Feestweekend Terlinden

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • davehouben
    • Dec 2003
    • 92

Feestweekend Terlinden

Hier zijn enkelen foto's van een feestweekend waar we afgelopen zomer het licht en geluid hebben moeten verzorgen. Het was een 3-daags evenement waar verschillende bandjes en artiesten kwamen optreden. Het geheel vond plaats in een tent. Ook stond er nog een kooiconstructie van truss in het midden van de tent.

Wat hing/stond er???

Licht podium:
    8 x Robe WL 250 XT
    8 x Movitec SL 250
    4 x blinder
    4 x xolar (blind effect)
    2 x 4-bar (front licht)
    3 x par 30 voor truss uit te lichten
    1 x Avolites pearl
    En de nodige meters truss en backdrop.
    Licht zaalconstructie:
    4 x Movitec WL 250
    4 x Robe MSZoom 250 XT
    4 x par 30 voor truss uit te lichten
    1 x MA 24/6
    En natuurlijk de kooiconstructie van truss.

Geluid:
    4 x JBL array top
    4 x JBL 15" bassen
    2 x 5 KW eindtrappenrack (Crown Macro-Tech)
    6 x JBL actieve floormonitor
    1 x JBL actieve drumfill
    1 x Midas venice 320 + effectenrack
    1 x Soundcraft spirit monitor + EQ rack
  • daantje
    • Aug 2004
    • 265

zozo das klasse. daar ga ik echt van slijmen headjes als tegenlicht. echt heel mooi gedaan.
    had die man op foto 4 het woord solo een beetje te letterlijk genomen? :-) of was het soundcheck met alleen de zanger? maar wattan dan ook super!
    grtz daniel
    can you feel the light [:)]

Comment

• davehouben
      • Dec 2003
      • 92

citaat:zozo das klasse. daar ga ik echt van slijmen headjes als tegenlicht. echt heel mooi gedaan.
      had die man op foto 4 het woord solo een beetje te letterlijk genomen? :-) of was het soundcheck met alleen de zanger? maar wattan dan ook super!
      grtz daniel
      Foto 4 was van op de Maandag, toen waren er geen bandjes maar alleen wat tapeact's. Ziet er inderdaad een beetje eenzaam uit zo alleen op dat podium, maar was volgens mij aan het begin van het optreden dus niet tijdens een soundcheck.

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

Ziet er mooi uit, ik vindt alleen dat podium wat kaal en leeg zo zonder bands. btje groot.

Zou van mij wel wat opvullig op mogen. platen of een bankstel van mij part.. maar dat is mijn mening

ziet er verder superstrak uit
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Dropsen
          • Jan 2004
          • 375

Waar is de ouderwetse par gebleven? (Ja owkeej hij was er in het frontlicht...) Tussen heel die zooi mhtjes mogen best een paar barretjes!

verder weer een voorbeeld van het nadeel van zo'n tent. Midden voor het podium een paal [V]...

Verder wel een leuk feestje
          Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• Scan head
            • Feb 2004
            • 143

Netjes afgeleverd klusjes, mijn complimenten.

Alleen 1 opmerking. Persoonlijk vind ik dat blinders achter de artiesten horen, wat ik vind dat het meer effect geeft. hier zie ik ze voor de artiesten hangen. Niks negatiefs bedoelt, maar hoe denk je er zelf over?

Comment

• davehouben
              • Dec 2003
              • 92

Sja we gebruiken wel nog vaker parren hoor maar de washlights die hebben toch wel wat meer in de meeste gevallen. Een par is soms wel erg mooi maar persoonlijk vindt ik een par mooier als je constructie wat hoger hangt. Tja das misschien ook een nadeel van een feesttent. En ja, zo'n paal voor je podium ontkom je toch niet aan maar is ook geen ramp! Verder heeft een wash natuurlijk ook wat meer voordelen omdat je er meer fucties op hebt. Als een show daar een paar dagen staat gaan dezelfde kleuren en posities van zo'n bundel ook vervelen.

En wat betreft die blinders.. meestal hangen we er 2 achter en 2 voor. Is inderdaad ook een heel mooi effect maar we hadden in de backtruss niet meer zoveel plaats! Maaarrrrrr... we hadden achterin wel de xolar's hangen. Die dingen hebben nog niet zoveel bedrijven (in onze uitvoering dan). Maar dat geeft wel een waanzinnig mooi (blind) effect hoor! Dus persoonlijk heb ik een blinder in de backtruss niet gemist.

Comment

• davehouben
                • Dec 2003
                • 92

Oh ja dan nog iets.. we gaan bij het bedrijf waar ik voor werk nu alle Movitec's weg doen! Ze zijn nog te koop! Kijk hiervoor ff op de snuffelsite hier op het forum.
                De headjes zien er nog perfect uit en Movitec is ook wel heel leuk kopje maar we gaan nu over op de nieuwe Robe 250 AT serie. We hadden er al interresse in maar nou hebben we afgelopen week die nieuwe Robe naast een Movitec gezet en jah, das toch wel ff een wereld van verschil! Veel meer lichtopbrengst en een stuk sneller, stiller enz. Maar nou ben ik benieuwd of er nog meer mensen zijn die al met deze nieuwe AT's hebben gewerkt en zo ja, wat hun ervaringen ermee zijn!?? dussss... vertel!!!

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5429

Omdat dit het produktieforum is (en niet het lichtforum - daar kan en wil ik niet over oordelen)
                  mag ik wel wat vragen over de truss:
                  Zitten er nou van die forse uitkragingen naar de hoeken?
                  Wat zijn de afmetingen en belastingen op deze (onderstaand schematisch weergegeven) constructie?
                  X = poot; - = truss van L - R; 1 = truss van voor naar achter

- - - - - - X - - - - - - X - - - - - - X - - - - - -
                  1 1
                  1 1
                  1 1
                  1 1
                  X X
                  1 1
                  1 1
                  - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nou dat is ook geen wysiwig! (en ik wel een digibeet!)
                  De tweede rij va 1-tjes en X-jes had de verbindingen moeten vormen aan het rechter einde van de - jes.

een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• davehouben
                    • Dec 2003
                    • 92

Je vraag ziet een beetje ingewikkeld uit maar na goed kijken denk ik wel dat ik weet wat je bedoeld! Maar goed, je ziet het niet maar deze constructie staat niet op die truss wat je naar beneden ziet komen in de midden, die 'poten' waar jij het over hebt. De constuctie staat op 4 VMB statieven. Die poten zijn meer voor de sier. De VMB's staan iets verder naar buiten als de buitenste trussen. Dus die hangen niet te ver over hoor! Als je op de bovenste foto goed kijkt zie je de haak van het statief waar de truss in ligt.

---X-----------------X---
                    1
                    1
                    1
                    x
                    1
                    1
                    -------------------------

Om maar even jou symbolen aan te houden; dan ziet het er schematisch dus zo uit! x = VMB in dit geval. Tussen de 2 achterste VMB's staan dan die 3 trussen naar beneden. Linker zijkant is gelijk aan rechts.

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5429

2[u]davehouben</u>
                      Bedankt voor de uitleg.
                      Mij hoor je er niet meer over.
                      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...