Eurosong for Kids

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ Bert
    • Apr 2003
    • 270

citaat:Geplaatst door tuurKE

citaat:Geplaatst door dj_janneke

ik ben er geweest.
    aleen geluid was niet zo optimaal
    beetje te stil en veel bass.
    greetz
    jan
    Heb ik wel eens meer gehoord bij D&B. Zeker als het hard moet gaan. Hangt natuurlijk ook een beetje af van waar je zit in zo'n grote hal. Sportpaleis heeft hetzelfde probleem.

greetz Tuur
    Dathet geluid niet hard stond is heel normaal. het is zoals Jo zei een live uitzending dus het mocht niet hard gaan.
    Maar juist genoeg dat het hoorbaar was. Een ander ding is dat de PA minimum 12 meter hoog moest hangen (onderkant PA) daardoor was het al gene gemakkelijke opgave.
    Vandaag is Dana Winner op dezelfde plaats nu hangt de PA 4 meter lager en er hangt dubbel van eurosong omdat het vandaag wel luid moet gaan...
    Zal hier ook wat foto's van posten als ik tijd heb...
    hehe wat een gedoe

Comment

• Pieter Huijgen
      • Sep 2003
      • 766

Wat deed die nieuwe Yamaha tafel daar naast de Casmix?
      Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• LJ Bert
        • Apr 2003
        • 270

alle tafels lagen dubbel dus..
        Podium 2 x yamaha PM1D
        Voorkant ??? (demo model dat de vrt gekregen heeft) en een PM5D
        tijdens de show is ook regelmatig veranderd van tafel gewoon om te testen en het werkte
        hehe wat een gedoe

Comment

• Pieter Huijgen
          • Sep 2003
          • 766

citaat:Geplaatst door LJ Bert

Voorkant ??? (demo model dat de vrt gekregen heeft) en een PM5D
          tijdens de show is ook regelmatig veranderd van tafel gewoon om te testen en het werkte
          FOH tafel is van Salzbrenner Stagetec: Aurus. Audionetwerk is het Nexus systeem van dezelfde fabrikant. Kleinere broertje (Casmix 64) staat bij ons in het theater...

Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• tuurKE
            • Jan 2005
            • 252

citaat:Geplaatst door LJ Bert
            Dathet geluid niet hard stond is heel normaal. het is zoals Jo zei een live uitzending dus het mocht niet hard gaan.
            Maar juist genoeg dat het hoorbaar was. Een ander ding is dat de PA minimum 12 meter hoog moest hangen (onderkant PA) daardoor was het al gene gemakkelijke opgave.
            Vandaag is Dana Winner op dezelfde plaats nu hangt de PA 4 meter lager en er hangt dubbel van eurosong omdat het vandaag wel luid moet gaan...
            Zal hier ook wat foto's van posten als ik tijd heb...
            Thanx Bert voor je uitleg, Verklaart ook waarom er veel bas te horen was in verhouding tot het hoog!

Greetz Tuur
            Maar wij hebben.......
            .......chamsys!!

Comment

• stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

effe mijn mening over het ontwerp,
              De parrenmatrix, verticale LED's en de parren die in het podium zaten waren erg mooi evenals de truss bollen bekleed met lampjes die naar mening verdubbelt mochten worden en op opvallendere plaatsen gehangen mochten worden.Ook de "ingang" die volledig bekleed was met VL5's was erg mooi. Maar de horizontale LED's vond ik net wat te hoekerig. Maartoch was dit was allesinds 1 van de mooiste shows die ik in ons belgenlandje gezien heb.
              exit night into LIGHT

Comment

• Nielsken
                • Oct 2005
                • 76

Mijn complimenten voor de show, ziet er goed uit op de foto's. Ik heb het helaas niet live kunnen zien.
                Waarom hoor je nu niemand klagen over alle kabels die zomaar wild onder de tafels liggen

Proficiat

Comment

• Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

Ik zit de foto's te bekijken en wanneer ik onderaan de serie ben beland realiseer ik mezelf dat ik 0 artiesten voorbij heb zien komen. Toegegeven: ze zijn nog niet zo groot maar ik vind toch dat een groot deel van de aandacht weg wordt getrokken door de enorme show die er rondom gebouwd wordt. Met die show is niks mis, erg gaaf zelfs, maar gaat het bij een dergelijk festival niet om de artiestjes die hun ding doen? Mag in een dergelijk ontwerp best wat rekening mee gehouden worden vind ik!

Qua show: petje af! Gaaf ontwerp en vast ook een prima uitvoering daarvan.

Comment

• pacosound
                    • Nov 2005
                    • 44

Schitterend...In 1 woord..schitterend..
                    En het leuke is dat ze op BVN (gezamelijk buitenlandse televisie zender van Belgie 1 en de Nederlandse Omroepen 1,2,3) een leuke report hadden laten zien in het Journaal van Belgie 1 zodat ik vanuit Aruba dit spektakel even 'Live' kon zien!!

...Schitterend.......schitterend!!!

Paco
                    \"Lekker onder de zon...\"

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                      • Nov 2005
                      • 950

Zeker mooie show,zeker! Van die stroomuitval was niets te merken!
                      Maar kan iemand mij uitleggen waarom ik 2 GrandMA's zie en 1 LightMA? Beetje overdreven?
                      Voor de rest: vind dat er wel een beetje troep ligt rond de regie, tijd voor Gemeente Groningen om even langs te komen?

Maar voor de rest zeer goed!
                      MEEO Audio Licht Rigging,
                      Mark van der Werff
                      Groningen

Comment

• axs
                        Moderator
                        • Jun 2002
                        • 2687

citaat:Geplaatst door MEEO Licht en Geluid

Maar kan iemand mij uitleggen waarom ik 2 GrandMA's zie en 1 LightMA? Beetje overdreven?
                        Alles lezen, staat nl al vermeld...

1 virtuoso voor intelli
                        1 GMA voor video
                        1 GMA voor matrix
                        1 ADB voor TV

1 GMAlite BU
                        1 VIRTUOSO BU
                        1 ADB BU
                        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• elmer
                          • Jul 2003
                          • 139

citaat:Geplaatst door MEEO Licht en Geluid

Zeker mooie show,zeker! Van die stroomuitval was niets te merken!
                          Voor de rest: vind dat er wel een beetje troep ligt rond de regie, tijd voor Gemeente Groningen om even langs te komen?

Maar voor de rest zeer goed!

nog niet in de oosterpoort geweest zeker, daar kan je leuk shoppen hoor!! ok ze hebben geen GMA maar wel een Avo D4 en een AvoP2004.
                          en qua geluid is het helemaal uitzoeken daaro.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                            • Nov 2005
                            • 950

citaat:Geplaatst door elmer

nog niet in de oosterpoort geweest zeker, daar kan je leuk shoppen hoor!! ok ze hebben geen GMA maar wel een Avo D4 en een AvoP2004.
                            en qua geluid is het helemaal uitzoeken daaro.
                            Bedoel je de oosterpoort in Groningen?
                            Nee nog nooit "achter de schermen" wezen kijken
                            Mark van der Werff
                            Groningen

Comment

• tt_1988
                              • Nov 2005
                              • 14

Ik vond de show ook ontzettend mooi gedaan qua licht! Ik zou heel graag meer rigging foto's zien en gewoon lekker veel foto's van de hele set-up.

Ik ben pas sinds kort bezig met licht en geluid. Heb 2 jaar op m'n oude school geholpen met toneel, ging heel professioneel naar mijn idee. Licht stelde natuurlijk niet veel voor, gewoon wat PAR-lampen, maar het geluid vond ik erg mooi geregeld:

http://stud.hro.nl/0771591/techn1.JPG (ja dat ben ik op de foto, 1,5 jaar geleden)
                              http://stud.hro.nl/0771591/techn2.JPG (batterijen waren voortijdig op, niet oplaadbaar dus snel naar, jawel, het kruidvat!)

Ik heb expres links geplaatst en geen foto's, omdat dat niks met dit topic te maken heeft.

Momenteel doe ik de opleiding verpleegkunde, maar vindt professioneel licht gewoon ontzettend interessant. Om nou zelf een aantal moving heads aan te schaffen en daar mee te gaan spelen is me iets te duur, maar is het mogelijk om te helpen bij dit soort evenementen als soort van "hobby"?

Ik denk dan absoluut niet aan achter zo'n lichtpaneel zitten, maar gewoon het "er bij zijn" lijkt me geweldig.

Sorry voor deze lange post, maar wilde mezelf ook even introduceren!

Vraagje nog: Die movingheads die nogal ontzettend veel gebruikt zijn, van welk merk waren die?

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                                • Nov 2005
                                • 950

Martin Mac 2000 wash dacht ik. (13000 euro nieuw per stuk)

Voor de rest: Er bij zijn kan natuurlijk altijd. (Zo ben ik ook begonnen)
                                Zorg gewoon dat je veel lol hebt in het vak.

Greetz,
                                Mark
                                Mark van der Werff
                                Groningen

Comment

Working...