Eurosong for Kids

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

Ik dacht dat de heads aan de Verticale LED's VL-6en waren. Ik kan me vergissen, want zo heel veel heb ik er niet van gezien. Misschien kan axs uitsluitsel geven?
    exit night into LIGHT

Comment

• tt_1988
      • Nov 2005
      • 14

citaat:Geplaatst door MEEO Licht en Geluid

Martin Mac 2000 wash dacht ik. (13000 euro nieuw per stuk)

Voor de rest: Er bij zijn kan natuurlijk altijd. (Zo ben ik ook begonnen)
      Zorg gewoon dat je veel lol hebt in het vak.

Greetz,
      Mark
      Hmm, ja maar ik denk dat je dan spreekt over er bij zijn in het publiek. Ik zou bijvoorbeeld best wel een kijkje willen nemen bij de opbouw van zoeits.

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

citaat:Geplaatst door stekelvarke

Ik dacht dat de heads aan de Verticale LED's VL-6en waren. Ik kan me vergissen, want zo heel veel heb ik er niet van gezien. Misschien kan axs uitsluitsel geven?
        Naast de 'frieten' (zoals die lange ledpanelen wel eens genoemd werden) hingen idd VL6-en.
        Verder VL2500, VL3K en stagezooms.
        MAC2000 aan de zijkanten voor het uitlichten van de dakconstructie
        en nog enkele Syncrolites SX.
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• tt_1988
          • Nov 2005
          • 14

citaat:
          Naast de 'frieten' (zoals die lange ledpanelen wel eens genoemd werden) hingen idd VL6-en.
          Komen er nog meer foto's online? Of heb je alles erop gezet wat je had?

Comment

• freak niels
            • Jul 2005
            • 32

citaat:Geplaatst door LJ Bert

citaat:Geplaatst door tuurKE

citaat:Geplaatst door dj_janneke

ik ben er geweest.
            aleen geluid was niet zo optimaal
            beetje te stil en veel bass.
            greetz
            jan
            Heb ik wel eens meer gehoord bij D&B. Zeker als het hard moet gaan. Hangt natuurlijk ook een beetje af van waar je zit in zo'n grote hal. Sportpaleis heeft hetzelfde probleem.

greetz Tuur
            Dathet geluid niet hard stond is heel normaal. het is zoals Jo zei een live uitzending dus het mocht niet hard gaan.
            Maar juist genoeg dat het hoorbaar was. Een ander ding is dat de PA minimum 12 meter hoog moest hangen (onderkant PA) daardoor was het al gene gemakkelijke opgave.
            Maar is het geluid van de live opanames dan niet gewoon ingeprikt op de mengtafel? Dan kun je toch wel harder gaan lijkt mij. Ik zie dat vaker bij bepaalde live uitzendingen dat het geluid slecht is (bij Eurosong for Kids was dat echter niet zo) en dan vraag ik mij altijd af waarom ze niet inprikken op de mengtafel en eventueel voor de geluiden uit het publiek zoals geklap een paar extra microfoons neerzetten.

Ik vond het trouwens een erg mooie show, maar de led schermen kwamen op de televisie soms toch wat druk over.

Comment

• axs
              Moderator
              • Jun 2002
              • 2687

citaat:Geplaatst door tt_1988

citaat:
              Komen er nog meer foto's online? Of heb je alles erop gezet wat je had?
              Heb nog wel wat foto's, maar om die allemaal online te zetten heeft in mijn ogen weinig zin.
              Ik heb de interessantse reeds online geplaatst.
              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

citaat:Geplaatst door freak niels
                Maar is het geluid van de live opanames dan niet gewoon ingeprikt op de mengtafel? Dan kun je toch wel harder gaan lijkt mij. Ik zie dat vaker bij bepaalde live uitzendingen dat het geluid slecht is (bij Eurosong for Kids was dat echter niet zo) en dan vraag ik mij altijd af waarom ze niet inprikken op de mengtafel en eventueel voor de geluiden uit het publiek zoals geklap een paar extra microfoons neerzetten.
                Voor zover ik wat ken van geluid (en dat is echt niet veel) wordt er steeds een aparte mix gemaakt voor broadcasting.
                Signalen worden dan opgesplitst naar de FOH desk, monitordesk en broadcasting desk.
                De reden hiervoor is dat TV/opnames meestal een totaal andere mix nodig heeft dan hetgene wat bv voor de zaal noodzakelijk is.

Degenen die hier zeker een antwoord op kan geven is Lifesound. Weet dat hij regelmatig betrokken is bij broadcasting.

Comment

• berolios
                  • Sep 2005
                  • 1538

Op festivals wordt het meestal op de volgende manier aangepakt:[list][*] TV-jongens krijgen alle kanalen gesplit (1 op 1 dus) [*] TV-jongens krijgen ook L/R mix uit FOH [*] Alle FX-returns op FOH worden naar een audio-group geroute, waar de TV-mannekes de uitgang voor krijgen [/list]

Verder vind ik de mixage van sommige TV-shows inderdaad ook echt niet goed. Dat is ook een van de redenen dat steeds meer bands ervoor kiezen NIET meer écht live op TV te spelen (ook steeds meer die bandjes die wél ook écht live kunnen spelen). Uiteraard is het ook vaak wél gewoon voor mekaar...

Oh ja, het volume in de zaal heeft dus echt helemaal niks met het al-dan-niet-TV-show-zijnde te maken. Zoals uit bovenstaand lijstje blijkt zijn zij in principe onafhankelijk. Het kan misschien met de capaciteit van het systeem te maken hebben, met de smaak van de FOH engineer (of regisseur), of misschien met beperkende geluidsnormen. In ieder geval NIET met de TV.

Kijk maar eens naar registraties van pak-'m-beet Rock Werchter, je ziet bij die beelden duidelijk de lens van sommige camera's trillen als de drummer een keer op zijn kick trapt. Da's dan toch ook een TV-registratie van een concert met behoorlijk pittig volume, niet?

Tjuss

Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• lifesound
                    • Apr 2003
                    • 1052

Op speciale aanvraag van axs...

citaat:
                    Heb ik wel eens meer gehoord bij D&B. Zeker als het hard moet gaan. Hangt natuurlijk ook een beetje af van waar je zit in zo'n grote hal. Sportpaleis heeft hetzelfde probleem.
                    Is niet onmiddelijk broadcast related, maar toch een korte reactie.

Te stil en veel bas heeft niets met d&b, noch met de zaal te maken.
                    Wel met de mix.
                    Of die mix goed of slecht was, daar spreek ik mij niet over uit aangezien ik niet aanwezig was.

citaat:
                    Dathet geluid niet hard stond is heel normaal. het is zoals Jo zei een live uitzending dus het mocht niet hard gaan.
                    Maar juist genoeg dat het hoorbaar was
                    Heeft niet echt onmiddelijk te maken met het feit dat het een live uitzending is. Er zijn voldoende live uitzendingen waar de PA best wel doorbeukt.
                    Het heeft meer te maken met het feit dat het eigenlijk een TV-show is.
                    Daar is het namelijk de algemene regel dat het PA volume zich aanpast aan de wensen van de TV mixer. Die natuurlijk meestal zo stil mogelijk vraagt...

Echter ... aangezien het toch voor een vrij grote hoop volk moest versterkt worden, die op hun beurt toch wel wat in de sfeer moeten geraken voor een leuke publieksreactie, kan ik het mij slecht voorstellen dat het echt te stil was. Natuurlijk niet het algemene festival-volume.

citaat:
                    Er zijn live uitzendingen waar men inderdaad een L/R-signaal van de PA neemt. Dit klinkt niet slecht, maar ook niet echt optimaal.
                    Het is inderdaad zo dat TV/Radio mixen toch een andere aanpak vergen dan een PA-mix. Het begint eigenlijk al met het feit dat je op een PA-installatie SUBs hebt staan. Er is ook het verschil in decibels.

Als er budget is voor een externe mix gebeurt het wat anders.
                    Er word dan van de PA-vrienden een split gevraagd van alle kanalen die vervolgens door transfo's gaan (aardlus e.d.).
                    Er worden dan ook speciale ambiance-micro's geplaatst voor applaus.

Er wordt dan een volledig aparte mix gemaakt, speciaal voor broadcast.

Vragen aan de FOH-mixer om een mix te maken met extra ambi-mics is redelijk onbegonnen werk.

Greetz!

Comment

• Rock On
                      • Jan 2004
                      • 250

Misschien mosterd na de maaltijd, maar toch; puike show! Ik heb neit de hele show gezien, maar hier kunnen heel wat designers lering uit trekken.

Keep up the good work!
                      "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• Matrixke
                        • Nov 2005
                        • 4

De reden dat het volume niet zo denderend hoog was heeft te maken dat er andere normen gelden als je met kinderen werkt. ik dacht dat de lmimiet gezet was op 95db maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
                        C The Light

Comment

• BlueConfig
                          • Aug 2005
                          • 138

Heeft iemand foto's van de dimmercity (voor par matrix)??? Dit zou'k toch wel eens willen zien !!!!!

Er waren toch 420 dimmerkanalen he?

Trouwens die pars die in een rechte lijn (foto3 van de opbouw pagina2)in het publiek zaten heb ik lik nie echt gebruikt zien worden? Iemand anders wel? En wat voor effect gaf dat?
                          Greets,
                          BLue CoNFiG

Comment

• bjqrn
                            • Feb 2005
                            • 9

Ja Foto heb ik zal hem even er op zetten.

Last edited by bjqrn; 06-01-06, 15:47.

Comment

• bjqrn
                              • Feb 2005
                              • 9

Hier nog een....

Comment

• bjqrn
                                • Feb 2005
                                • 9

Comment

Working...