Dance Mania Bree

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5429

citaat:Geplaatst door Upgrading your system
    anders vragen we rinus er even bij, die zal wel in 1of ander laatje in zijn archiefkast de hittebestendigheid van beide hebben. (daar twijfel ik bijna niet aan.
    Hallo Upgrading,
    het lijkt alsof ik 'de duvel' ermee speelt
    (volgens sommigen past die benaming mij wel, maar dat is dan voor mij een eretitel, zo noemden ze mijn opa - om heel andere redenen weliswaar - ook),
    want op de ARGH-site gaat het eerste artikel in de reeks die ik daar maandelijks (in PDF) ga publiceren daar ook precies over:
    Temperatuur en steelflexen cq softsteels, of hoe de fabrikanten ze dan ook verder ook noemen.
    (zie aankondiging in het J&H-riggingforum of rechtstreeks
    op de web-site van de ARGH: www.argh.nl - onder het kopje 'nieuws').
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5429

citaat:Geplaatst door Poelmans
      1) Je kan trouwens zo uittellen welke kracht er op je steel komt te staan bij schuine reeptrek (driehoeksmeetkunde).
      2) Hou er ook rekening mee dat de bijbehorende horizontale krachten ook nog ergens spanning veroorzaken. (dus je ben puur de pennen van je truss aan het belasten in de onderste cirkel, en de bovenste kader stevig in mekar aan het duwen)
      1) van 'schuine reeptrek' is hier geen sprake want dit is een staande en geen lopende 'reep'. Al is de trekkracht in de staalstrop onder de hoek met de loodlijn wel vast te stellen met driehoeksmeetkunde. En die valt met deze gewichten.
      Maar 'schuine reeptrek' is als term gereserveerd voor de aktieve 'hijskabel' of 'hijsketting'.
      2) over welke pennen in de truss heb je het - als ik naar die plaatjes kijk heb ik de sterke indruk dat die cirkel uit een stuk is opgebouwd...
      en als er al pennen in die cirkeltruss zouden zitten is jouw simplificatie van waar de trek- en drukkrachten optreden in welke rand van de cirkel wel erg makkelijk... maar slechts zeer ten dele kloppend.
      En neem ook eens in overweging dat er in trusspennen afschuifkrachten zouden kunnen optreden - die zijn meestal zelfs maatgevend bij de bekende conische pennen!
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• tomv
        • Jun 2003
        • 331

Deze cirkel is idd uit 1 stuk gemaakt.
        De rest van de trussen zijn self-made en worden met bouten in elkaar gezet.
        Ik geloof dat er hier al ooit een topic geweest is over de trussen van deze firma.

gevonden:http://www.licht-geluid.nl/forum/top...?TOPIC_ID=5441
        Tom

Comment

Working...