Nee bedoel meer voor de verhuur waar waarneer de apparatuur weg is en zo
Verhuurprogramma
Collapse
X
-
met excell en acces lukt dit meer dan goed. Moet je er wel een beetje mee kunnen werken, maar dat moet je met andere software ook natuurlijk.It's nice to be important, but it's important to be nice...Comment
-
Ik gebruik gewoon Microsoft Outlook uit de office suite hiervoor.
Heb onder mijn persoonlijke mappen gewoon een agenda met de naam apparatuur aangemaakt. Werkt voor mij prima maar denk dat dit alleen voor een groot (verhuur)bedrijf niet echt functioneel is.
Comment
-
even weer een schop omhoog.
Ikzelf werk sinds een jaar met visual verhuur. Op wat kleine storende onhandigheden na is het een goed programma en betaalbaar. Het is daarnaast goed gekoppeld aan snelstart voor de boekhouding.
Waar werken jullie momenteel mee?niet zo luid, ik kom voor mijn rust.Comment
-
ik ben aan het uitzoeken hoe een FileMaker standaard applicatie om te bouwen is naar een complete volwaardige set-up.
Die dan weer standaard voor alle soorten bedrijven kan gaan worden, want iedereen heeft wel ergens een pool met spullen die zwerft, onderhouden moet worden, en afschrijft.
(dus inclusief barcode-reader, stock-locatie/klantlocatie, reparatiekosten, etc etc.)Comment
-
Wij zijn bezig met de ontwikkeling van een geheel nieuw pakket. Het gaat niet heel snel, maar vordert gestaag.
Hopelijk kunnen we over een paar maanden een demo/beta vrijgeven.
{EDIT}
Overigens gaat het hier wat betreft versie 1.0 om een beperkt ERP systeem, in eerste instantie zonder financiele module. Puur gericht op het maken van offertes, paklijsten en facturen aan de hand van artikelen die in het systeem ingevoerd zijn.Last edited by renevanh; 15-01-12, 22:50.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Voor de standaard boekhouding is Snelstart een perfect pakket, volledig aan te passen aan de behoefte, de kosten zijn afhankelijk van de rechten die je koopt.
Visual verhuur is van Visual Systems, een mooi programma maar zonder af en toe wat uitleg is het best wel lastig om je draai te vinden. Heb het nu goed onder controle, openstaande facturen worden verder afgehandeld door snelstart.
Voor alles geldt, het kost je zeker een jaar om alles onder controle te krijgen en naar je zin af te richten. Daarnaast zul je je ook aan moeten passen aan het programma, hoe vervelend je het ook vindt.
Je hebt je programma niet binnen een paar weken echt in de vingers, ook niet als je het zelf bouwt.
Heb je vragen over visual verhuur, laat het maar wetenniet zo luid, ik kom voor mijn rust.Comment
-
@Peentje
Ik ken Visual Systems niet, dat even voorop,
maar wat kan/doet dit meer dan Snelstart.
Als ik de {edit} van Rene lees, dan weet ik dat
offerten, paklijsten en facturen n.a.v. ingevoerde
artikelcodes in Snelstart nl. ook erg goed gaat.
Zelfs inlezen van bankafschriften en geautomatiseerd
boeken zou evt. moeten kunnen.
Ben gewoon ff benieuwd,
tnx.
grtzWeest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Ik ben van mening dat mn boekhouding en mn voorraadsysteem / verhuurprogramma gescheiden dienen te zijn.
Personeel heeft geen donder te maken met mijn andere takken van sport, en de omzetten daarin, etc.etc. en moeten gewoon de kasten en kabels de deur uitdoen tegen een verantwoorde prijs.
En de boekhouder heeft weer geen zak te maken met het aantal mikes dat in een kist gaan, of het aantal speakers in de vrachtwagen.
Het overkloppen van de verhuur / verkoop in de boekhouding is dan een halve dag in de maand werk, als het verhuurprogramma met correcte cijfers komt.
En mocht dat veranderen, dan is dat via de projectadministratie in de boekhouding te verantwoorden.Comment
-
@**************: gelukkig hebben grote ERP pakketten (zoals Navision aka MS Dynamics, SAP, enz) de mogelijkheden om gebruikers toegang tot bepaalde modules te geven... of niet.
Op die manier kunnen de jongens in het magazijn inderdaad niet zien wat jij niet wilt dat ze kunnen zien of wat ze niet nodig hebben.
Helaas hebben de kleinere systemen dat niet, maar aangezien het daar doorgaans om kleinere bedrijven gaat is dat misschien ook helemaal niet nodig.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment

Comment