Springpop Festival

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Iko
    • Feb 2002
    • 766

Springpop Festival

Zaterdag leuk festivalletje gedaan in Soest. Bijna allemaal beginnende bandjes en acts 's avonds. Overdag wat orkesten en dergelijke.

Materiaallijst:

6x Funktion One RES5 top
    2x Funtkion One RES2 (infill)
    6x XS218 sub
    4x P10 monitor
    2x EM Acoustic M12 monitor
    2x MC2 E45 subrack
    1x QSC toprack
    1x QSC infillrack
    1x JBL monitorrack
    1x Midas Verona 400
    1x Soundcraft Monitor 2
    3x DN370 monitor EQ
    1x FX rack (GQ600, 266XL, SPX990)
    1x Afspeelrack (Cassettedesk, CXM5000, MD)
    div. mics, (Shure, Neumann, Shoeps, AKG, Beyerdynamic)
    4x Draadloosjes (U2 en UC)
    7x BSS DI's

20 meter Prolyte truss
    4x ES160 windup statief
    4x MAC600
    4x MAC250 Krypton
    2x 4-lite Blinders
    6x 500w Fresnel
    4x T4 PAR64 Fourbar
    2x Atomic
    1x HOG1000
    div. dimmertjes, krachtverdelers.

Was een erg leuke productie, alleen beetje jammer van de regen 's avonds
  • Harmen
    • Sep 2003
    • 379

ziet er leuk uit, maar hoe vonden je mac600's die regen?

Comment

• Iko
      • Feb 2002
      • 766

Na een te vergeefse cursus communicatie met een MAC600 ben ik er helaas niet ingeslaagd dit te horen te krijgen . Maar er is geen water ingekomen. Ondanks dat het toch aardig heeft geregend. Wel de headjes continu laten draaien, zodat daar niks in komt. Maar volgens ons in de onderkant van de base ook redelijk water dicht. Aangezien er om dat gaatje waar de safety doorheen gaat iets van een soort bakje zit..

Comment

• BvE
        • Oct 2004
        • 385

Hee dat is in mijn stadje! Kon er zelf helaas niet spelen (waren wel gevraagd maar we hadden een halve finale te spelen). Heb wel even snel gekeken rond de klok van 6!

Er viel mij op: Erg strakke bas! bovendien was alles mooi op tijd aangesloten en waren dit keer de bands degene die achter op schema liepen met opbouwen! Nog nooit meegemaakt! Complimenten!

Vraagje aan Iko: Hoe waren die bandjes? Viel het mee beginnende bandjes af te mixen of veel problemen gehad (zangers die bijvoorbeeld niet weten hoe ze met een microfoon moeten omgaan?)

Comment

• Iko
          • Feb 2002
          • 766

Hoi Bart,

Dankjewel . Was inderdaad erg lastig om die bandjes af te mixen. Gitaarsignalen wat al 1 grote brei was voor het bij de tafel was, zangers die af en toe in de mic zongen en daarna weer naar beneden keken enz. [] Maar goed ik heb alleen maar positieve reacties gehoord van mensen die het goed vonden klinken, dus ik denk dat het wel geslaagd is

Comment

• BvE
            • Oct 2004
            • 385

Welk nummer draaide je eigenlijk rond 6 uur? Ik kan me dit herinneren: Het nummer had een melodie met een pan-effect (dus geleidelijk door links, dan rechts, dan links etc.) twas een soort techno house nummer maar dan rustiger?

Comment

• Iko
              • Feb 2002
              • 766

Lost 'n Alive - Feels Like Love (Tiefschwarz Vocal Remix dacht ik). Als je m wil hebben moet je me maar even op msn toevoegen ofzo..

Comment

• FiëstaLj
                • Oct 2000
                • 2068

Heej iko

Net klusje weer.. zoals we gewend zijn he

Is het bij FOH trouwens niet handiger om de effecten langs de tafel te hebben in plaats van eronder ?
                Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

Wat is die vage blauwe constructie, voor/naast het podium ?
                  Hoorde die er ook bij, of staat dat daar altijd ?

Verder ziet het er pico bello uit hoor. Ik moet toch eens gaan luisteren naar de F1, ik begin behoorlijk benieuwd te raken, vind de kasten zelf alleen niet echt mooi.

Comment

• CyberNBD
                    • Aug 2000
                    • 1318

Die vage constructie staat daar altijd idd.
                    Hele plein staat vol met die gekke dingen, schijnen ze kunst te noemen Stond alleen wel redelijk in de weg voor de fronttruss (qua hoogte)[)]
                    CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

En is ook niet echt mooi om naar te kijken de hele dag,

Maarja we mogen zelf immers niet beslissen waar ons belastinggeld aan opgemaakt wordt dus.....

Comment

• Iko
                        • Feb 2002
                        • 766

FX rackje naast je is veel handiger idd, maarrrr het tentje hielt zeg maar direct achter mij op. Dus als ik ze naast me zetten werde ze nat als het regende..

Comment

• Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

Hangen die 600's niet wat laag zo? Ik had denk ik eerder het trussje wat korter gehouden, hoger gehangen zodat je fressnellen ook hadden gehangen, nu hangen die koppen bijna voor de bandjes (zo lijkt het althans). Zeker zo richting publiek kan ik me voorstellen dat het ietwat heftig verblindend is.

Comment

Working...