Synaesthesia IV

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dabassman
    • May 2003
    • 172

Synaesthesia IV

Hallo mede-forumleden,
    Een vervolg op Synaesthesia III "welcome to the jungle". Nu in Aziatische sferen. Na een paar maanden voorbereiding was het uiteindelijk een supervet feest.

Graag jullie mening maar hou het wel realistisch en begin niet over een stukje tape dat verkeerd geplakt zit.

Materiaallijst:

Geluid:
    2x Renkunz Heinz sets
    2x Renkunz Heinz monitoren
    4x Crest versterkers
    2x Ad Versterkers
    1x Allen & Heath Mix Wizzard
    2x Pioneer CDJ 800
    1x Pioneer DJM 500
    3x Technics SL 1200 MK2
    1x sennheiser EW 100

Truss:
    4x Prolyte MPT towers 5,29m hoog met aan alle vier de zijde een o,71m deeltje
    1x 2 meter cirkel aluminium buis

Licht:
    16x Mac 550
    2x Movitec SL 250
    4x High End Technobeams
    8x SGM Palco 3
    4x Hungaroflash Qausar
    8x Strobe egg's
    1x Avolites Pearl 2000

Decoratie:
    4x layher torens van 5m bij 1.4m bij 1.4m met eromheen witte doeken. Verder veel bamboe, lampionnen etc.

Ik ben 1 van de 3 organisatoren en we hebben alles zelf bedacht gebouwd en show gedraaid. Mede dankzij de vrijwilligers is het een mooi feest geworden.
    Door werken bolle je staat weer met je handen in je zakken!!!
  • Michel_G
    • Dec 2003
    • 376

Ziet er netjes uit !

Maar wel een opmerking:

-Towers op die manier wel leuk bedacht geeft erg leuk effect, maar ik vind het nogal een smalle ruimte en die opstelling vind ik dan ook wel beetje te druk voor zo'n klein zaaltje. Er wordt namelijk een groot vloergedeelte opgeslokt door de towers die midden in de zaal stonden.

Erg leuk effect, maar naar MIJN MENING beetje te druk en te vol voor zo'n smal zaaltje.

Maar was dit jou klus ? Zie namelijk zowel spandoek hangen van RSL als van Relight, ben u bij een van de twee werkzaam of deden deze allebei gedeelten van dit feest ?
    Is weer terug !

Comment

• jo vaes
      • Jul 2002
      • 221

Zeer mooi gedaan, alleen spijtig dat er nu geen volk meer bij kan. [] grapje. Maar zijn er dan niet veel mensen gevallen?

Greetz Jo
      Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

Sponsers als RSL en Relight ......

Geluid van Renkes Heinz ???? RSL ???? Vreemd !

Relight ingehuurd voor het licht ??? Zouden ze die towers zo neerzetten ??

Veel vreemde foto's voor een feest met als sponsors RSL EN RELIGHT ....

Comment

• Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

citaat:Geplaatst door dabassman

Geluid zal wel van AMW zijn uit Roosendaal, die hebben Renkes Heinz.

Comment

• LJ Tom
            • Nov 2003
            • 202

Jullie hebben de stroom/signaal kabels over de grondlopen zie ik. Hebben jullie hier een mat of dergelijke overgelegd? En in het genre van Jo zijn vraag: Was er een beveiliging rondom de outriggers?

Voor de rest wel een leuke setup, Maar effect zou in een grotere zaal nog mooie zijn geweest denk ik
            Groeten

Tom Venken

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5429

Ik zou ook al willen beginnen over het gevaar om te vallken over al die outriggers!
              Maar op die vraag gesteld door anderen wordt ook al niet gereageerd.
              Wie kan het nou schelen of iets er mooi uitziet
              als je hierbij een pols breekt of een oog moet missen door een smak over op zo'n stempel?
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• arie
                • Feb 2003
                • 550

hee nieuwe crest prop serie eindtrappen!hoe bevallen ze?en zou je iets meer gebruikers ervaringen willen posten, ben zeer benieuwd hoe ze presteren tenopzichte van de oudere serie.groeten arjan

Comment

• LJ Tom
                  • Nov 2003
                  • 202

Lieten jullie de sleevebloks zakken tijdens het feest zelf?
                  Dacht zo iets gezien te hebben op een van de foto´s?
                  Groeten

Tom Venken

Comment

• dabassman
                    • May 2003
                    • 172

@ Michel_G We hebben spullen gehuurd bij RSL en Relight. Ik loop stage bij Rsl vandaar die vlag.

@ jo vaes & de rest van het forum, niemand is gevallen over de outriggers We hebben op creative wijze mbv pvc pijpen deze zo gedecoreerd dat deze bijzonder opvielen.

@ mephisto De spullen die hier stonden komen van Relight. Relight heefthier verder niets mee van doen. MPT torens mag je enkel opzetten mits deze niet hoger zijn dan (indoor) 4x de base (1,9m x 1,9m) maximaal dus 7,6m aangezien we hier 2 meter onder zaten, de toren gelijkmatig verdeeld hebben en onze 'outriggers' niet langer waren dan 0,71m was er niets aan de hand. Groeten Sander a.k.a. boogiepimp

@ ice Ten eerste rook ik niet en als ik met een lichttafel want het was geen mengtafel werk dan drink ik er niet boven. Dus denk dat je met je klachten toch naar Tom moet. Die heeft het ook gehuurd en lijkt mij dan verantwoordelijk.
                    Geluid was van de zaal zelf met een infill zet van anw ja. Dit hebben we express gedaan zodat je niet verschillende geluids merken door elkaar krijg. Is dus over nagedacht voordat we het bij een raapten.

@ LJ Tom Na de opbouw zijn er idd kabelmatten over de kabels die door de zaal liepen heen gelegd. Tijdens de show zijn we idd met de MPT's heen en weer gegaan.

@ arie Verstekers bevielen me zaterdag prima. Gebruik ze niet zo heel vaak voor zulke doeleinden meestal zijn er theatershows en films in de zaal. Geluid klinkt erg strak en de versterkers pieken niet snel dus je kan er hard mee gaan.

Comment

• Michel_G
                      • Dec 2003
                      • 376

Maar kreeg je korting als je die vlag/spandoek op hing ?

Anders lijkt het me nogal onzinnig om reclame te gaan maken voor een bedrijf dat het helemaal niet organiseerd.
                      Is weer terug !

Comment

• dabassman
                        • May 2003
                        • 172

Wat heeft korting krijgen en spandoeken ophangen met dit forum te maken?? Zie het gewoon als een reclame voor het bedrijf. Zie het als een soort bedankje voor de spullen. We hebben gewoon goed contact met bijde firma's mede dankzijn mijn stage bij RSL en dan is het een kleine moeite om zoiets op te hangen.

Comment

• Michel_G
                          • Dec 2003
                          • 376

Nee ok, dat is duidelijker.

Maar ik weet niet of jij die spullen tegen de normale prijs gehuurd hebt of omdat jij er werkt, wat gedaan is aan de prijs.

Maar heb jij een eigen "bedrijfje" (drive in ?) of doe je dit eenmalig. Dan kan ik snappen dat je spandoeken ophangt bij het laatste. Maar komt gewoon beetje vreemd over dat als je wel drive in show hebt, je reclame zou maken voor ander bedrijf. lijkt me toch dat je je eigen naam wil promoten.

Maar was gewoon een vraag, heeft niets met dit forum te maken. Maar aan jou bewoording (ik citeer letterlijk: "Zie het als een soort bedankje voor de spullen.") op te maken hebben ze je dus wel enigszins "geholpen". Dan vind ik het logisch, dan geef ik je gelijk. Maar dat wou ik gewoon even weten.
                          Is weer terug !

Comment

• BoogiePimp
                            • Feb 2004
                            • 46

Hallo mede-forum leden,

Even om weer een paar dingen recht te trekken;

Ten eerste: Ben ik geen fan van dit forum omdat ik het idee heb dat er alleen wordt gezocht naar mankementen van een productie waarover ellelange discussies gehouden kunnen worden en zo de maker van het topic/productie de grond in te kunnen boren. Dit is mij namelijk al een aantal keer opgevallen. Ik heb het idee dat het hier dezelfde kant opgaat. Voor degene die zich aangesproken voelen; probeer eerst zelf een totaal vlekkeloze productie te organiseren/draaien je zult zien dat dat onmogelijk is.

Ten tweede: Relight en RSL hebben dus niets met dit feest van doen. Materialen zijn bij hun gehuurd verder niets. Banners hangen er als zijnde een bedankje meer niet. Ook het idee van een enkele MPT toren komt niet van hen.

Ten derde: De outriggers waren idd een risico, maar we hebben dit goed opgelost mbv PCV buizen. Er is uiteindelijk ook niemand tegenaan geklapt/overheen gevallen/gewond geraakt etc.

Ten vierde: Dit forum is er niet voor om persoonlijke vete's uit te vechten. Zoek dan gewoon direct contact bijv. bellen. Lijkt mij veel volwassener.

Ten vijfde: Vind ik dat het niemand wat aangaat wat wij voor deze spullen moesten betalen en/of we daar wel of geen korting over kregen.

Ten zesde: Het was een enorm geslaagd feest en hopelijk doen we er volgend jaar weer zo'n feest!

Vriendelijke groeten,

Sander (1 van de de 3 organisatoren)

Binnenkort komen er duidelijkere foto's online.
                            Touren is da bomb!

Comment

• Michel_G
                              • Dec 2003
                              • 376

Ik val je ook niet aan op het punt van die spandoeken, ik snapte alleen de filosofie erachter niet. Dat wou ik gewoon weten.

Tijdje geleden ook spul gehuurd bij J&H voor een feest. Gewoon netjes de normale prijs voor betaald. Maar dan ga ik echt geen spandoek ophangen om hun te bedanken. Ze mogen immers al blij zijn dat ik bij hen huur. Voor mij moet er dan wel een speciale reden zijn om zo'n spandoek op te hangen. Daarbij komt dat ik als drive in dan mijn naam wil promoten en dat een andere naam alleen maar af zou leiden.

Maar als jullie dit gewoon als losstaand feest organiseren (wat ik nu kan opmaken uit de bewoordingen ?) dan is het ook geen probleem dat er gepromoot wordt voor andere bedrijven, dan ben je immers ook niet bezig je eigen reputatie te versterken.

Dus het is geenszins een aanval, maar ik snapte gewoon de filosofie erachter niet en daar was ik benieuwd naar.

(Wat jullie aan huurprijzen en dergelijken betaald hebben, interesseerd me eerlijk gezegd geen ene fl*kker. Het kon alleen maar mijn vraag wat verduidelijken.)

PS. En ja, er wordt wel met regelmaat gezeken over dingen (ook op mij soms) maar ik neem dat soort dingen op als opbouwende kritiek en ik doe er wat mee. Als ik geen gezeik zou willen hebben post ik het ook niet op een forum, dat is immers nog altijd je eigen keus !!! Echter is het zo dat er op dit forum echt niet alleen gezeken wordt, er worden ook wel degelijk zat positieve dingen gezegt.
                              Is weer terug !

Comment

Working...