    4 PC'tjes
    2 profielen
    2x witte lichtslang voor markering trap van het podium
    Verschillende kerstverlichting
    2x Behringer lichttafel

Mijn rol tijdens deze productie was het opbouwen en het opnemen van het concert. Dit heb ik gedaan met Cool Edit Pro met twee tracks. Deze worden straks gebruikt om een CDtje te maken voor het koor zelf.

Komt u met uwe commentaar...
  • Ahmed Al Dayri
    • Oct 2005
    • 354

Leuk gedaan met de kerstboom verlichting om en om inschakelen.

Welke collorchangers heb je gebruikt?

Comment

• Studio Moved
      • Dec 2004
      • 75

proper gewerkt! mooi resultaat

as usual: materiaallijstje?

grtz

Studio Moved

Comment

• PeTAR
        • Jul 2005
        • 151

Lijstje verwerkt in openingspost, mijn excussus moest het even bije lkaar zoeken.

Welke colorchancers er precies gebruikt zijn weet ik niet, dat moet ik nog even navragen.

Comment

• driesmees
          • Apr 2003
          • 1076

Netjes,
          ik zou juist de colorchasers wat dichter tegen het doek gezet hebben, zodat de lichtvlek het hele doek inneemt, maar nu is het ook wel mooi... (Kan je eens het merk + type colorchaser zeggen?)
          [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Neek
            • Dec 2005
            • 2

Merk en type colorchangers is onbekend. Ik heb ze een keer gekocht onder de noemer 'martin colors', maar er is geen stikker met een type aanduiding te vinden. Ik zie ze wel vaker op PA markten e.d.
            Hieronder ff een foto:

Spec's
            24V 250W ELC lamp
            2 DMX kanalen: kleurwiel en lamp aan/uit

Om me nog ff voor te stellen: Ik ben Gertjan de 'lichtjongen' uit de vorige topics.

&lt;edit: Is er misschien iemand die meer weet over bovenstaande colorchanger?&gt;

Comment

• stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

hoe beviel de scan als volgspot?[]
              exit night into LIGHT

Comment

• Neek
                • Dec 2005
                • 2

citaat:Geplaatst door stekelvarke

hoe beviel de scan als volgspot?[]
                Beviel goed. Ze zijn er niet altijd voor bedoelt, maar ik gebruik hem/haar in dit geval om een persoon die een solo zingt of de presentator, die dan voor het podium komt te staan uit te lichten. Doordat die mensen niet op 1 vast punt staan is zo'n scanner erg handig. Scheelt extra lading frontlicht.

Het betreft trouens een simpel Chauvet scannertje met een pan, tilt, gobo/kleur en lamp aan/stobe dmx kanaal (totaal dus 4) die ik voor dit soort gelegenheden leen. Voor een drive in of disco zou ik ze niet zo snel gebruiken. Zelf ben ik aan het sparen voor wat grotere types.

Comment

• SpaceyDeeJ
                  • Sep 2001
                  • 876

Ja,

zeker leuk gedaan, colorchangers hadden misschien wat dichter naar elkaar gemogen, maar dit staat ook zeker niet verkeerd. Je loopje van kerstbomen doet me denken aan een filmpje wat recent in de Lounge gepost werd.. wel humor !

Je schrijft in je materiaal lijstje dat je 12 par 56, 4 pc's, 2 profielen en een scan hebt gebruikt.

Ik zie op de foto's maar 8 par 56's waar zijn de anderen gebleven en hoe heb je het front aangelicht ? gevlogen of statief ?
                  cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• Keen
                    • Dec 2005
                    • 1

citaat:Geplaatst door SpaceyDeeJ

Ja,

zeker leuk gedaan, colorchangers hadden misschien wat dichter naar elkaar gemogen, maar dit staat ook zeker niet verkeerd. Je loopje van kerstbomen doet me denken aan een filmpje wat recent in de Lounge gepost werd.. wel humor !

Je schrijft in je materiaal lijstje dat je 12 par 56, 4 pc's, 2 profielen en een scan hebt gebruikt.

Ik zie op de foto's maar 8 par 56's waar zijn de anderen gebleven en hoe heb je het front aangelicht ? gevlogen of statief ?
                    Colorchangers dichterbij elkaar leek mij te druk. Lenstechnisch gezien stonden de bundels op z'n breedst. Het frontlicht hing aan een statief tussen het publiek bij een pilaar van de kerk (vanaf de foto een stuk naar rechts gezien), 2x pc op koor, 1 profiel op combo en 1 pc op die ster die je op de foto's ziet hangen. De overige pc (koor) en profiel (combo) stonden op statief op het balkon van de kerk, vanaf de foto gezien linksachter. De pc's en profielen zijn allen 500W.

Comment

• LJ_jacob
                      • Aug 2003
                      • 293

ziet er goed uit
                      Had alleen het witte achterdoek niet wat strakker gekund? het hangt natuurlijk wel wat moeilijk maar zo zie je die plooien zo erg...
                      mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• PeTAR
                        • Jul 2005
                        • 151

Dat doek, tja... als je een strijkijzer bij je hebt had ik het misschien gedaan... maar vanuit het publiek gezien waren de plooien bijna niet zichtbaar.

Ik zelf en anderen hebben ons hier niet aangestoord.

Misschien kan iemand mij wel vertellen of een geimpregneerd doek na het wassen nog steeds geimpregneerd is?

We hebben verder alleen maar positieve geluiden gehoord en dat mijzelf erg goed.

Comment

• Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

citaat:Geplaatst door PeTAR

Misschien kan iemand mij wel vertellen of een geimpregneerd doek na het wassen nog steeds geimpregneerd is?
                          Nee... opnieuw (laten) doen.

Comment

• vasco
                            • Oct 2003
                            • 2567

Dit is iemand die iets doet met het gegeven commentaar op dit forum.

Je bent lekker aan het groeien sinds jou eerste topic en moet je zeggen dat dit er mooi uitziet. Blijft natuurlijk hannessen met die statieven voor je microfoons maar bij een koor is dat natuurlijk niet zo storend als bij een kindermusical.

Verder misschien een strijkboutje voortaan mee in je uitrusting voor het doek. Als ik de 1e foto uit de zaal bekijk zie ik toch echt wel de kreukels zitten. Blijven natuurlijke altijd wel punten ter verbetering aan te wijzen.

Vooral een compliment dat je niet weer het risico hebt genomen van een truss vol licht de lucht in boven een koor maar gewoon stabiel op statieven gezet hebt. En een lichtslang lekker strak langs de trap ziet er dan weer wel netjes uit, normaal liever kwijt dan rijk die slangen.

Comment

• PeTAR
                              • Jul 2005
                              • 151

Dank je voor je commentaar.

Wat betreft die lichtslang komt het op de foto niet zo eruit als in het echt, het gaf een mooie gezicht i.c.m. met de kerstbomen op de hoeken.

Ik ben blij met het behaalde resultaat en ik geloof dat Neek dat ook wel is...
                              We hadden deze keer meer opzet tijd.

Het geluid is donderdag al opgezet en het licht is een dag later opgezet. Dit gaf veel minder druk dan tijdens het vorige concert en was het een stuk beter te overzien.
                              Tevens was de beheerder van deze kerk een stuk relaxter. Wel strikt wat betreft veiligheid, maar staat niet de gehele tijd op je vingers te kijken wat je doet. En dat kan ik waarderen

Comment

Working...