Musical groep 8

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CS Light Sound
    • Jan 2005
    • 39

het ziet er mooi uit, alleen denk voortaan ff aan die mic's

gr. chris

Comment

• jans
      • Feb 2003
      • 869

Inderdaad lijkt dit niet mooi maar ik begrijp de problematiek.
      Ik verbaas over de toepassing van de PZM's.De zijn gemaakt om op de vloer of aan de wand te plaatsen.
      Condensator nier mics. aan de het plafond monteren is inderdaad een optie, ik heb hier al eens een houten plaat voor gemaakt die ik in het systheem plafond leg voorzien van een mogelijkheid om er een mic.klem of standerdeel aan te monteren. Bedenk bij het aan een kabel hangen van een nier wel dat je snel last hebt van feedback.
      Door de mics verder naar voren te hangen gericht op hetgeen je op wilt nemen voorkom je dit probleem.Als het kleinere kinderen betreft of er is geen mogelijkheid om de mics. te hangen dan plaats ik nieren, hoeveelheid afhangkelijk van de breedte van het podium,voor het podium en dan zo laag mogelijk. Hiermee creƫer je het boudry effect. Ook probeer ik mics verstopt te plaatsen bij scene's aan een tafel en dergelijke.
      Ik plaats de luidsprekers bij dit soort klussen altijd een meter voor het podium, de eerste rijen zullen het zo ook horen, en delay deze dan t.o.v. het podium. Als de zaal wat dieper is plaats ik ook een extra delay set om het volume voorin niet te laten overheersen.

citaat: Het is belangrijk dat de technieker weet wat er gaan gebeuren, zoals jij aangeeft was het vorige jaar iedereen actief, en dit jaar pasief, dat had je kunnen weten van ter voren. (en moeten) zodat je hierop je geluid kan aanpassen.
      Let wel je hebt hier met kinderen te maken die tijdens een generale, als die er al is, luider spreker of zingen dan tijdens de voorstelling met een volle zaal en je de souffleur vaak harder hoort dan de speler.
      Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

ik heb het hier ook niet over niermic's ophangen, maar gewoon overheadjes, en dan deze met een staaldraadje/nylondraadje richten, ik heb het vaak zo opgelost voor nood, en het werkt goed
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• jans
          • Feb 2003
          • 869

citaat:Geplaatst door Upgrading your system

ik heb het hier ook niet over niermic's ophangen, maar gewoon overheadjes, en dan deze met een staaldraadje/nylondraadje richten, ik heb het vaak zo opgelost voor nood, en het werkt goed
          Wat zijn voor jouw dan overheadjes?

Comment

• PeTAR
            • Jul 2005
            • 151

Deze PZM's gebruiken wij bij het koor gewoon als Overheads. Bedoeld voor de Alt en Sopranen. Voor midden gebruiken wij de AKG.

Deze waren al aanwezig toe ik bij het koor kwam en ze werken in principe uitstekend.

Optreden van het koor in Weidenbach (duitsland)

Comment

• hugovanmeijeren
              • Oct 2004
              • 1436

...En nog steeds staan de statieven in de weg...

Groeten Hugo
              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• PeTAR
                • Jul 2005
                • 151

citaat:Geplaatst door hugovanmeijeren

Groeten Hugo
                En als je die dingen recht voor de neuzen van de zangers zet vang je alleen de voorste mensen op en niet de achterste... en ze allemaal een mic. in de handen drukken is afgewezen door het gehele koor...

Maar laten we hier het budget en de kennis ook meenemen. Ik heb nu sinds een aantal dagen dit forum ontdekt en leer zeker wat bij. En een winkel probeert je alleen aan te smeren wat hun verkopen.

Het geluid wat geproduceerd word is goed en als niemand zeurt over de statieven, was dan het probleem?

Comment

• jans
                  • Feb 2003
                  • 869

Groeten Hugo
                  Geef eens een praktische oplossing.

Comment

• hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

citaat:Geplaatst door jans
                    Hmmz, ja lastig...

Vind op zich de PZM's niet storend, maar de statieven die rechtvoor staan wel degelijk, ook bij het koor.

Wat als je een statief met een lange hengel van achteren plaatst...

Ook niet top, maar wel minder storend naar mijn idee...

Groeten Hugo
                    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Overdrive
                      • Feb 2002
                      • 717

Commentaar geven is 1 ding....[]

He Peter, ook uit de buurt ja (zelfde dorp [^]).

Kun je voor de musical niet gewoon wat shotgun mics in de zaal zetten (langs de zijkanten oid)? De hoofdpersonen/solisten kun je ook nog een dasspelt op knuppen.

Ps. Een setje NT5 koop je hier in NL al vanaf €299,-

Comment

• PeTAR
                        • Jul 2005
                        • 151

citaat:Geplaatst door jans
                        Hmmz, ja lastig...

Vind op zich de PZM's niet storend, maar de statieven die rechtvoor staan wel degelijk, ook bij het koor.

Wat als je een statief met een lange hengel van achteren plaatst...

Ook niet top, maar wel minder storend naar mijn idee...

Groeten Hugo
                        Ik za 15 oktober tijdens het 20 jarig jublileum van het koor aandacht hieraan te besteden. Genoeg tijd om te testen enzo [8D]
                        Na die tijd zet ik de foto's wel weer online voor commentaar enzo

P.s.
                        Ik kwam een foto tegen waar ik mee had gewerkt aan een optreden van een ander koor en die plaatsten de mic's op de zelfde manier. 4x AKG C1000S.

citaat:Geplaatst door Overdrive

Commentaar geven is 1 ding....[]

He Peter, ook uit de buurt ja (zelfde dorp [^]).

Kun je voor de musical niet gewoon wat shotgun mics in de zaal zetten (langs de zijkanten oid)? De hoofdpersonen/solisten kun je ook nog een dasspelt op knuppen.

Ps. Een setje NT5 koop je hier in NL al vanaf €299,-
                        Zoals ik eerder al vermeld had in deze topic hebben we daar gewoon het geld er niet voor. Tevens waren het erg veel personen die wat zeiden en niet 1 vaste persoon. Ik heb met Maarten (jou wel bekend ) in de Kimkiel gewerkt aan de technische kant van die musical en daar droeg de hoofdrolspelers wel een das mic. Maar die had een leraar zelf thuis liggen dus dan heb je mazzel

Comment

• NIVA
                          • Apr 2004
                          • 62

Ik heb een tijdje geleden een kindermusical gedaan in een theater waarbij al van te voren door de regisseur werd gezegd dat niemand echt een solo had, dus:

Uiteindelijk alleen een paar shotguns en condensators op de grond en het was hardstikke goed verstaanbaar.

Trouwens, wanneer je een beetje een groter budget hebt kun je ook headsetjes kopen (wel minder mooi dan revertjes, dat klopt) voor een 15 euries. Het bedrijf waar ik voor werk heeft er ondertussen 8 en zijn er heel tevreden over. Ik vind ze zelfs beter klinken dan Shure's

Groetjes
                          If you mess with me, I'll fade you out !!!

Comment

• voederbietel
                            • Feb 2005
                            • 197

wij doen ook elk jaar musicals voor groep 8 maar daar nemen me 3 draadloze mics me en 2 vaste
                            2 vaste lewgen we met voldoende dnoer op de hoek van het podium en de draadloze legen we ook altijd ergens neer(ligt aan de voorstelling maar bijvoorbeeld bij een tafeltje op het podium)
                            kinderen geven de microfoon gewoon door en iedereen is goed te verstaan (alleen even opletten dat ze niet door de mic gaan bleren(in de letterlijke zin van het woord)
                            Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• Vervallen

citaat:Geplaatst door NIVA
                              Trouwens, wanneer je een beetje een groter budget hebt kun je ook headsetjes kopen (wel minder mooi dan revertjes, dat klopt) voor een 15 euries. Het bedrijf waar ik voor werk heeft er ondertussen 8 en zijn er heel tevreden over. Ik vind ze zelfs beter klinken dan Shure's
                              Dan heb je een hoop draden over het podium liggen die in de knoop gaan raken vooral met 30 kinderen. Tenzij ze niet van plan zijn te gaan bewegen......

Of zijn ze draadloos, maar dan denk ik dat je over FM zenders praat

Comment

• NIVA
                                • Apr 2004
                                • 62

Ja, sorry,

Ik had er even bij moeten zeggen dat we dat dan wel met bodypacks doen, met losse kabels is dat idd niet te doen [:I][8D]
                                If you mess with me, I'll fade you out !!!

Comment

Working...