750 straten gefilmd in Hasselt (B)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stijn Vanstiphout
    • Oct 2000
    • 1160

750 straten gefilmd in Hasselt (B)

Het is weer iets helemaal anders . In Hasselt filmen we 750 straten voor een interactief museumproject. Zie het krantenartikel voor het hele verhaal!

Het geheel wordt opgenomen op 3 BetacamSP recorders.
    In het voertuig werken 1 chauffeur, 1 navigator en 1 shader.

De truss is bevestigd met aan de achterkant van de laadbak een soort Steadicam-principe.

Mij uiterst rechts op foto

Onze spaceshuttle

Met enorme dank aan Tom (axs) voor de hosting!
    Stijn Vanstiphout,
    LVL Multimedia
    België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays
  • Stijn Vanstiphout
    • Oct 2000
    • 1160

Eventjes geduld tot de foto's terug operatief zijn ..

Excuses!

mvg,
    Stijn Vanstiphout,
    LVL Multimedia
    België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• LichtNichtje
      • Nov 2004
      • 220

citaat:Geplaatst door Stijn Vanstiphout

Eventjes geduld tot de foto's terug operatief zijn ..

Excuses!

mvg,
      euhm, krijg telkens foutmelding 503: login incorrect

Comment

• rene.derksen
        • Feb 2004
        • 649

Hij zegt toch ook eventjes gedult?
        Licht is altijd zwaar.

Comment

• PeTAR
          • Jul 2005
          • 151

Dit zijn de aparte klussen! Maar volgens mij wel erg leuk om te doen.
          Nog een speciale lens hiervoor gebruikt?

Comment

• Digital Primate
            • Jul 2005
            • 20

citaat:Geplaatst door Stijn Vanstiphout

Is het mijn indruk of zijn de Limburgers echt heel creatief op audiovisueel vlak?

Ik kan er alleen maar met respect en ontzag naar kijken en hopen dat de rest van Vlaanderen/België ook zo uit de hoek kan/wil komen!

By the way, laat eens iets weten, als er jobs zijn bij u. Het lijkt me een geweldige plek om veel op te steken!

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

In nederland maakt de firma http://www.cyclomedia.nl/ van alle straten foto's. (met alle bedoel ik dus ook echt alle straten. Op elke kruising een en als het rechte stuk lang is om de 100m een extra)

Dit doen ze met vier omgebouwde ford Ka autos waar op het dak een delft optics 360graden fisheye lens zit. Al deze beelden zijn verwerkt en met een abbonement kun je ze opvragen. Gemeenten gebruiken ze bijvoorbeeld bij het verwerken van aanvragen voor verbouwingen. De ambtenaar roept even een fototje van de situatie op en hoeft niet van zijn bureau weg. Scheelt aanzienlijk in uren.

Het plan was er ooit om een versie van een routeplanner te maken waarbij je de route in beelden zou zien in plaats van in kaartschema's. Gezien de financiele situatie van cyclomedia geef ik dat weinig kans.

Sorry Belgen Nederland was en is jullie weer 'es voor.
              lekker belangrijk!

Comment

• Kevin_DM
                • May 2003
                • 577

citaat:Geplaatst door showband

In nederland maakt de firma http://www.cyclomedia.nl/ van alle straten foto's. (met alle bedoel ik dus ook echt alle straten. Op elke kruising een en als het rechte stuk lang is om de 100m een extra)

Dit doen ze met vier omgebouwde ford Ka autos waar op het dak een delft optics 360graden fisheye lens zit. Al deze beelden zijn verwerkt en met een abbonement kun je ze opvragen. Gemeenten gebruiken ze bijvoorbeeld bij het verwerken van aanvragen voor verbouwingen. De ambtenaar roept even een fototje van de situatie op en hoeft niet van zijn bureau weg. Scheelt aanzienlijk in uren.

Het plan was er ooit om een versie van een routeplanner te maken waarbij je de route in beelden zou zien in plaats van in kaartschema's. Gezien de financiele situatie van cyclomedia geef ik dat weinig kans.

Sorry Belgen Nederland was en is jullie weer 'es voor.
                ff offtopic, maar had net een artikel gelezen van een fabrikant van GPS-systemen die hier mee bezig is en binnen een niet zo lange termijn hiermee op de markt komt, eerst te beginnen met de grote steden en belangrijke punten, en op termijn alle straten (als er maar genoeg interesse is, genoeg vraag, dan zal het in prijs uiteindelijk nog wel meevallen).
                --- watt ever you want ---

Comment

Working...