Clouseau in 't lang

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mower
    • Dec 2005
    • 4

Clouseau in 't lang

Hello, ik volg dit forum al enkele maanden en hoopte dat er nu al wel een clouseau onderwerp op zou staan :-)

Zitten er hier op het forum mensen die aan de productie hebben meegewerkt? Foto's ? Ik was er vrijdag en was alvast onder de indruk. Vooral de rijdende podiums lijken mij een sterk staaltje. Iemand daar wat meer info over? Hoe werken ze? Zijn ze speciaal gemaakt voor deze productie? Hoe worden ze bestuurt?
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

Ik heb nog niet de kans gehad om te gaan kijken, maar heb wel reeds enkele productietekeningen gezien.
    Hoop deze maand ergens tijd te hebben om toch eens binnen te springen in het sportpaleis.

Luc heeft dus weer een knap staaltje neergezet en Dimi zal er het beste uithalen

Nu ja, zoals alle andere clouseau-shows in het verleden is ook dit weer een trendsetter op het gebied van podia/licht en zelfs geluid.
    Er worden tijdens deze shows heel wat nieuwe technieken en andere design-inzichten toegepast door het PWL-team.
    Clouseau blijft een prestige-project wat betreft design en techniek en dat zullen ze zo nog wel een tijdje blijven.

Verder kan Joeri (puin) hier misschien het 1 en ander toelichten, hij is actief op het forum en systec tijdens de shows.

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• berolios
      • Sep 2005
      • 1538

Wat betreft het geluid is het zelfs een wereldprimeur. Alles gaat namelijk draadloos over CobraNet (4,7 GHz geloof ik). Ik ga ook proberen een deze dagen eens een kijkje te gaan nemen, ik hoor van collega's dat het erg vooruitstrevend moet zijn inderdaad. Ben eens benieuwd.....
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Johan
        • Sep 2000
        • 23

Ik ben vrijdag geweest en technisch was het gewoon schitterend.

Er wordt gewerkt met 5 platvormen met de vaste instrumenten (Piano, Keyboards, Percussie, Drums, Blazers). De gitaristen, bassist en Koen Wauters lopen ‘vrij’ rond.

Echt fascinerend hoe de platvormen constant over het podium rondrijden en figuren maaken. De platvormen zijn langs de zijkanten voorzien van meerkleuren LEDstrips die hun bewegingen visueel benadrukken. Ieder platvorm heeft een antenne (zodat ze een beetje op een botsautootje lijken) in plaats van een audiomultikabel.

Het podium zelf is volledig met 1000-den Barco LED-tegels opgebouwd. Er hangt een onvoorstelbare massa VL’s en nu ook die Syncolite’s (5000W Xenon, ik zie nog vlekken op m’n netvlies). Er was totaal geen conventioneel licht, zelf niet één parretje.

Klank is opvallend vernieuwend. Er hangen een 10-tal line-arrays, elk voor een stuk van de tribunes. Ze zitten verstopt in de kokervormige projectiedoeken. Dus geen HLA meer voor de tribunes, overal Adamson. Ik heb in het Sportpaleis nog nooit zo een degelijke sound gehoord, echt goed.

Spijtig dat er technisch een en ander foutgelopen is met de klank, waardoor de klank gedurende de hele show constant wegviel waar wij zaten. En ook op andere plaatsen. Eigenlijk onbegrijpelijk dat de show gewoon doorgaat als een groot deel van het publiek niets hoort. Dit moet toch op te lossen zijn ??? Gevolg is nu een hele hoop kwade fans… (kijk maar een op het forum op www.clouseau.be draadje over het concert van 2 december)

Al bij al heeft dit mijn positieve indruk over het technische van de show niet vergalt. Echt knap!

Comment

• rekal
          • Jul 2003
          • 62

normaal moest ik opbouw / afbraak en volgspot doen
          heb wel een paar dagen voordien stars on ice ook in het sportpalijs de opbouw en afbraak gedaan ( met firma Cando ).

ik had mijn eigen fuifje op 2dec en kon daarom de eerste show of repetities niet spotten. ,jammer maar helaas moest ik daarom de gehele tour cancelen.

mss een lijstje van stars on ice voor de geintreseerde onder ons: http://www.rekal.be/FOTOS/sos/Pics%2...5/untitled.htm
          Waarom niet ?

Comment

• PeTAR
            • Jul 2005
            • 151

De preciese details over het voorval met het geluid Nu ben ik nog benieuwd naar de foto's...

Comment

• lj djcenter
              • Jul 2003
              • 148

Ik ben zaterdag geweest naar clouseau int lang en vond het werkelijk top. Geen problemen met de klank ofzo. En idd die Syncrolite’s waren ferme lichbakken wa een licht dat daar uit komt. Twas idd weer een revolutie op podium techniek en idd nog nooit zo'n goede klank gehoord was toch beter of verleden jaar ofwel waren de plaatsen slechter... In ieder geval ben ik volgend jaar terug van de partij. Kvraag mij gewoon af wat zo'n productie dag zou kosten in zijn geheel.

greetz tom
              Maak daje mee u klikken en klakken van die truss zijt

Comment

• avo-dave
                • Sep 2005
                • 26

ja syncrolite geeft echt wel veeel licht.. zo'n 10000W denk ik ongeveer..zo eentje geeft licht aan oppervlakte van (b+h)2.5m op 12 m

Comment

• axs
                  Moderator
                  • Jun 2002
                  • 2687

citaat:Geplaatst door avo-dave

ja syncrolite geeft echt wel veeel licht.. zo'n 10000W denk ik ongeveer..zo eentje geeft licht aan oppervlakte van (b+h)2.5m op 12 m
                  De B52's hebben een 5000W Xenonlamp.
                  Dingen gaan blijkbaar momenteel goed in benelux geloof ik. Goede sales aan het werk [8D]
                  Flashlight NL heeft er ook enkele gekocht nl.
                  If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• GielisHJ
                    • Nov 2003
                    • 24

Dat probleem met het geluid was niet zo simpel op te lossen. Is een lang verhaal. Lag uiteindelijk aan een fp6400 -> spanning op signaal massa enzz..

groeten,

hj

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

Foto's staan in de galerij op clouseau.be. Nette show, maar dat was ook te verwachten. Jammer van de problemen maar zo worden we als techniek maar weer op de vingers getikt. Fatsoenlijk tijdens de show kunnen troubleshooten is ook een vak, hoewel een oplossing misschien niet altijd voorradig is (zeker niet wanneer alles hoog boven je in het dak hangt).

Comment

• Poelmans
                        • Feb 2004
                        • 804

Ach, er kunnen zoveel niet voor de hand liggende dingen mislopen. Het enige wat je kan doen is hopen dat het niet meer gebeurt, en wanneer dat wel gebeurt herinneren wat je vorige keer mis deed (of beter, wat je vorige keer deed om het te verhelpen)

Zegeuh, maar ligt dat aan mij, of is hier een projector dood?

Voor de rest ziet het er op de fotos allemaal goed uit, puik werk

Comment

• puin
                          • May 2005
                          • 22

Er hangen :
                          - 90 VL2's
                          - 192 VL5en
                          - 32 2500 spots
                          - 20 BL6c's
                          - 10 syncrolites
                          - 16 DL1 (dus geen echte projectors)
                          - 144 colorkinetics
                          - 10 pandora's boxen
                          - 30 atomic's
                          - 200 DWE's
                          - 12 volgspots
                          De hele dimmercity staat 20m hoog boven het podium en alles is resetten, starten, testen door tussenkomst van 8 ELC lan nodes.
                          Hele show loopt op 24 DMX lijnen

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

citaat:Geplaatst door PeTAR

De preciese details over het voorval met het geluid Nu ben ik nog benieuwd naar de foto's...
                            ach, dat gebeurde ook bij The Wall in Berlijn, kan de beste gebeuren..

Comment

• BlueConfig
                              • Aug 2005
                              • 138

citaat:Er hangen :
                              - 90 VL2's
                              - 192 VL5en
                              - 32 2500 spots
                              - 20 BL6c's
                              - 10 syncrolites
                              - 16 DL1 (dus geen echte projectors)
                              - 144 colorkinetics
                              - 10 pandora's boxen
                              - 30 atomic's
                              - 200 DWE's
                              - 12 volgspots
                              De hele dimmercity staat 20m hoog boven het podium en alles is resetten, starten, testen door tussenkomst van 8 ELC lan nodes.
                              Die BL6c wat is dit juist?

De DL1's, zijn die in het bezit van EML? Werd er vanbuiten de kokers geprocjecteerd? En hoeveel DL1 per koker?
                              De ELC lan nodes wordt dit al veel toegepast?
                              Greets,
                              BLue CoNFiG

Comment

Working...