Flyeren/posters

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Destiny
    • Jul 2001
    • 899

Flyeren/posters

Ik ben bezig met het organiseren van een feestje. En daarvoor hebben we flyers en posters op de planning staan.

Maar is het toegestaan om zomaar ergens in de stad te gaan flyeren? Of moet je daar vergunning voor hebben of iets dergelijks?

En hoe zit het met posters? Mag je die overal kosteloos aanplakken?
  • goldsound
    • Jan 2003
    • 429

Neem gewon eens contact op met de gemeente, zij zullen je direct antwoord kunnen geven
    Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• DjJeroen
      • Oct 2000
      • 288

Ligt er denk nogal aan bij welke gemeente het is.
      Ik denk ook niet dat elke gemeente zosnel hier antwoord op weet.

Vooral kwa flyers verspreiden is het soms nog wel is heel erg "vaag" of dat nou wel of niet mag.

Vaak mag je niet overal posters plakken, sommige plaatsen heb je geloof ik wel vaste aanplakplaatsen waar iedereen posters mag plakken.

Wij doen altijd wel gewoon flyers verspreiden (in kleine oplagen) en hebben hier nog nooit problemen mee gehad.

Maar het is zeker handig om gewoon wel ff de gemeente te bellen om te vragen hoe het zit.

Comment

• Destiny
        • Jul 2001
        • 899

Ik heb op een ander forum deze vraag ook gesteld. En daar kreeg ik als antwoord dat flyeren mag, zolang het niet in een overdekt winkelcentrum is.

Comment

• Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

Vraag het aan de gemeente... heb je al je vergunningen etc in orde? Dan lijkt me niet dat ze er een groot probleem van zullen maken, anders... tja dat kun je al raden zeker?

Comment

• Destiny
            • Jul 2001
            • 899

We houden het in een discotheek, dus vergunningen enzo zijn niet nodig...

Comment

• Jasper-Lichtbron
              • Jun 2001
              • 2155

Dan zullen ze niet echt moeilijk doen... je hebt alleen 1 nadeel: wanneer je het doet zonder te vragen doen ze misschien niet moeilijk, als je besluit het wel te vragen en het mag niet; tja dan kun je het dus moeilijk alsnog gaan doen.
              Het lijkt mij dat ze het niet erg vinden als het een beetje fatsoenlijk geregeld is.

Comment

• DJ.T
                • Nov 2002
                • 1502

Bij ons zijn daar nooit problemen mee, het is iets anders dan posters, posters vervuilen het straatbeeld.
                Bij flyers bepalen de mensen zelf of ze ze aannemen of niet, zij zijn dan dus ook verantwoordelijk als zij ze daarna weer op straat gooien.
                Kijk even op de site van je gemeente in de APV, misschien dat daar iets in staat over reclame maken.
                We're ready to party, are you?

Comment

• ronny
                  • Dec 2002
                  • 2139

bij ons in de omgeving is in ieder dorp/stad wel een voorzien plakplaats in de vorm van een groot bord/pilaar. Deze staan dan op openbare plaatsen. Hier kan je zonder vragen zomaar je posters/affiches plakken.

Is dit bij jullie niet?

mvg
                  ronny
                  niet zagen, gewoon doen!

Comment

• kokkie
                    • Nov 2003
                    • 1166

citaat:Geplaatst door DJ.T

Bij flyers bepalen de mensen zelf of ze ze aannemen of niet, zij zijn dan dus ook verantwoordelijk als zij ze daarna weer op straat gooien.
                    En die rotzooi dan die ze onder je ruitenwisser duwen? Is dat geen flyeren dan. En daar vraag ik absoluut niet zelf om!!!
                    Als ik een flyer van mijn feest/discotheek over straat zou zien waaien zou ik hem oprapen. Is absoluut anti reclame, misschien niet direct voor je doelgroep, maar anderen zien daar misschien wel het bewijs in dat het slecht georganiseerd is en een zooitje en wekt verder alleen maar irritatie.
                    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

citaat:Geplaatst door ronny

bij ons in de omgeving is in ieder dorp/stad wel een voorzien plakplaats in de vorm van een groot bord/pilaar. Deze staan dan op openbare plaatsen. Hier kan je zonder vragen zomaar je posters/affiches plakken.
                      Bij jou 15km verder toch best niet proberen Ronny
                      In Hasselt moet je bv je affiches afgeven op het stadhuis, waar dan wordt gezorgd dat ze op hun plaats komen... tegen betaling natuurlijk!

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

Working...