Snel een Band naam registeren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Snel een Band naam registeren

Vrienden van mij hebben een band, nu kwamen we er alleen achter dan er nog 2 band met de zelfde naam bestaan.
    Nu heb ik begrepen dat je een aangetekende brief naar je zelf kan sturen met daarin van "wij zijn bla bla" met een handtekening er onder.

Kan je hier echt mee aantonen dat jij eerst was met deze naam?
    Ik begrijp ook dat dit een tijdelijke oplossing is. Waar moet je officieel een band naam registeren?

Alvast bedankt.
  • Ibvee
    • Nov 2002
    • 714

Ik vind het nogal een vage omschrijving, hoelang heb jij nederlands gehad op school? (niet lullig opvatten ajb ) Maar als je misschien even duidelijk omschrijft hoe je het nou precies bedoelt heb je wat meer kans op een goed antwoord...
    De groeten => Micha

Comment

• Rv
      • Feb 2001
      • 1086

Ik begrijp de vraag van mathijs helemaal. Weet helaas niet of deze methode wel waterdicht is ...
      Gewoon registeren zou ik zeggen, of is dat duur?

Als die andere band, door optredens ofzo, kan aantonen dat ze voor u de naam al hadden, dan heb je het zitten hé, aangetekende brief of niet ...
      ____
      Rv.
      ____

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

registratie-kamer van de belastingdienst Zwolle, daa=r kun je je "naam" laten registreren, met een aangetekende brief met as inhoud :

wij zijn die en die ... en zijn voornemens die en die aktiviteit te ontplooien , onder de handelsnaam hulppeldepup, in rechtsvorm huppeldepup, met als doel huppeldepup, etc.

ALs je het recuutje hebt ben je binnen.

Comment

• lifesound
          • Apr 2003
          • 1052

dat is niet zeker mac.
          Als die andere band kan bewijzen dat zij toch meer recht hebben op die naam heb je wederom pech...

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

Een domeinnaam registreren. En dan zo snel mogelijk een try out doen en zelf zorgen dat je naam in alle plaatselijke krantjes staat.

Dan moet de andere band toch wel heel aannemelijk maken dat jij niet sinds die datum al zo heet...
            lekker belangrijk!

Comment

• pro`d`user
              • Jun 2002
              • 534

Is het dan niet zo dat het er gewoon om gaat wie zich het eerst registreert.
              Dit lijkt mij, maar weet het helemaal niet zeker.
              Barry K.
              Wij werken met EV ole ole
              In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• lifesound
                • Apr 2003
                • 1052

in theorie is het zo pro d user. In de praktijk durven zich echter wel andere dingen voor te doen.
                Stel: 2 groepen beginnen onder dezelfde naam op ongeveer hetzelfde moment. De eerste groep registreert onmiddelijk zijn naam, maar de 2de groep breekt na 1 jaar door en wordt een ongelooflijk bekende band.
                Die groep gaat zich dan de naam kunnen toe-eigenen omdat zij er het meeste recht zouden op hebben (ivm bekendheid).
                Het kan evengoed dat de rechter beslist dat ze hun naam moeten veranderen en de andere groep gelijk krijgt.

Het is wat rechter-afhankelijk.

Comment

• Mathijs
                  Moderator
                  • Aug 2002
                  • 1353

het domein en de bekendheid is er wel. Maar dat is plaatselijk.
                  Hoe bekend de andere bands zijn is niet bekend.
                  Het wordt dus snel de naam gegisteren en hopen dat mochten we een keer gezeur krijgen de rechter aan onze hand staat []

Comment

• lucasbakker
                    • Apr 2004
                    • 16

Ik ben enkele weken geleden geconfronteerd met het claimen van een naam, ik heb dit redelijk uitgezocht via de kamer van koophandel.

Het recht van een handelsnaam gaat voor het recht van een merknaam, mits de merknaam eerder is geregisteerd dan de handelsnaam.

Gebruik je een naam die later als merk wordt geregistreerd dan mag je deze naam blijven gebruiken omdat je eerder hebt geregistreerd. Alle nieuwkomers mogen de merknaam niet meer gebruiken of verwerken in een nieuwe naam. De rechten als eerst geregistreerde zijn overdraagbaar en daar kun je soms geld mee verdienen.

Met webnamen geld het recht van registratie datum en het gebruik moet aantoonbaar zijn vanaf de registartiedatum.

Sommige namen zijn niet te registreren dan alleen door de eigenaar of bedrijf, denk hierbij aan philips, mercedes, shell, enz.

Je kan veel informatie vinden op de website van de kamer van koophandel of het benelux merken bureau

Bezig
                    Lucas Bakker

Comment

Working...