Eurovisie songfestival 2005

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

Eurovisie songfestival 2005

Volgende maand is het weer zover...
    Ook dit jaar wordt er een dagboek door de productiemensen bijgehouden.
    Dit jaar is vooral opmerkelijk de inzet van 16 catalyst MS systemen voor het sturen van een berg LED-displays van barco. Dit aangevuld met oa 350 moving fixtures van Robe.

Enjoy!

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!
  • Dropsen
    • Jan 2004
    • 375

Misschien leuk om het complete lijstje eens te posten.

* 350 Robe Movinglights

* 11 SX3K Syncrolights

* 16 High End Catalyst Ver 3 Media Servers

* 4 Avab Congo by ETC Lighting Desks + back up

* 5504 modules Barco O-lite 10

* 280 tiles Barco I-Lite 8

* 2 Barco XLM 25

* 3 Barco R18

* 2 Barco Elm 12+

* 3 Barco R10

* 44 JTE 8-Lights

* 80 JTE 2-Lights

* 78 ACL 4-Bars

* 4 2500W HMI Followspots

* 4 700W MSR Followspots

En op zich is dat best wel een leuk rijtje ... ben alleen ff vergeten waarvoor de afkorting JTE staat ...
    Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• cornedure
      • Jul 2002
      • 230

JTE : James Thomas Engineering.

James Thomas fabriceert onder andere (pre-rigged) truss, towers, Pars enz... maar dat wist iedereen hier al.

Comment

• jo vaes
        • Jul 2002
        • 221

Ik vind de keuze voor Robe opvallend, vorig jaar highend, nu robe. Ben eens benieuwd...
        Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

Comment

• FiëstaLj
          • Oct 2000
          • 2068

Oeh gaaf al die barco's !

Dat wordt genieten...
          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• LichtNichtje
            • Nov 2004
            • 220

Ja, het budget is precies ferm geslonken, van HighEnd naar Robe??? Of waren ze misschien niet tevreden over HighEnd???????

Wel veen Barcooooooooootjes

Ben eens benieuwd naar het ontwerp van dit jaar.

Comment

• maarten
              • Jan 2002
              • 268

als ze niet tevreden waren over high end waarom hebben ze dan:

* 16 High End Catalyst Ver 3 Media Servers
              ????

Comment

• mtouch
                • Feb 2005
                • 58

En iedereen maar bang zijn dat het een sobere bedoening zou worden daar in Kiev, vanwege geldgebrek etc. Dit lijkt me toch een aardige set zo...

Comment

• Harmen
                  • Sep 2003
                  • 379

wat mij elk jaar opvalt is dat ze voor avab consoles kiezen, 1 keer met een kleintje mogen werken maar vond hem er niet uit springen..
                  en deze congo consoles zijn de eerste die uit de serieproductie rollen, best een risico lijkt mij..

Comment

• axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

citaat:Geplaatst door Harmen

wat mij elk jaar opvalt is dat ze voor avab consoles kiezen, 1 keer met een kleintje mogen werken maar vond hem er niet uit springen..
                    en deze congo consoles zijn de eerste die uit de serieproductie rollen, best een risico lijkt mij..
                    Avab consoles worden nog steeds beschouwd als super-betrouwbare systemen. Het is eigenlijk een echte theater tafel. Vorige tafels waren dan ook niet echt voorzien voor moving fixtures, maar met de congo hebben ze dat verder uitgewerkt. Het blijft nog steeds een echte theatertafel, met dan support voor moving fixtures. Een echte effectengenerator heeft hij niet aan boord, maar control voor je fixtures blijft simpel!

Software is gebaseerd op de reeds bestaande software, enkel wat uitbreidingen voor het intelli.
                    Verder hebben deze consoles een full reduntant backup systeem... tafel blijft dus zowat in alle omstandigheden doordraaien in geval van hardware crashes.

Wat dan verder nog meespeelt is dat de hele show bestaat uit cues en er nergens 'live' dient ingegrepen te worden. Dat kan dus perfect op een tafel met weinig 'effects' en als dat kan op een tafel die een uitstekende reputatie heeft qua stabiliteit.... dan is de keuze snel gemaakt lijkt mij!

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Orbis
                      • Feb 2004
                      • 217

ik vraag me eignelijk af of er ergens een firma is die 350 robe toestellen in de verhuur heeft???

Deze zullen wel rechtstreeks vanuit de fabriek van robe gebruikt worden neem ik aan?
                      sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• tuurKE
                        • Jan 2005
                        • 252

Ik weet nie of de overstap van high end naar robe wel zo gek is. Heb in Frankfurt veel mooie dingen gezien op de robe stand.

En ik denk dat er ook heel wat sponsering van robe tussenzit, is een mooi visitekaartje als je zo'n event kan doen. Maar als het misgaat ga je natuurlijk ook gigantis op je bek!!!!

greetz tuur
                        Maar wij hebben.......
                        .......chamsys!!

Comment

• Harmen
                          • Sep 2003
                          • 379

klopt, robe fixtures worden een dezer dagen uit de fabriek direct naar kiev gereden dmv 3 vrachtwagens..
                          @ tom, vorig jaar waren het toch 4 jaguar consoles met een safari software pakket eroverheen?
                          vraag me nog steeds af waar dat safari pakket nu precies vioor diende

ze zitten nu trouwens al te proggen he, mooie studio hebben ze daarvoor [^] staat ergens in dat diary fototje van

@ orbis, ps. kijk de site van robe maar, langste artikel wat daar staat

Comment

• RePo
                            • Feb 2004
                            • 34

Is er al wat bekend over de editie van dit jaar??

Comment

• CoenCo
                              • Feb 2005
                              • 230

Beetje een oud topic of niet??
                              Maar dit jaar doet een ander productiebedrijf het songfestival dus er zal GEEN dagboek worden bijgehouden op de site van spectraplus.

Comment

Working...