Resurrection 2005 Kortrijk

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stijn Vanstiphout
    • Oct 2000
    • 1160

citaat:Een 4-barretje hangt ook aan 2 haken, maar daar moet je toch echt ook nog een safety aan vastmaken.
    mm, dat dacht ik eigenlijk niet. Elke PAR apart zou wel moeten in theorie.

mvg,
    Stijn Vanstiphout,
    LVL Multimedia
    België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• luc2366
      • Jul 2002
      • 1161

citaat:Geplaatst door Stijn Vanstiphout

citaat:Een 4-barretje hangt ook aan 2 haken, maar daar moet je toch echt ook nog een safety aan vastmaken.
      mm, dat dacht ik eigenlijk niet. Elke PAR apart zou wel moeten in theorie.

mvg,

KLOPT!

...en hoeveel pars op een 4/6-baar van ICE zijn LOS gesafed?

de kans dat 2 verschillende bevestigingspunten van 1 toestel het begeven is zo groot als de kans dat het dak ineens naar beneden komt [8D]

(wat niet wil zeggen dat ik m'n 4-baren niet voorzie van een safety als ik er over heb)

Comment

• Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

Onze multiPAR T6's zijn allemaal voorzien van een losse safety rond iedere lamp. Ik durf zo'n barretje ook echt niet aan 1 haak op te hangen, wat wel gebeurd wannneer 1 ophangpunt het zou begeven. Daarom altijd nog 2 extra safety's erom. En dat vind ik verre van overbodige luxe, als zo'n geval naar beneden komt zetten over een 4 meter hoogte overleef je dat niet.

Dat allebei de punten het tegelijk begeven is natuurlijk onzin, maar wanneer 1 punt het begeeft krijg je wel rare (torsie) krachten op het andere punt, vandaar dat we iedere haak altijd voorzien van een extra safety, zodat het barretje niet kan gaan "leunen". Ik zal niet beweren dat we dat overal bij iedere lamp doen, maar zeker bij de T4/6-jes gebeurt dit wel.

In veel theaters mag je een 4-bar niet eens omhoog hijsen wanneer niet iedere lamp apart gesafed is. Dat wist ik ook niet, tot de dag dat ik toch rond iedere lamp nog even een safety moest trekken.

Verder: no flame & offtopic, het gebruik van safeties moet gewoon voor iedereen een gewoonte zijn, dan hoef je er ook niet over na te denken of moeilijk over te doen.

Comment

• BlueConfig
          • Aug 2005
          • 138

@ LichtNichtje

Eerst en vooral ik deed enkel het ontwerp het licht. Maar voor zover ik weet is lightjockey best te doen
          er staat nl een touchscreen en met LJ touch is dit al vlug opgelost.

@ FiëstaLj

Zullen daar zeker aan denken voor volgende editie. Maar we hebben daar geen problemen van ondervonden...

@ de rest

Heb geen idee of er safety's waren, maar ben ook van menig dat dit er zeker had moeten zijn.

Greets,
          BLue CoNFiG

Comment

• stekelvarke
            • Dec 2004
            • 1062

Over de safety's ben ik van mening dat aan alles wat boven het publiek hangt een kabeltje moet. een trusje dat achter de dj staat daar werdt alles bij ons gesafed wat bewoog(heads) en alles wat aan 1 haak vast hing dus 4-barren hingen gewoon zonder safety. Nu heb ik gewoon in elke case en bij elk effect de haken en safetys bij zitten en wordt alles gesafed. want zolang duurt het toch niet om zo een kabeltje omhoog te hangen.

Maar zoals BlueConfig al zij heeft hij enkel het ontwerp gedaan. En dat is zeer mooi!

Over Martin Lj. dit werkt enorm goed bij fuifjes. zelfs zonder tochscreen. Het is gewoon wat wennen als je van een tafel komt.
            exit night into LIGHT

Comment

• BlueConfig
              • Aug 2005
              • 138

We hadden er toch ook wel al eens over zitten nadenken over die Lightjockey.
              Graag hadden we eens een WholeHog II of III gebruikt.
              Maar is dat zijn geld wel waard: Lichtjockey een 150-200€, WholeHog 600€ !!!
              (voor een middelgrote fuif 2200 man)
              Greets,
              BLue CoNFiG

Comment

• FiëstaLj
                • Oct 2000
                • 2068

Met een hog1000 was je ook klaar geweest hoor... en die haal je misschien nog wel goedkoper als jouw Lightjockey prijs..
                Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

Working...