Sportgala 2005

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Sportgala 2005

Jaarlijks terugkerend klusje is het sportgala in het theater hier.

Rendertje wat wel wat mooier had kunnen zijn, maar ben nog een enorme newbie in deze software, dus even nog wat meer oefening nodig

En dan wat showfoto's:

Zoals u wellicht zelf al had gezien zijn de foto's nou niet echt enorm scherp. Daarom zijn er ook een hoop mislukt helaas...

Apparatuurlijstje:

Licht[list][*]3x martin mac 250 krypton[*]6x movitec xt250 wash [*]1x leapfrog zero88[*]Conventioneel van het theater; 3 kleuren front, zij + top extra voor de demonstraties en nog wat profieltjes om die doeken in te vullen[*]Witte doeken waren ook van onszelf; aan aparte trekken opgehangen om wat hoogteverschillen te kunnen maken. Komt op de foto's ook niet echt uit[/list]

Geluid[list][*]01V96[*]2 druppeltjes en wat losse mics[*]D&B systeem van het theater (door ons ingehangen) [/list]
  • daantje
    • Aug 2004
    • 265

prachtig maar ff een ding--> maken jullie je kabels vast met tyrips???? (hoe schrijf je dat?) dat is volgens mij niet goed voor de kabels......
    maar goed verder echt super.
    - en jammer van die hazer dat de rook waarschijnlijk in een keer omhoog ging
    grtz daniel
    can you feel the light [:)]

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

he daantje, als je niet met aan waterpomptang die tiraps aantrekt, hoef je je geen zorgen te maken. en bovendien, ik knip liever een paar kabelbindertjes door dan dat ik 120 meter kabel om een pijp moet gaan draaien om het ertegenaan te houden, want bedenk goed, het moet er nog af ook. en dan ben je blij met kabelbindertjes, die hoef je zoals ik al zei maar los te knippen, en je kabel valt op de grond.

Die foto's is ook iets waar ik altijd mee zit te kloten.
      ik houd altijd aan: op statief, groot diafragma en korte sluitertijd. en nu worden ze steeds beter, maar het blijft: oefening baart kunst.

gelukkig fotograferen we tegenwoordig digitaal, dus 300 pic's maken en er 250 wegflikkeren is geen probleem meer, want dan houd je 50 superstrakke pic's over.. (lijkt me voldoende)

ziet er netjes uit Ice, want moet ik me er eigelijk bij voorstellen?? een soort oscaruitreiking voor beste sporters/teams van de regio ofzo??

compliments
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

klein vraagje nog, je zegt een newby met dit programma te zijn, wat heb je gebruikt voor die presentatie??
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Overdrive
          • Feb 2002
          • 717

Netjes hoor, ziet er goed uit. Jammer van de wat wazige foto's, maar niets aan te doen...

Kikkers roel

Comment

• Jasper-Lichtbron
            • Jun 2001
            • 2155

* Ty-wraps? Uhh nee dat zijn gewoon houtje-touwtjes hoor, of welke van de 100 andere benamingen je ze ook wil geven. Kabels vastmaken met ty-wraps lijkt me nou niet echt handig, deze dingen hebben ze in ieder theater wel.

* Hazer was een Le-Maitre die eigenlijk net een slagje te klein is. We hebben in de loods een fazer maar die vind ik eng.

* Foto's heb ik niet gemaakt natuurlijk Statief was wel een goed idee geweest, maar dat heb ik niet; maar eens een keertje op de kop tikken. Zijn ook pers foto's gemaakt dus zal eens wat aardige foto's nabestellen.

* Het sportgala is inderdaad een soort van awardshow waarbij de beste sportprestaties van het jaar beloond worden met een prijs. Daartussendoor heb je dan wat demonstraties van verschillende sporten.

* Render is in WYSIWYG 10.

* KWAAK!

Comment

• Dj Nvie
              • Dec 2004
              • 155

netjes! krypton's werken goed?
              Hier staat iets, maar het gaat over niets...

Comment

• Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

Na de laatste softwareupdate geen problemen meer mee!

Comment

• maarten
                  • Jan 2002
                  • 268

die 'houtje touwtjes' hheten in de meeste theaters Jan willempies of wel jw'tjes

Comment

• Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

Juist maar als je die dingen niet kent, ken je die naam zeker al niet

In de Nobelaer zijn het overigens Willem-Jantjes aangezien de huistechnicus zo heet [:P]

Comment

• PHsound
                      • Mar 2002
                      • 190

Jammer van die lelijke kop maar verder weer netjes gedaan Collega

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

Wat ik leuk vind is het idee, en de assymetrie. Wat ik minder vind; zowel in de render als op de foto's zie ik te weinig, en niet egaal dekkend frontlicht... Zoals ik altijd tegen iedereen zeg; het GAAT om de artiesten, DIE moeten zichtbaar zijn (ook in je 2de plan...)

Verder die doekjes; trek dat ff strak joh... Gewoon 2 ijzerdraadjes naar een kluitje op de grond...Niemand die het ziet, en wel zo verzorgd ! Rechts heb je minder doekjes gehangen; te gek, maar probeer hier ook eens meer te doen met diepte... En hoogte verschillen ! Ook hiermee had meer gespeeld mogen worden, waardoor je aan de linkerkant minder het "klont"doeken idee had gehad.

Verder heb je in het theater de beschikking over een protaalbrug...; gebruik die lekker ! strijkjes langs doeken, break-upjes etc.etc. Mooie colorizer was hier te gek geweest !

grtz. AJB
                        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                        ------------------------------------------------
                        Arvid Buit
                        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

Hey Arvid,

helemaal gelijk! Het gebrek aan licht komt door de camera, dat viel ter plekke reuze mee. Bijvoorbeeld tijdens de badminton demonstratie had ik 2 halogeenbakken boven het podium hangen die tot hooguit 70% aan zijn geweest omdat het anders al teveel was. Beetje een vervelend CCD-tje dus.
                          Doeken waren inderdaad een beetje niet-zo-recht, maar had ik nog nooit eerder gebruikt. De stof laat echter niet toe dat je er even een kluit aan hangt, is flinterdun spul. Had er stalen buis inzitten aan de onderkant, maar dat bleek niet genoeg. Volgende keer dus maar even goed strijken of helemaal in plooi hangen.
                          Schoonheidsfoutjes komen mede door het feit dat dit een productie was van 's ochtends 10 tot 's avonds 11 inclusief de nodige repetities. Dit in combinatie met het feit dat het om amateurs gaat op podium-gebied; tja tel maar uit je uren Wilde eigenlijk nog wat hoogteverschil standjes maken tussen de verschillende decortrekken, maar daar bleek geen tijd meer voor te zijn helaas. Die trekkenwand is daar ook nieuw (elektrisch) dus ze zijn er nog niet zo heel snel mee.

Huislicht is volledig benut, ook de portaal. 3 kleuren front in 1e en 2e plan, paar speciaaltjes op de plaatsen waar de uitrijkingen plaats vonden en de manteau's op de doeken. Die vielen echter totaal weg bij het andere licht. Had vanuit de zijbruggen ook nog een totaaltje 195 op de doeken, maar ook daar bleef maar weinig van over. Voor de badminton mensen had ik ook nog wat zijlicht vanuit de 2 zijtrekken, gericht op het eigen speelvlak zodat de tegenpartij er geen last van had.

Wat bedoel je met colorizer? Heb er nog aan gedacht onze colorchangers in te zetten voor die doeken, maar denk niet dat die erdoorheen geprikt hadden aangezien het oude beestjes zijn met 200MSD lampen erin. Break-upjes was inderdaad een goed idee geweest!

Comment

• AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

Was ook geen kritiek hoor Ice, meer wat ideetjes voor een volgende keer...

Colorizer gobo is vrij simpel; een bakje met olie-achtige drap en een hoop gekleurde glasscherfjes... Zodra de lamp (en dus olie smurrie) warm worden, zal e.e.a. in beweging komen, en krijg je heel langzaam kleurbewegingen op je projectie-oppervlak... Een briljant effect voor relatief weinig geld...
                            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                            ------------------------------------------------
                            Arvid Buit
                            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Jasper-Lichtbron
                              • Jun 2001
                              • 2155

Linkje? (edit: voor de geinteresseerden: http://www.rosco.com/uk/patterns/colorizers.asp) En heb je die dan in verschillende kleurstellingen, want zomaar wat is misschien leuk voor de carnaval, maar die is helaas net voorbij.

Kritiek: none taken! Je geeft over het algemeen wel zinvolle adviezen, tenminste een reply waar je wat aan hebt in tegenstelling tot alleen "netjes!".

Comment

Working...