Verhuurprogramma

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • twies
    • Apr 2005
    • 1

    #16
    Hoi,

    Heeft er al een verhuurder wat meer met de applicatie turbocash gedaan ? http://www.turbocash.nl/
    Ik heb het pas een paar dagen en het ziet er goed uit alleen vroeg me dus af of er iemand al wat verder mee was met deze materie en wellicht al wat aanpassingen naar verhuur had gedaan. Persoonlijk vind ik administratie software nou juist iets om toch liefst opensource te houden. Zijn er ook andere goede opensource pakken voor de branche ?
    gr,
    Tomás
    http://www.microrental.nl

    Comment

    • CKrent
      • Apr 2005
      • 3

      #17
      Hallo Tomas,

      Ik ken het product niet, maar zo op het eerste zicht en volgens de info die je vindt op hun website, kan je je voorraad alleen maar beheren als het om verkoopartikelen gaat. Verhuur ligt toch vaak veel moeilijker omdat die voorraad niet echt weg is en in normale omstandigheden ook weer terugkomt. Wij zitten toch wel in een speciaal wereldje en ik denk dat enkel de gespecialiseerde software pakketten hiervoor in aanmerking komen.
      Tenzij je natuurlijk alleen maar op zoek bent naar een pakketje om facturen te maken, zonder je daarbij zorgen te maken om je voorraadbeheer.

      Comment

      • Ws Soundexpresse
        • Jun 2001
        • 1007

        #18
        Even n flinke kick, en n vraagje van mij:

        Zijn er ook programmas die betaalbaar zijn (+/- 650 excl.) voor de kleinere
        bedrijfjes?

        Wat ik graag wil kunnen met het progje:
        -Offertes maken
        -Facturen maken
        -Voorraad beheer/verhuur enz enz
        -Evt. inhuurmogelijkheden weergeven

        Boekhouding enz. hoeft niet met dit programma. Gewoon een soort van simpel plannigs en verhuur programma. We verliezen hier door drukte soms het overzicht, en met zo'n programma kunnen er dan toch prijzen doorgegeven worden als ikzelf op pad ben.

        Ook wil ik zelf wat meer overzicht hebben in wat er binnen het bedrijf gebeurd.

        We doen het nu met Excel maar dat is drama......
        Daarbij komt ook nog dat ik niet zo'n computerheld ben.
        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

        Comment

        • djjef
          • Sep 2004
          • 40

          #19
          Is dit pakket niks voor je,

          Visual Verhuur http://www.visualsystems.nl/800x600/...ur/verhuur.htm

          Groetjes Jeff
          Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd....

          Comment

          • Stevie
            • Mar 2005
            • 27

            #20
            Kan er mij iemand de website doorgeven voor het RMS programma? Heb al zitten googelen maar kan er niets over terugvinden!
            Steven

            Comment

            • DeMennooos
              • Aug 2000
              • 1416

              #21
              Greetz,

              DeMennooos

              Stagehands are the infantry of show business

              Comment

              • sound73
                • Jan 2007
                • 8

                #22
                Originally posted by djjef
                Is dit pakket niks voor je,

                Visual Verhuur http://www.visualsystems.nl/800x600/...ur/verhuur.htm

                Groetjes Jeff
                Dit programma kost 2500,00

                aangezien dit onderwerp al een tijdje niet behandeld is, is het misschien zinvol om opnieuw te kijken naar betaalbare verhuur beheer programma's.
                Wie weet ze?

                Comment

                • ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

                  #23
                  Wij maken gebruik van RMS, functioneert prima. Uiteraard zijn er wel wensen, maar voor dit moment zeer content met RMS.

                  Is niet het nieuwste programma, wel een stuk software dat zich bewezen heeft qua stabiliteit...

                  Comment

                  • Controller
                    • Apr 2002
                    • 745

                    #24
                    De keuze bij dat bedrijf is gekozen voor AG&P en draait nu bijna 3 jaar al

                    Comment

                    • jans
                      • Feb 2003
                      • 869

                      #25
                      Wij maken ook gebruik van RMS en ik moet zeggen dat ik er niet helemaal tevreden mee ben.
                      Ben ook al met een demo van RMS 25 bezig geweest maar deze is al een paar keer vastgelopen.
                      Ben benieuwd naar gebruikerservaringen met AGP.
                      Last edited by jans; 18-01-07, 19:25.
                      Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

                      Comment

                      • ocramarco
                        • Dec 2006
                        • 15

                        #26
                        Waar ik werk maakte ook gebruik van RMS, alleen ze beloofde steeds nieuwe versie en een .net versie, die kwam er steeds niet.
                        Ook hebben wij veel problemen gehad omdat het programma zijn database relaties een beetje kwijt was oftewel we kwamen niet uit met tekorten, in uit checken etc. Op gegeven moment bleef hij vastlopen en was je ineens een offerte van 25000 euro kwijt en kon je weer opnieuw beginnen .. en support van RMS was zeer en zeer slecht.

                        Al met al ben heel erg blij dat we overgestapt zijn.
                        We zijn nu sinds januari over gestapt naar easyjob, veel mogelijkheden, hele goede support, werk prima met profit (adminstratie) opzich is het wel betaalbaar, vind het in ieder geval niet overdreven duur.

                        edit: link
                        Last edited by ocramarco; 27-01-07, 14:30.

                        Comment

                        • Controller
                          • Apr 2002
                          • 745

                          #27
                          Het bedrijf waar ik het netwerk van beheer draait dus op AGP, is er een koppeling gelegd tussen AGP en Exact Globe 2003.

                          Vanaf dat moment werkt iedereen inclusief de administratie in AGP, de boekingen wordt automatisch overgezet naar Exact.

                          Binnekort zal daar een e-banking module bijkomen in Exact zodat de betaling online automatisch verwerkt worden binnen Exact en vind er dan een terugkoppeling naar AGP.

                          Nadeel van AGP blijf ik vinden is dat het niet als Service kan draaien op een Windows server.
                          De server van AGP draait als desktop applicatie op de server. Welgeteld op dit moment 6 stuks en 1 menu. Dit houd in dat security technisch het wat minder loopt, ook als je een reboot wil geven zal je eerst in moeten loggen op de server en AGP uitzetten. Zelfde geldt voor het starten.

                          Het programma gebruikt 8 shares op de server, daarnaast moet er op de client een aantal aanpassingen gedaan worden op de Windows omgeving en moet de gebruiken wat hogere rechten hebben.

                          Al met al aan de client kan is het wennen natuurlijk en is de support ook in order.

                          Op de beheertechnische kant vind ik het toch enigzins minder, zeker gezien men na zoveel jaar nog niet het programma als service heeft geschreven, en dan er tig shares nodig zijn.

                          Comment

                          • DidierB
                            • May 2003
                            • 337

                            #28
                            na heel veel teleurstellende demo's, weinig positieve commentaren van andere gebruikers en zeeer heel veel bezoekjes bij collega's om eens "hands on" te testen op volledige versies hebben we uiteindelijk besloten om een software pakket op maat te laten maken. Op zich geen wonder daar we al op een boekhoudprogramma draaiden dat op maat gemaakt werd en dat deze nu in 1 module geïntegreerd zitten. Factureren met 2 drukken op de knop dus. Binnen afzienbare termijn zou daar nog een stuk bijkomen voor onze verkoopsafdeling wat de boel nog eens vergemakkelijkt.

                            Software op maat laten maken kost hopen geld (en ik laat me er niet over uit hoeveel juist dus vraag het niet eens) maar dan heb je ook wel exact wat je moet hebben. De support is goed en over het algemeen zeer snel (en anders gewoon snel) en het programma draait stabiel, snel en is eenvoudig in gebruik. Wij draaien er nu een jaar op maar starten Rent+ nog dagelijks op als archief. Dwz dat de opstarttijd van Rent+ ondertussen nog maar 15 minuten bedraagt ipv 45 a 60 minuten: we worden er dus nog dagelijks op gewezen hoe blij we eigenlijk zijn dat we van die rotzooi af zijn.

                            Voor eventuele geïnteresseerden (in België): Servico Computer Systems heeft ondertussen aanzienlijk wat inzicht in de specifieke behoeften van de entertainment industrie op het gebied van logistieke software.


                            Groeten,

                            Beghin Didier
                            Ampli bvba

                            Comment

                            • soundtech
                              • Nov 2007
                              • 22

                              #29
                              Software

                              Met welke software houden jullie je planning omtrend de apparatuur bij en is hier een goedkoop of gratis oplossing voor die een beetje te vergelijken is met rmsplanning?

                              thanks

                              Comment

                              • Poelmans
                                • Feb 2004
                                • 806

                                #30
                                bedoel je met planning onderhoud en dergelijke?

                                Heb nu niet bepaald weet van een bepaald software pakket, maar je kan daar zelf gemakkelijk databasejes voor maken in access.

                                Comment

                                Working...