Dance Mania Bree

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ Chris
    • Jul 2002
    • 477

Dance Mania Bree

Nog wat foto's gevonden van een leuke productie enkele weken terug.
    Dance fuif in een sporthal in Bree:

Wat er hing en stond:

10 Mac 500
    4 Mac 300
    4 Sixbar
    Aangestuurd op Case P1.

Greetz
    Chris

Morgen is de drukste dag van je leven!
  • Harmen
    • Sep 2003
    • 379

k vind die parretjes bij de dj booth erg leuk bedacht!
    jammer dat het geen acl's waren of dat je er niet nog wat blinders hebt bijgehesen..
    maar ziet er leuk uit ja, had je verder in de zaal niet te weinig licht?

Comment

• LJ Chris
      • Jul 2002
      • 477

Ik heb aan elke sixbar de onderste 3 parren witgelaten om toch een ACL effect te verkrijgen.

Weinig licht? Constructie hing hoog, dat doet veel af...

Comment

• Harmen
        • Sep 2003
        • 379

citaat:Geplaatst door LJ Chris

Ik heb aan elke sixbar de onderste 3 parren witgelaten om toch een ACL effect te verkrijgen.

wat waren het? mfl/vnsp? nog steeds geen acl he
        maare moeilijk in te schatten hoe groot de zaal is..

Comment

• LJ Chris
          • Jul 2002
          • 477

citaat:Geplaatst door Harmen

citaat:Geplaatst door LJ Chris

wat waren het? mfl/vnsp? nog steeds geen acl he
          Idd, maar toch flashbaar [8D]

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

neem voortaan voor het vliegen van die circel gewoon steals en geen rondstroppen. Deze zijn niet hittebestendig, had je hier safety's bij gezet? ik denk dat aan deze manier van riggen wel wat geupdate kan worden.

verder vindt ik dat er vrij weinig licht in de zaal hangt, een paar 4 barren met parren had ik leuk gevonden..

maar het ziet er verder netjes uit
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Pieter Huijgen
              • Sep 2003
              • 766

citaat:eem voortaan voor het vliegen van die circel gewoon steals en geen rondstroppen.
              Valt uit de foto's niet op te maken dat het polyester rondstroppen zijn. Steelflex ziet er op een afstand net zo uit. Misschien kan de topicstarter dit toelichten?
              Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• LJ Chris
                • Jul 2002
                • 477

Aan de cirkel zijn straps bevestigd, die op hun beurt dmv steals aan de carre bevestigd zijn.

Greetz
                Chris

Comment

• Freek Fokker
                  • Aug 2003
                  • 495

citaat:Geplaatst door Upgrading your system

neem voortaan voor het vliegen van die circel gewoon steals en geen rondstroppen. Deze zijn niet hittebestendig
                  Steels kunnen ook rare dingen gaan doen als die,

"dingetjes-die-het-lusje-in-de-kabel-vasthouden-waarvan-ik-de-naam-niet-weet" gaan uitzetten.

Is mij vertelt dat hitte bestendigheid geen excuus is om steels te gebruiken.
                  SR20DET

Comment

• Pieter Huijgen
                    • Sep 2003
                    • 766

citaat:Steels kunnen ook rare dingen gaan doen als die,
                    "dingetjes-die-het-lusje-in-de-kabel-vasthouden-waarvan-ik-de-naam-niet-weet" gaan uitzetten. Is mij vertelt dat hitte bestendigheid geen excuus is om steels te gebruiken.
                    Dan is jou dat mooi verkeerd veteld. Taluritverbindingen zetten bij een hogere temperatuur uit dan een polyester rondstrop überhaupt kan hebben. Het is geen excuus om het te gebruiken, maar juist een aanleiding. Steel niet flexibel genoeg ---> neem een steelflex.
                    Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Upgrading your system
                      • May 2003
                      • 1684

Idd Par, steelflex lijken er wel op, maar ik had het idee dat dit 1000kg rondstroppen zijn. Mischien was ik wat snel met mijn ordeel

@ Freek: ja, moet je horen, in de hoogoven zal het geheel idd raar gaan doen (bij wijze van spreken) een steel is wel degelijk beter hittebestendig dan een rondstrop, met degene die beweerd van niet wil ik wel een discussie voeren. anders vragen we rinus er even bij, die zal wel in 1of ander laatje in zijn archiefkast de hittebestendigheid van beide hebben. (daar twijfel ik bijna niet aan.

Maar neem van mij aan. Steel is echt hittebestendiger!
                      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Roland
                        • Jan 2001
                        • 480

Voor dat ronde trussje maakt het niet veel uit. hangen twee macjes aan. Die geven echt niet zoveel warmte af als een 4 bar die de hele tijd aanstaat.

Als het probleem is dat je steel niet flexibel genoeg is span je het ding met spansets en doe je een steel als safety erom.
                        Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

• Freek Fokker
                          • Aug 2003
                          • 495

ok dan, ik beweer het ook niet, dat deed iemand anders. Daarom gooide ik het ff hier neer om de reacties af te wachten.
                          SR20DET

Comment

• davehouben
                            • Dec 2003
                            • 92

Ik ben geen riggingdeskundige, maar ik vraag dit meer uit interesse: Mag dit uberhaupt wel, de manier waarop deze cirkel onder de carre hangt?? Bedoel, mogen deze steals die van de circel naar de carre lopen wel zo schuin getrokken worden? Hoeven deze niet per se recht omlaag te komen, dus appart aan het dak bevestigt te worden??

Comment

• Poelmans
                              • Feb 2004
                              • 804

gezien het geringe gewicht mag dat wel door de vingers gezien worden denk ik...

Je kan trouwens zo uittellen welke kracht er op je steel komt te staan bij schuine reeptrek (driehoeksmeetkunde). Hou er ook rekening mee dat de bijbehorende horizontale krachten ook nog ergens spanning veroorzaken. (dus je ben puur de pennen van je truss aan het belasten in de onderste cirkel, en de bovenste kader stevig in mekar aan het duwen)

Comment

Working...