Flevo Festival 2005

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • elmer
    • Jul 2003
    • 139

Flevo Festival 2005

Hierbij wat foto's van het Flevo festival 2005

• kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

Wat hing er?
    Wat stond er?
    Stond de FOH mixer op zijkant buhne (vanwege de Db meter, die is toch meestal bij de zaalmixer)?
    Waarom is het drumpodium niet afgerokt?
    En wat was je functie?

Maar toch, eerste en derde plaatje ziet er best leuk uit en het tweede plaatje maakt duidelijk dat de organisatie volgend jaar beter op zoek kan naar een donkerderde tent.
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• elmer
      • Jul 2003
      • 139

er stonden boxen
      een paar mengtafels
      wat backline
      paar lampies

een hele mooie tent die er altijd staat, en s'avonds perfect is.
      een db meter op de monitor zodat we dat daar een beetje in bedwang houden zodat het op de buhne niet boven de 120db uitkwam

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

en welke lampjes stonden er nu precies? Of was je een bezoeker?
        Het ziet er op het eerste zicht goed uit. naar mijn mening mocht er wel wat meer backdrop. of de doeken wat anders hangen maar dat is dan ook maar het enige.
        exit night into LIGHT

Comment

• Joopknoop
          • Dec 2004
          • 78

Hee,

Ik was ook op Flevo-festival. Had je vrijdagavond nog even gesproken. Licht zag er mooi uit. Lekker veel verschil in posities van lampen. Alleen het geluid vond ik niet geweldig. Klonk niet helder in het mid. En ook kon ik spraak (zeker) achterin de zaal slecht horen. Zeker als je bedenkt dat het een Meyer set was, had het veel beter kunnen klinken. Lag dit aan de afregeling van de set. Of aan de geluidtechnici achter de tafel. Ik weet dat het gedraaid word door Stevon. Die (denk ik) niet zo vaak een line-array afstelen. Is het niet verstandiger om een "gewone" set neer te zetten met een delay-stack midden in de zaal. Aangezien een klein foutje met een line-array een grotere afstraffing is dan bij een gewone set. En aangezien het vanaf het midden tot de achterkant de meeste mensen daar alleen zitten met diensten met spraak. (en scheelt misschien ook wel in kostenplaatje). Zeker aangezien ze aan van alles proberen te bezuinigen.

Nu ik het toch over bezuinigen heb wil ik gelijk even de Reactor noemen. Wat een geldverkwisting was dat [V]. 8 mac-krypton entour + 4 mac 600 ophangen in een carreetje in een niet bijzonder grote tent. Dan de mac 600's als frontlicht gaan gebruiken. En nog een twee par-rekjes daarin hangen. Achter op het podium 4-kryptons erin + 2 par-rekjes. De creativiteit was zeer maar dan ook zeer laag. Vervolgens laat je alles besturen door een fatfrog. Opzich geen slechte tafel, maar doe 1 movinghead minder en je kan een pearl huren. Maar zelfs een pearl had het zooitje niet kunnen redden.
          -Kleuren van de movingheads die de hele tijd door bleven spinnen
          -shutters die continu werden gebruikt
          -bizarre bewegingen, daarmee bedoel ik zeer schokkende bewegingen.
          -Daarbij werd alles geloof ik uit de hand live geschoven (geen cue's)
          -licht nauwelijks op de muziek afgestemd
          Ik heb zelden zo weinig moois zien gebeuren met zo veel spul. Het deed me gewoon verdriet [V]

Comment

• elmer
            • Jul 2003
            • 139

goed ik zal even op houden met flauw doen en zal even een beknopte lijst geven.

Geluid

Speakers:
            7x Meyer Sound M2D
            4x Meyer Sound 650R2

FOH:
            1x Soundcraft MH4 48ch 4st

FX Rack 1
            2x Spx900
            1x Spx990
            2x PCM70
            1x 504
            1x 404
            1xMS200

RACK 2
            4x BSS920
            1x BSS804
            1x BSS900i
            1x BSS900r
            1x Denon DN630c
            1x Tascam MD350

MONITOR
            1x Soundcraft MH3 40ch
            5x BSS920
            1x BSS900i
            1x BSS900r
            1x Spx900

8x Martin LE400
            5x Crest lab1300c

Micro van alles en nog wat o.a.
            5x Neuman KM184
            2x AKG C414
            Shure SM58
            Shure SM57
            Shure B58
            Shure B57
            Shure B52
            Shure SM87
            Shure B87
            Sennheiser 504
            Sennheiser 604

LICHT

10x Movitec SL250
            8x Movitec WL250
            5x ADB SH20
            4x Striplight T10 (8latten)
            8x Par64 cp62
            8x Wybron Coloram II

1x ADB Memorack 36x3kw
            2x PSU Wybron

1x Avolites Pearl 2004

11meter Prolyte X40D
            2x Manual hoist 1t

zo'n lijstje voldoende?
            als je meer wil weten schreeuw maar

Comment

• elmer
              • Jul 2003
              • 139

citaat:Geplaatst door Joopknoop

Hee,

Ik was ook op Flevo-festival. Had je vrijdagavond nog even gesproken. Licht zag er mooi uit. Lekker veel verschil in posities van lampen. Alleen het geluid vond ik niet geweldig. Klonk niet helder in het mid. En ook kon ik spraak (zeker) achterin de zaal slecht horen. Zeker als je bedenkt dat het een Meyer set was, had het veel beter kunnen klinken. Lag dit aan de afregeling van de set. Of aan de geluidtechnici achter de tafel. Ik weet dat het gedraaid word door Stevon. Die (denk ik) niet zo vaak een line-array afstelen. Is het niet verstandiger om een "gewone" set neer te zetten met een delay-stack midden in de zaal. Aangezien een klein foutje met een line-array een grotere afstraffing is dan bij een gewone set. En aangezien het vanaf het midden tot de achterkant de meeste mensen daar alleen zitten met diensten met spraak. (en scheelt misschien ook wel in kostenplaatje).
              het systeem was niet afgesteld door Stevon maar door iemand van Delta Audio, en voor deze mensen is dat dagelijks werk.

Wie was jij dan? heb met zoveel mensen gesproken

Comment

• Joopknoop
                • Dec 2004
                • 78

Degene die begon over de vierkante bewegingen van de movitecs. Voordat je koffie ging halen op vrijdag avond. Maar heeft Delta Audio het dan slecht afgesteld of konden de geluidstechs er gewoon niet goed mee over weg. Mijn vraag blijft nog steed staan. Kan je dan niet beter een "gewone" stack neerzetten met delay. Aangezien dit lastiger valt te verkloten?

Comment

• elmer
                  • Jul 2003
                  • 139

ahhhh ok now i remember!!

Uhm persoonlijk vond ik het zeer strak afgeregeld staan! Aangezien je ook nog met een tent zit met alle daarbij komende reflecties e.d.
                  beoordeel je dit nu op een band of spreker of over het hele festival?
                  Want vond je dan van geluid in de reaktor?
                  En geloof me de mensen van Delta verstaan hun vak echt wel kijk anders ook even naar het topic van PolePole gent (gentse feesten) waar iedereen het geluid juist zo goed vond.

Maar ja het blijft natuurlijk redetwisten over zoiets persoonlijk als klank.

Gegroet

Comment

• axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

citaat:Geplaatst door elmer

goed ik zal even op houden met flauw doen en zal even een beknopte lijst geven.
                    Eej elmer! Je wordt nog een echte belg aan bovenstaande quote te merken [^][^][^]
                    Toch maar weer eens dringend een 'pintje' gaan drinken! []
                    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Harmen
                      • Sep 2003
                      • 379

was jij er dit jaar niet bij dan tom?

@elmer, wat was je rol?

Comment

• Spotter
                        • Nov 2003
                        • 77

citaat:Geplaatst door Joopknoop

Hee,
                        Vervolgens laat je alles besturen door een fatfrog. Opzich geen slechte tafel, maar doe 1 movinghead minder en je kan een pearl huren. Maar zelfs een pearl had het zooitje niet kunnen redden.
                        -Kleuren van de movingheads die de hele tijd door bleven spinnen
                        -shutters die continu werden gebruikt
                        -bizarre bewegingen, daarmee bedoel ik zeer schokkende bewegingen.
                        -Daarbij werd alles geloof ik uit de hand live geschoven (geen cue's)
                        -licht nauwelijks op de muziek afgestemd
                        Ik heb zelden zo weinig moois zien gebeuren met zo veel spul. Het deed me gewoon verdriet [V]
                        Om even voorop te stellen, ik ken de pearl niet.... Maar wat is er mis met de Fatfrog? er kan heel veel met deze tafel, en met goed programmeren is bijna alles mogelijk (in mijn beleving, maar ik heb nog niet met grotere tafels gewerkt, dus sta open voor commentaar). Vervolgens zeg je zelf al dat een pearl in dit geval nouwelijks meerwaarde zou hebben gehad, en geef je een lijst die volgens mij meer duid op slecht programmeren/bedienen dan op de tafel.

En over geldverkwisting heb ik er ook nog 1. Op Times Square, een dak met daarin 12 MH's als tegenlicht, die niets anders gedaan hebben dan wit licht geven en stilstaan. Dat is pas geldverkwisting.
                        Flightcasedouwer en kabelslaaf

Comment

• Harmen
                          • Sep 2003
                          • 379

citaat:Geplaatst door Spotter
                          En over geldverkwisting heb ik er ook nog 1. Op Times Square, een dak met daarin 12 MH's als tegenlicht, die niets anders gedaan hebben dan wit licht geven en stilstaan. Dat is pas geldverkwisting.

misschien was dit wel precies het effect dat de productent zocht, weet jij veel..

B.O.T.

Comment

• esound
                            • Oct 2004
                            • 193

hier nog wat foto's van de main stage

Ik was te gast bij het bedrijf wat hier het licht voor verzorgde.

Comment

• AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

citaat:Op Times Square, een dak met daarin 12 MH's als tegenlicht, die niets anders gedaan hebben dan wit licht geven en stilstaan. Dat is pas geldverkwisting.
                              Tenzij het nogal scheelde in personele lasten, dat er op afstand een definitieve focus gemaakt kon worden... Zijn stellingen over geldverkwisting die niet opgaan vaak...

Net als de stelling; met een Pearl is de show te redden... Da's BULLSHIT... Met een goede operator is een show te redden, op welke tafel dan ook. Uiteraard zit er verschil in mogelijkheden, maar je mag een kutshow niet verwijten aan een dood stuk electronica...

Kijk voor de grap eens naar festivals over het algemeen; vaak zijn er maar een paar goede "host-bedrijven", die ECHT een goede festival setup leveren... Ook die gaan wel eens de mist in door een compleet achterlijke crew op pad te sturen... Kunnen de spullen nog zo mooi zijn (pearls, en wappers in alle varianten), het is allemaal compleet bagger...

grtz. AJB

De setup die ik op de flevo-foto's zie vind ik niet bepaald bijzonder... Let op stelregel 1 (die krijg je gratis); HOOGTE (heb je gedaan) en DIEPTE verschil.... Veel meer mee doen volgende keer... (zie foto's mainstage, waar dat wel gelukt is)

grtz. AJB
                              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                              ------------------------------------------------
                              Arvid Buit
                              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...