Verhuurprogramma

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chippie
    • Jul 2006
    • 528

Ja koop SAP= Spanning Angst en Paniek of beter Schept Arbeids Plaatsen....zijn al veel bedrijven die daar spijt van hebben......veel gebakken lucht programma
    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

SAP - SystemAgainstPeople.

Het moet wel leuk blijven, ik heb onlangs de implementatie meegemaakt bij een miljard+ klant van SAP 6, na de 4.7 ( de 5 is overgeslagen).
      Hele volksstammen werden daar gek, voor slechts 40 miljoen aan software. Maar nu kan een inkoper in America wel zien wat mijn uurtarief voor het zusterbedrijf in Nederland is.

Ik denk dat een middelgroot verhuurbedrijf het beste rendeert bij een scheiding, en een part-time administrateur die de verhuurfacturen omzet in een boekhouding.
      Is ook makkelijker als controlemogelijkheid.

Comment

• michi1989
        • Jan 2009
        • 40

@ ************** daar heb je wel een beetje gelijk in maar in een groot programma als AG&P kan je verschillende accounts aanmaken. zo kan je bijvoorbeeld het vloer personeel in het magazijn alleen de voorraad, picklisten en planning laten bekijken en het kantoor personeel wel de offertes en andere administratieve zaken laten bekijken
        zo kan je wel met 1 programma werken waar je alles mee kan doen en is het toch gescheiden. ik heb een jaar stage gelopen bij een bedrijf waar ze het gebruiken en ik vond het ideaal.

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

doe jezelf een lol. Als je de administratie gaat automatiseren.

Doe het in behapbare brokjes. en evolueer naar een totaal systeem.

die erp pakketten die in een keer alle 4, 5, 10, 20 separate administraties vervangen werken niet wanneer je het als een olifant in een bedrijf parachuteert.
          Als je voor iets groots gaat kijk dan of het in delen is in te voeren.

oh ja, de kosten van software op bedrijfsgebied zit niet in de aanschaf. Maar in de upgrades en de ondersteuning, en de jaarlijkse licenties en de losse licenties per gebruiker enz. Je zal verbaast staan dat je met 40 man in een bedrijf akl bijna twee jaarsalarissen per jaar wegdraagt aan het hebben van een ERP pakket. En dan kan het zijn dat ie het niet eens doet!

no shit

en ik heb ze gezien, baan, CIS, exact, sap en ga zo maar door.
          lekker belangrijk!

Comment

• NesCio01
            • May 2010
            • 1987

SAP is een perfecte tool voor,
            juist managers en economen.
            Zij lezen juist datgene wat ze willen lezen en waar
            jij uren voor hebt gezweten om het dat pakket in te
            krijgen.
            Pfffff, wat een ongeloofloos onvriendelijk programma zeg.
            Het lijkt wel Duits

@Rene: stel je maakt n.a.v. je artikelnummers in
            Snelstart een huur-offerte. Na 2 wijzigingen gaat je klant accoord.
            In snelstart zet je de huur-offerte om in een factuur en je laat
            50% vooraf betalen.
            Vanuit snelstart stuur je een paklijst, gebaseerd op de offerte/factuur
            naar het magazijn waar 'de jongens' de gear laden.
            De Snelstart paklijst vermeld geen bedragen, geen kortingspercentage, nothing,
            enkel de verhuurde gear.

Welke kantoorinfo heeft men dan in het magazijn, dat je niet wilt?

grtz
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• jans
              • Feb 2003
              • 869

Heel belangrijk is het om te weten wat er weg is op een bepaalde dag. Of anders gezegd wat je nog hebt liggen als er voor dezelfde dag nog een aanvraag binnen komt.
              Lukt dit in snelstart ook?
              Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

de dag dat ik er ff niet ben gaat de magazijnmedewerker zelf een paar spullen verhuren, en kan dan meteen de afschrijvingspercentages etc zien.
                Jij praat hier over een 100-personen+ bedrijf, waarschijnlijk, in de 5 tot 20 man lopen die grenzen wat vager.

Verder hoeft het personeel mijn managementvergoeding niet te zien, het dividend niet te zien, en de afgedragen bTW niet te zien, om maar een paar dwarsstraten te noemen.

Dus verhuurpakket scheiden van financiële administratie. Of neem een 100.000 euro pakketje.

Maareh, onthoud dat het allemaal Database ( chain-of-records) zijn, ook SAP. En doe daar je voordeel mee.
                Last edited by Gast1401081; 17-01-12, 08:06.

Comment

• chippie
                  • Jul 2006
                  • 528

Maar is er ook een programma voor een klein verhuurbedrijf? Enkel voor verhuur met offerte......
                  IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Originally posted by chippie
                    Maar is er ook een programma voor een klein verhuurbedrijf? Enkel voor verhuur met offerte......
                    dat heet Office, Excel of Acces aan Word koppelen, en klaar is klara.

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

Niemand meer die RMS gebruikt?
                      Wij wel, best happy mee!
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

Originally posted by chippie
                        Juist daar zijn wij mee bezig, maar het zal nog even duren...
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• peentje
                          • Aug 2002
                          • 93

snelstart is een heel prettig verkoop programma, als je rechten gekocht hebt voor meerdere gebruikers, dan kun je per gebruiker aangeven wat ze mogen inzien. heb op die manier jaren gewerkt met snelstart. Je kunt het pakket ook gewoon mee op- of afwaarderen naar behoefte. inderdaad kun je perfect offertes, orderbonnen, paklijsten, en meer aanmaken met alle benodigde gegevens. Wil je weten hoe? Ben na ruim 10 jaar snelstart als verhuurpakket redelijk bekend dus stel je vragen maar.

Visual kan veel beter omgaan met huurplanningen. morgen heb ik geen 20 statieven meer maar overmorgen wel, kunnnen we ze dan nog leveren? Ook zo in te richten dat het magazijn wel in kan voeren wat er uit gaat of teruggekomen is maar niet de factuur aan kan maken.

Visual kun je, net als snelstart, ook als single-user pakket kopen. kost het nog ruim duizend euro, maar het overkloppen van de gegevens naar snelstart kost nu maar een halve minuut per maand. Heb je toch je boekhouder 6 dagen voor niets betaald en je pakket betaald.

Heb visual nu zover afgericht dat ik sneller daarin een offerte gemaakt heb dan in outlook een antwoord getypt. alleen de koppeling naar outlook is nog niet perfect.

in februari ga ik over naar een multi-user omgeving van Visual en kan ik snelstart lekker weer single-user maken dus kostenbesparend.

eenmalige kosten ongeveer 2000 euro. onderhoud ongeveer 350,00 euro per jaar voor beide pakketten samen. inclusief alle updates.
                          niet zo luid, ik kom voor mijn rust.

Comment

• peentje
                            • Aug 2002
                            • 93

voor de kleine bedrijven waar alles nog overzichtelijk is, is snelstart een heel goed programma, niet duur en je kunt er alles mee (zie mijn eerdere reactie). je voorraad moet je dan wel in een excelbestandje bijhouden.

zorg wel voor een boekhouder die ook met snelstart werkt.

Comment

• peentje
                              • Aug 2002
                              • 93

@ **************, kwestie van inlognamen en bijbehorende toegang geven. Snelstart doet de boekhouding, geldinning, aanmaningen en inkoop.

Visual doet offertes, facturering maar vooral de voorraadbeheer.
                              bij een offerte kijkt het niet in de voorraad, zodra ik de offerte overzet in een reservering kijkt het programma of er voldoende beschikbaar is.

inderdaad ook gescheiden boekhouding, maar wel een prima samenwerking tussen die twee.

De voordelen ga je echt merken zodra je meerdere jaren met een pakket werkt. dan komen terugkerende klanten boven drijven net als herhaalopdrachten, dan pak je de winst in je investering. Overzicht over eerdere offertes, facturen en genoemde prijzen van de producten. Ook het invoeren van klantgegevens gaat dan stukken sneller.
                              Je weet steeds meer van en over je klanten, contactpersonen en alles wat er bij komt kijken. (bijv die extra set speakers met delay die hij vorig jaar erbij huurde staat nu niet op de aanvraag. Is hij het vergeten?)

Het kost je gewoon jaren om je investering terug te verdienen.

nu nog een koppeling met de telefooncentrale en ik heb alle gegevens in beeld als de klant belt en kan ik hem of haar gelijk bij de (voor)naam noemen

Comment

• Bas_straver
                                • Oct 2011
                                • 2

Grappig, ik ben ooit lid geworden van dit forum voor precies dezelfde vraag en zie dat de discussie over verhuurprogramma's weer ontstaat. Wij hebben destijds na veel demo's gekozen voor Rentman (http://www.rentman.nl). Anders dan bij visual lag de focus daar niet op materialen maar op projecten. Op een project plan je niet alleen materiaal maar maak je ook personeelfuncties en kun je daarna redelijk makkelijk personeel/freelancers plannen op die functies en offertes/facturen maken. Ik denk dat dit voor onze branche fijner werkt dan de programma's die gebruikt worden voor lange termijn huur van bouwmaterialen. Groot pluspunt vonden wij ook dat het online is en we nu dus onderweg kunnen werken en medewerkers nooit meer hoeven te bellen voor de planning. Daarbij hoeven we ons niet meer druk te maken over backups, het installeren van software of updates.

Omdat het fenomeen online software ons wel aansprak hebben we ook nog gekeken naar RMS-anywhere. Dit zou in de toekomst best een mooi product kunnen worden maar ten tijde van onze demo was het nog erg beperkt qua functies, vond ik de interface erg onlogisch en beviel het werken met code's en mappen van 1 diepte ons totaal niet.

Nadeel is dat je uiteindelijk na x jaar ook redelijk veel geld naar Utrecht gedragen hebt maar met de tijd die we besparen op het maken van offertes en het exporteren naar onze boekhoudsoftware verdient het zich wel aardig terug. Ander nadeel is dat de offerte templates niet aangepast kunnen worden door ons maar dat deze vanuit Rentman online worden gezet.

Ze zijn pas sinds september live en wij waren het tweede bedrijf dat met de software startte. Af en toe kwamen we dus nog wel wat issues tegen maar de support is goed (binnen een dag antwoord, problemen meestal binnen een week verholpen) dus dat nemen we dan maar voor lief.

Comment

Working...